Security (2017)

Actie / Thriller

geregisseerd door Alain Desrochers
met Antonio Banderas, Ben Kingsley en Liam McIntyre

De voormalige legerkapitein Eddie Deacon (Antonio Banderas) heeft het moeilijk na zijn terugkeer en is wanhopig op zoek naar een baan. Hij weet een baan te bemachtigen als beveiliger in een winkelcentrum. Tijdens zijn eerste nachtdienst opent hij de deuren van het winkelcentrum voor een elfjarig meisje. Het meisje, Jamie, is in paniek en vertelt hem dat ze ontsnapt is aan criminelen die een politietransport onderschept hebben. Jamie is een belangrijke getuige in een rechtszaak. De criminelen zijn echter vastbesloten haar uit te schakelen.

avatar van Spartaan1986
Ongeloofwaardig maar behoorlijk vermakelijk actie spektakel. Banderas was erg sterk als voormalig legerkapitein maar ik vond de rest van de cast niet zo best. De acteurs die de rollen van Mason en Vance speelden waren niet bepaald geweldig en Kingsley als crimineel vond ik ook meer een karikatuur dan dat ik hem echt serieus kon nemen. Veel standaard cliché’s zoals telefoons die allemaal geen bereik hebben en dat soort dingen. Hierdoor werd het er allemaal niet beter en geloofwaardiger op. Er had meer uitgehaald kunnen worden met deze locatie en dit gegeven.

Kleine 3*

Wat is dit voor een laag niveau acteerwerk? Is dat met een reden gedaan? Ik erger me er zo aan dat ik sterk twijfel of ik de film niet ga afzetten.

Kan het niet aanzien. Heb hem afgezet.

avatar van teigertje
Wat een enorme verassing deze nieuwe film met Antonio Banderas.
Geweldige aktie film !

vermakelijke B

avatar van des1
lllloes schreef:

Kan het niet aanzien. Heb hem afgezet.

Jammer. Dus geen "It's gonna be a long night" zoals de titel suggereert.
Overigens niet de snuggerste titel als iemand zich verveelt.

avatar van ILDIB
solid steel... een colablikje is nog van dikker materiaal.. wat een kolderieke bak ellende. Kevin van home alone kon elk moment opduiken.. Altijd leuk te zien dat pro's ineens niet meer kunnen mikken en de meest stompzinnig dingen doen. Totaal niet serieus te nemen deze klets. Weet je wat we gaan eerst 2 uur nutteloos wachten om vervolgens zonder plan als kippen zonder kop wat rond te wandelen om neergeknald te worden door een paar school kids..

Dacht met Banderas en Kingsley een goede aktiefilm te zien, maar deze is alleen te verteren na een pilsje of 15.
Niet vanwege de aktie, maar vanwege de stuntelige personages.
Vraag me af wat Banderas en Kingsley bezielden toen ze ja zeiden tegen dit script.

avatar van m1701
Gewoon een heerlijke film, goeie spanning, ok verhaal. Ja keek lekker weg

Slecht script, slechte regie, slecht acteerwerk, kinderachtige 'stunts'. B-film, of beter nog: RB-film (Rock Bottom).

johstripper schreef:
Dit had mijn tekst kunnen zijn. Wat een b film was dit zeg! De b van but-film.

avatar van jordandejong
Leuk popcornvermaak. Security is vrij simpel. Die Hard in een shopping mall met Home Alone achtige trucjes om de badguys uit te schakelen (alleen de 'opperhoofd' beveiliger is 'bewapend' met een tazer dus ja, je moet wat tegen een stel slechterikken met een paar miljoen aan uitrusting). Antonio Banderas is cool. Zo zie ik hem het liefst. Film kijkt lekker weg. Gewoon hartstikke leuk vermaak dit.

Spannende actiefilm met veel clichés. Uiteraard ook nog eens ongeloofwaardig, maar zeker niet heel vervelend. Ik heb mij wel vermaakt.

avatar van IH88
“Nice place you got in here... A little small but very nice.”

Prima actiethriller waarin Banderas een meisje moet beschermen tegen Ben Kingsley en zijn zwaarbewapende handlangers. Om een winkelcentrum te gebruiken als setting is een gouden keuze omdat het gelijk een ijzingwekkende spanning oplevert. Banderas is soms wel heel onoverwinnelijk en ik had iets meer John McClane willen zien in plaats van Rambo, maar het levert wel een aantal gave vechtscènes op. Kingsley duikt tegenwoordig wel heel veel op in dit soort B-films, maar hij is wel erg goed in dit soort rollen. De man heeft zichtbaar plezier.

avatar van Filmkriebel
Leuk tussendoortje dat niet eens zo slecht is. Gewoon krijgen wat je verwacht is wat mij betreft al een nagekomen contract. Een afgetrainde Banderas en Kingsley zijn de spilfiguren in deze lowbudget actieflick die men een "Die Hard in a Shopping Mall" zou kunnen noemen. Ook verwijzingen naar Home Alone vind ik terecht. Verder een flinke lading clichés die te verwachten waren. Typisch zo'n film die ze op Q2 uitgeven met reclameblokken van tien minuten ertussen

avatar van xxERWINxx
Vandaag herbekeken en verhoogd met een halve ster
Goede vermakelijke actiefilm, hij had van mij nog wel een half uur langer mogen duren met nog meer spektakel, ik had misschien nog wat meer valstricks willen zien zoals bij Die Hard het geval is.

Het speelt zich op 1 locatie af het winkelcentrum, goede acteurs, veel actie en ook best spannend!
Goed gespeeld ook van het meisje dat is weg gelopen en schuilt in een winkelcentrum.

Einde was ook wel geslaagd, boeiende film tot het eind!

avatar van NB2000
Natuurlijk wordt de hele film gedragen door Banderas en Kingsley, maar deze film heeft mij zeer positief verrast...de film is gelukkig niet te lang, wat hier wel een voordeel is, Aangezien dit geen film is die heel lang hoeft te duren. Totaal ongeloofwaardig en vaak wel voorspelbaar, maar wel vermakelijk.

*3.0