Flight 93 (2006)

geregisseerd door Peter Markle
met Jeffrey Nordling, Kendall Cross en Ty Olsson

Op 11 september 2001 wordt United Airlines vlucht 93 gekaapt door terroristen en gaat op weg naar Washington DC. De passagiers in het vliegtuig besluiten vervolgens om samen te werken en te proberen het vliegtuig weer in eigen handen te krijgen, zodat ze de terroristische aanslag kunnen voorkomen.

mocro_9555 schreef:

snapte alleen niet helemaal waar het verhaal omging, maar oke.
Men rekende ook een beetje op algemene kennis denk ik

Flight 93 is een film die iedereen zou moeten zien. Je word meegenomen terug naar 11 september en in het vliegtuig gezet. Vooral de gesprekken tussen de familieleden vond ik mooi gedaan, je word erg aan het nadenken gezet! Voor mij heeft de film absoluut een 4 verdiend! Gewoon een zeer boeiende film!

Koekkoek schreef:
Vooral de gesprekken tussen de familieleden vond ik mooi gedaan
Daar bestond de film ook grotendeels uit. Dit was realistisch sentimenteel maar toch kon de overvloed van voorbeelden me soms ergeren.

Van mij had het allemaal wel wat rauwer gemogen. Binnenkort United 93 maar eens kijken..

dmoie-master
In deze film vond ik de afscheidsgesprekken zeer mooi en emotioneel gedaan, de film is ook realistisch maar United 93 geeft een beter beeld vind ik want in deze versie vind ik het rustig, en in United wordt de spanning echt opgebouwd naar de kaping toe, wat er ook van zij het zijn beide goede films...

jayytjee
vond het niet bepaald goed allemaal, veel te weinig emotie en het camerawerk was niet best... wel ontroerend wat die mensen doormaken dus ik geef ***

avatar van helleke
United 93 is stukken beter dan deze film.
Flight 93 duurt minder lang maar na een uur is de inspiratie op en gaat het hoofdzakelijk over de families die thuis bang zitten af te wachten hoe het gaat eindigen.

shahad
Echt een heel goed film, ik zag op Film1 dat deze film komt. Dus ik dacht laat ik even kijken op IMDb, maar ik zie dat United en Flight 93 hetzelfde zijn en op MovieMeter zie ik ze apart. Nadat ik deze reacties hier heb gelezen, wil ik ook nog United 93 wel kijken!!

***1/2

redelijk goede film echter voor een film die een kaliber moet bevatten van waargebeurd verhaal vind ik hem ietwat tegenvallen.

wellicht heeft de verhaallijn hiermee te maken .. het waarheidsgehalte wordt in deze film erg naar beneden gehaalt door het matige acteerwerk naar mijn mening.

het verhaal wordt kwa sentiment er ook niet echt sterker op , het dramatisch telefoneren tussen passagiers en familieleden had naar mijn mening toch wel wat heftiger gemoeten om het verhaal goed door te laten dringen aan mensen die niet helemaal weten wat 9/11 in america heeft gedaan (en de totale wereldbevolking)

toch krijgt deze film 3 sterren van me al was het enkel omdat het maken van dit soort gerne film erg moeilijk waarheidsgetrouw over te laten komen

avatar van helleke
Nog eens gekeken naar Flight 93 maar na 50 minuten was de inspiratie van de film op en werd er overgeschakeld op emo-tv.
Wat een verschil met United 93 waar de spanning wel opgevoerd wordt tot op het laatst.
Wat mij ook opviel was de manier waarop Ami(waarschijnlijk een stewardess die op flight 11 zat) vertelde aan de telefoon dat het vliegtuig gekaapt was en terwijl ze zei dat ze ontzettend snel daalden(om de WTC torens in te vliegen) zat ze op haar gemak haar relaas te doen???
De acteerprestaties waren ook van geen te hoog niveau.

avatar van Werwolf
Opzich wel aardig deze film, maar hij zal niet blijven hangen. Het begint erg goed en lekker vlot, maar helaas houdt de film dit niet vast. Dat iedereen naar het thuisfront gaat bellen, en dat het emotionele plaatje dan erg langdradig in beeld komt vond ik wat jammerlijk. Het eindstuk is dan wel weer wat beter.
Kleine 3*

avatar van Riddick
Had me vergist met United 93 en toen deze perongeluk gekocht. Maar ik vond het toch een vrij indrukwekkende film. Alleen wil ik United 93 nog kijken. De film is leuk en Realistisch gemaakt. Alleen vond ik de Terroristen vrij zwak. Als het zo echt is gegaan waren ze wel erg bang. Ze konden makkelijk de mensen onderdruk houden.

Al met al.. een mooi en trieste film/gebeurtenis 4*

Mooie indrukwekkende film en ook wel beetje interessant.

5 *

flight 93 vind ik beter dan united 93
je ziet meer de levens die die personen hadden
je ziet meer hoe de familie reageert enz
en niet telkens die vliegverkeer mensen.

hierin zie je veel meer details enzo

heel knap gemaakt

Aardige film, maar de documentaire op Discovery Channel vond ik beter. Daar vertellen de echte nabestaanden. Nu zijn het acteurs en een echte geluidsopname is toch veel heftiger.

Desondanks een aardige film die toch enige indruk maakt, maar voornamelijk omdat je nog precies weet wat je die dag deed, dacht en voelde.

