Blood Work (2002)

Misdaad / Thriller

geregisseerd door Clint Eastwood
met Clint Eastwood, Jeff Daniels en Anjelica Huston

Terry McCabe, een FBI-agent in Los Angeles die weldra met pensioen gaat, wordt na een wilde achtervolging geveld door een hartaanval. Na een harttransplantatie wil hij genieten van een welverdiende rust, maar hij krijgt een zekere Graciella Rivers op bezoek die hem vraagt de moordenaar van haar zus op te sporen. Wanneer Terry weigert, vertelt Graciella hem dat hij nog een schuld te vereffenen heeft: zijn nieuwe hart is dat van haar zus...

avatar van Tiany
Goede thriller a la Clint Eastwood, een stoere oudere FBI-agent met toch een zacht kantje. In deze film heeft hij hart problemen, het leek wel of hij in werkelijkheid ook af en toe aan een zuurstof fles moet, maar vind hem toch een top acteur hoor, en je moet het maar doen op je (toen) 72 jaar.
Wie de dader was was snel duidelijk, een bekend acteur zo'n bijrolletje geven, dat was niet logisch.

avatar van Left4Dead
Redelijk, makkelijke thriller die simpel wegkijkt. Hoogstaand is het nergens maar vervelend wordt het ook niet. Klein vermaak met een leuk verhaal wat niet heel erg origineel overkomt.
Heb de prent vaker gezien en hij zal nog wel eens de revue passeren. Prima film om in te duiken met een leeg hoofd en achterover leunend in de stoel gade te slaan.

avatar van blurp194
Zwak.

In de lijst van Clint Eastwood toch echt een van de mindere films, en niet alleen om het matte acteren - het flauwe sentimentele verhaaltje is al eens beter verteld (hoewel de film die ik daarmee bedoel me dan weer niet te binnen wil vallen). Maar toch, Clint zelf speelt niet heel geweldig, Jeff Daniels heeft zijn dag niet, en over de rest begin ik maar niet. Het is allemaal net een beetje teveel Dirty Harry na z'n pensioen, met bijbehorend gezapige production values. Respect voor Clint's leeftijd, maar daar wordt de film niet goed van - en nauwelijks te geloven dat het van dezelfde man is die daarna nog even meesterwerken als MDB neergezet heeft.

avatar van jippie2010
Saai en voorspelbaar.
Na 10 minuten kan je het plot in grote lijnen wel raden.
Daar gaat de spanning en het houterig acteerwerk weet ook niet te boeien. Een zielloos gebeuren. *2.0

pop
Geheel eens met mijn twee bovenburen. Veel vond ik deze Eastwood film niet.