Flight 93 (2006)

geregisseerd door Peter Markle
met Jeffrey Nordling, Kendall Cross en Ty Olsson

Op 11 september 2001 wordt United Airlines vlucht 93 gekaapt door terroristen en gaat op weg naar Washington DC. De passagiers in het vliegtuig besluiten vervolgens om samen te werken en te proberen het vliegtuig weer in eigen handen te krijgen, zodat ze de terroristische aanslag kunnen voorkomen.

Aardige film over flight 93. Wel een beetje aangedikt, maar zeker de moeite waard. Een *3*.

Captain Pervert schreef:
Elke conspiracy theorie op zijn beurt valt weer te weerleggen, daarnaast is over elke grote gebeurtenis in de geschiedenis wel een conspiracy theorie: denk maar aan het ontkennen van de holocaust, het zien aankomen van de Japanse vloot naar Pearl Harbor, JFK, pff... We zullen over al die dingen toch nooit helemaal de waarheid weten, daarom kan je deze film maar beter beoordelen als wat hij is: een film.

klopt, weet ik. maar ik wil alleen zeggen een film over harvey lee oswald die de jfk aanslag pleegt of een ww2 film over een joodse familie die samen met de ss op een terrasje zitten, komt niet echt over.

moet je hier eens kijken

avatar van ddragon1690
ik vind het belachelijk dat ze hier films over gaan maken als het geen goede film wordt. het is al erg zat. kijk united 93 oke maar nee dit niet.

ddragon1690 schreef:

Deze is juist beter als united 93

avatar van ddragon1690
stinissen schreef:

Deze is juist beter als united 93

ik heb united 93 gezien die vond ik zeer aangrijpend en zeer realistisch alsof het allemaal opgenomen was op de dag zelf.

avatar van Turkeyloverz
Ongeloofwaardige flutfilm met erg slechte acteerprestaties, maar aan de feiten kun je niet ontkomen, vandaar soms wel ontroerend.

goh ik ben helemaal beduust van deze film,heb een paar traantjes moeten laten.......zucht wat een hel was dat voor die mensen en nabestaanden,vond de film erg aangrijpend.......een dikke 4.5

avatar van Nixon17
remco123 schreef:

Dit is nooit gebeurd het is een film en nog geen eens zo'n hele goeie ook. 2.5*

Nixon17 schreef:

Dit is nooit gebeurd het is een film en nog geen eens zo'n hele goeie ook. 2.5*

hoe bedoel je is nooit gebeurd???
en ik vond hem erg goed dus zeg wat je ervan vond en niet mij gaan quoten......bedankt

Helaas Nixon17, laatste jaren misschien op een andere planeet gezeten?
Deze film is gemaakt naar aanleiding van de gegevens van de zwarte doos van het verongelukte vliegtuig. En de telefoongesprekken die slachtoffers vanuit het gekaapte vliegtuig met familie gevoerd hebben. Kort geleden heb ik hierover een documentaire gezien op Discovery. Waarin de nabestaanden geïnterviewd werden.
Al met al vind ik het voor zo'n kleine productie een goede en realistische film geworden.

En ... konden ze bellen van de hoogte waarop geen mobiele telefoon kon bellen ?

Jammer geen vliegtuig 11 sep heeft kunnen overleven. Hadden we tenminste een paar kapers kunnen zien...

Die blackboxen geven ze namelijk niet vrij tot de laatste seconden. Jammer voor de nabestaanden...

dmoie-master
Net gezien, heel goede film vooral het afscheid van Elisabeth aan haar moeder, tril er nog van, en die verslagenheid op die gezichten doet me onmiddellijk denken aan hoe de hele wereld met afgrijzen naar deze tragedie keek, goede film maar enorm triest

milus schreef:
En ... konden ze bellen van de hoogte waarop geen mobiele telefoon kon bellen ?

ja....als je goed gekeken hebt hadden ze satelliet telefoons in hun stoel zitten!!!!!! zeker nog nooit 1st class gezeten

dmoie-master
ze hebben gebeld met sateliet-telefoons maar ook met GSM (in de film dan) maar ik kan niet geloven dat de amerikaanse regering zelf achter de aanslagen zit komaan zeg je gaat toch geen duizenden mensen doden uit je eigen land, Bush heeft macht maar zoveel macht dat denk ik ook niet. Nou vond het gewoon heel aangrijpende film

avatar van Stephan
"Operation Northwoods"

Operation Northwoods, which had the written approval of the Chairman and every member of the Joint Chiefs of Staff, called for innocent people to be shot on American streets; for boats carrying refugees fleeing Cuba to be sunk on the high seas; for a wave of violent terrorism to be launched in Washington, D.C., Miami, and elsewhere. People would be framed for bombings they did not commit; planes would be hijacked. Using phony evidence, all of it would be blamed on Castro, thus giving Lemnitzer and his cabal the excuse, as well as the public and international backing, they needed to launch their war.