3 sterren. Ik ben erg nieuwsgierig naar United 93

avatar van Norma
Deze film benadert niet eens een klein beetje het rauwe en realistische van United 93. Welke film er nou dichter bij de waarheid zit kan ik niet weten, ik was er goddank niet bij, maar gevoelsmatig geeft United 93 een veel nauwkeuriger en realistischer beeld van het drama.

Deze film is meer een aaneenschakeling van emotionele telefoontjes en een huilend thuisfront, wat in de andere film veel minimaler maar zeker zo confronterend aanwezig is. Komt nog bij dat in United het acteerwerk 100% overtuigend was, in Flight 93 vond ik het maar belabberd. (op de moeder van dat ene meisje na misschien, maar die terroristen, kom op zeg dat leken hier wel een paar bange schooljongens) Verder werd in United een veel duidelijker beeld geschetst van het ongeloof en de crisis aan de grond;dus kortom, Flight 93 haalt het niet bij United 93.

Merel_*
Ik heb deze film op school gezien, maar vond 'm nou niet bepaald goed. Te veel conversaties en weinig spanning.. Bijna elke mannelijke passagier had thuis een vrouw lopen die óf zwanger was óf met een baby in haar handen liep.. Ook kwamen de terroristen erg angstig over (had ik niet verwacht), maar dat zullen ze dan misschien ook wel geweest zijn.. Vond 't in ieder geval niet veel geweldigs..

Een 2,5

Indrukwekkend, heb er geen andere woorden voor.
Ik zal nooit meer in een vliegtuig zitten zonder om me heen te kijken of er 'andere' mensen in zitten..

Op de één of andere manier blijf je hopen/denken dat het goed afloopt, terwijl je al van tevoren weet dat dat niet gaat gebeuren.

De hoeveelheid janken kwam bij mij aardig in de buurt van de Titanic, haha (kan natuurlijk ook komen door slaapgebrek )

4,5*!

avatar van as
as
iilSe schreef:
Indrukwekkend, heb er geen andere woorden voor.
Weet je zeker dat je op de goede film hebt gestemd?

Opvallend sober, oprecht en integer verslag van de vliegtuigkaping op 11 september 2001. Tevens een enorm vlotte film met voldoende spanning, ook al ken je als kijker de uiteindelijke afloop. Paar mooie symbolische scènes en bijzonder weinig opgesmukte dramatiek, al ontkom je niet aan een aantal vaste standaarden in het 'rampenfilm'-genre. Of het allemaal 'historisch' correct is zal me een worst wezen, ik twijfelde geen moment aan de geloofwaardigheid van het geheel. Acteerwerk niet altijd even evenwichtig, maar nergens dermate storend dat je als kijker uit het verhaal wordt gerukt. Camerawerk was bijna experimenteel, werkte niet altijd even goed. Benieuwd naar United 93.

3,25*.

Wirrenth
Hoewel het vele levens heeft gekost, heeft de heldenmoed van de passagiers vele levens gespaard. Ik kon alleen maar huilen op het einde van de film. Steeds had ik gehoopt dat zij het er levend vanaf zouden brengen, en dan die ene anticlimax dat zij allen stierven in die ene donderende klap. en voor wat? Een godheid?

Een moslima vertelde mij ooit dat Allah in het Nederlands God betekent; God betekent Allah in het Arabisch. Waar vechten ze dan voor, als zowel de terroristen als wij in dezelfde Hogere Macht geloven? Nergens voor, toch?

Wirrenth schreef:
Steeds had ik gehoopt dat zij het er levend vanaf zouden brengen
Dat zou nogal sterk zijn...

avatar van Nienke1981
De film heeft me wel geraakt, maar alleen omdat iedereen door 11 september is geraakt en alles in deze film in details is laten zien hoe het voor de mensen is geweest die in een gekaapt vliegtuig zitten.

Voor de rest vond ik de kwaliteit niet echt goed.

avatar van tukkerstein
Wirrenth schreef:

Er zitten zoveel verschillen in beide godsdiensten dat ik moeilijk kan geloven dat het om dezelfde Hogere Macht gaat. Dat het woord Allah "God" in het algemeen betekent (dat klopt inderdaad) zegt niets.

tukkerstein schreef:

Er zitten zoveel verschillen in beide godsdiensten dat ik moeilijk kan geloven dat het om dezelfde Hogere Macht gaat. .

Ik ga er vanuit dat het op hetzelfde misverstand gebaseerd is.

avatar van Stephan
Allah en God zijn weldegelijk dezelfde. Het twistpunt zit 'm in de profeet.

Dan moet je iets meer uitleggen. Jezus is volgens de Islam een profeet (net als bijv. Mozes) en kwam er dus nóg een profeet na: Mohammed. Die laatste wordt door het Christendom niet als profeet erkend en Jezus was geen profeet maar de Messias. Een groot deel van de Bijbel en de Koran lopen dus synchroon en in die zin kun je zeggen dat het dezelfde God is inderdaad.

avatar van Frankeermachine
Stephan schreef:
Allah en God zijn weldegelijk dezelfde. Het twistpunt zit 'm in de profeet.

Als ik het goed heb erkent de Islam God en men zegt dat Allah en God hetzelfde wezen is. Het christendom erkent echter Allah niet.

Je gooit de boel door elkaar. Allah is God.

Nu weer ontopic svp.