"Open your mind..."

FisherKing
Het wil er blijkbaar niet in, dat de Amerikaanse regering doelbewust 9/11 heeft gecreeerd. Vind ik triest. Ik heb ook weinig hoop meer voor de toekomst, wat dat betreft. "Alles wat de regering zegt is OK"-verhalen vind ik zo UBER-dom.

Wat een uitermate sterke propaganda-machine, trouwens.

avatar van natju
remco123 schreef:

ehh...ze belden ook mobiel,en schijnbaar kon het wel want het is gebaseerd op waargebeurde verhalen.

Verder een aangrijpende film omdat je weet dat het echt gebeurd is..acteerwerk niet altijd even goed. 3,5*

dmoie-master
en toch ik weiger te gelovend at de amerikaanse regering achter de aanslagen zit, wat moet het zijn voor de families van de mensen die die dag overleden daar zouden ze dan toch aan moeten denken en die telefoon-gesprekken gaan niet fake zijn volgens mij dus,

Ik verwachtte van te voren een makkelijk scorende film,
snel verdienend op andermans ellende... maar ben daar na het zien van Flight 93 op teruggekomen.
Het is uiteindelijk een hartverscheurend relaas geworden
waarin niet alleen de mensen aan boord maar ook de nabestaanden op de grond zijn gevolgd.
Huiveringwekkend en schokkend zijn de telefoongesprekken met het thuisfront en met name het
waargebeurde gesprek van een van de passagiers met
torenmedewerkster Lisa is er eentje die de adem doet stokken.
Flight 93 is een boeiend drama, eentje waar je echt een brok van wegslokt naar afloop. "het is maar een film"gaat helaas in dit geval niet op...

avatar van Stephan
dmoie-master schreef:

Take the blue pill...

Sis
Wow........*stilte*, waar mensen al niet toe in staat zijn.......al die onschuldige mensen. Ja, deze film heeft wel indruk op me gemaakt. Politieke discussies terzijde, daar kom je toch niet uit.....denk aan de nabestaanden van dit gruwel "verhaal"........

dmoie-master
ja ik zat echt met tranen in de ogen naar deze film te kijken vooral het afscheid van Elisabeth en haar moeder*snif*, zeer triest,

Heb de film zojuist ook gekeken. Vooraf verwachtte ik er niks van. Zat meer aan zo'n Pearl Harbor film te denken. Echter vanaf het begin vond ik de film erg sterk. Het acteerwerk is, zoals iemand hierboven als zei, niet altijd even goed maar ik kreeg gewoon tranen in mijn ogen tijdens de verschillende gesprekken naar het thuisfront. Vond het wel jammer dat sommige "toevallig" vlucht 93 habben genomen en dat iedereen baby's of kleine kinderen heeft.

*4*

ik vond het een zeer goede film, maar geloof er ook niet veel van. er zal wel wat meer achter zitten...

kijk maar eens naar de film loose change 2nd edition ofzo

*3.5

hinie
Wat bedoel je...?

avatar van Ninto
Ik vind het belachelijk dat mensen zeggen dat je over deze gebeurtenis geen film moet maken. Er zijn TONNEN films gemaakt over de 2e wereld oorlog en dat was toch heel wat erger dan 11 september.

dmoie-master
geld ook voor Titanic daar is zelf in 1912 al een mini-film over verschenen, daarvan kan je ook zeggen dat het vreselijk is die film verscheen een maand na het zinken, dat vind ik persoonlijk erger dan dit en dat ze over rampen, aanslagen, oorlogen enz films maken kan je heus niet vermijden he,

Best goed, alleen die afscheidstelefoontjes duren veelste lang, ik wou steeds eigenlijk zien hoe het met het plan zat om die kapers te pakken.

avatar van Skuller
ckuhl schreef:

mee eens

Erg mooie aangrijpende film.
Jammer dat er toch zoveel minder goede reacties op zijn, in mijn ogen onterecht.
En wat betreft het "slechte" acteerwerk, van wat ik heb gehoord en gelezen, veel mensen die er in meededen zijn geen acteurs maar familieleden en/of vrienden van de mensen die dit zelf echt hebben moeten meemaken (en dit dus niet overleefd hebben)
Een dikke 4 waard !