Blood Work (2002)

Misdaad / Thriller

geregisseerd door Clint Eastwood
met Clint Eastwood, Jeff Daniels en Anjelica Huston

Terry McCabe, een FBI-agent in Los Angeles die weldra met pensioen gaat, wordt na een wilde achtervolging geveld door een hartaanval. Na een harttransplantatie wil hij genieten van een welverdiende rust, maar hij krijgt een zekere Graciella Rivers op bezoek die hem vraagt de moordenaar van haar zus op te sporen. Wanneer Terry weigert, vertelt Graciella hem dat hij nog een schuld te vereffenen heeft: zijn nieuwe hart is dat van haar zus...

avatar van Tiany
Goede thriller a la Clint Eastwood, een stoere oudere FBI-agent met toch een zacht kantje. In deze film heeft hij hart problemen, het leek wel of hij in werkelijkheid ook af en toe aan een zuurstof fles moet, maar vind hem toch een top acteur hoor, en je moet het maar doen op je (toen) 72 jaar.
Wie de dader was was snel duidelijk, een bekend acteur zo'n bijrolletje geven, dat was niet logisch.

avatar van Left4Dead
Redelijk, makkelijke thriller die simpel wegkijkt. Hoogstaand is het nergens maar vervelend wordt het ook niet. Klein vermaak met een leuk verhaal wat niet heel erg origineel overkomt.
Heb de prent vaker gezien en hij zal nog wel eens de revue passeren. Prima film om in te duiken met een leeg hoofd en achterover leunend in de stoel gade te slaan.

avatar van blurp194
Zwak.

In de lijst van Clint Eastwood toch echt een van de mindere films, en niet alleen om het matte acteren - het flauwe sentimentele verhaaltje is al eens beter verteld (hoewel de film die ik daarmee bedoel me dan weer niet te binnen wil vallen). Maar toch, Clint zelf speelt niet heel geweldig, Jeff Daniels heeft zijn dag niet, en over de rest begin ik maar niet. Het is allemaal net een beetje teveel Dirty Harry na z'n pensioen, met bijbehorend gezapige production values. Respect voor Clint's leeftijd, maar daar wordt de film niet goed van - en nauwelijks te geloven dat het van dezelfde man is die daarna nog even meesterwerken als MDB neergezet heeft.

avatar van jippie2010
Saai en voorspelbaar.
Na 10 minuten kan je het plot in grote lijnen wel raden.
Daar gaat de spanning en het houterig acteerwerk weet ook niet te boeien. Een zielloos gebeuren. *2.0

pop
Geheel eens met mijn twee bovenburen. Veel vond ik deze Eastwood film niet.

avatar van JanLo
blurp194 schreef:
Zwak.

Ik vind het een leuke film, en ik wil direkt toegeven dat ik er weing verstand van heb, maar ik weet ook zeker dat dit geldt voor 99% van alle mensen die hier meningen plaatsen. Ik heb wel het idee dat een enorm gedeelte graag wil uitstralen dat het weet hoe het allemaal zit, en de filmrecensent wil uithangen. Misschien hoor je bij die 1% die het wel weet (ik denk het niet), maar mij is niks opgevallen als het om slecht acteren gaat, maar ik hoor dan ook zeker bij die 99% !! Het zal me trouwens niet verbazen dat er ook nog meningen staan waarbij geschreven wordt dat hij geweldig acteert.

avatar van JanLo
Tiany schreef:
Ik had helemaal niet snel door wie de dader was, en daar heb ik dus geluk bij gehad!

avatar van Grindhouse62
Deze film had ik al een tijd in mijn collectie, maar tot vanavond nooit gezien. Ik vond het een strakke film en Clint Eastwood acteerde weer op zijn eigen unieke wijze. De film is mij goed bevallen en geef hem een 3.5

Aardige film waarin een gepensioneerde agent een nieuw hart krijgt, maar niet zonder gevolgen. Een redelijk onderhoudende politie-thriller. Een aantal plotelementen zijn wat opzichtig en soms wat vergezocht. Ook de finale is nogal standaard. Clint Eastwood is wel vermakelijk als de oude rot. Niet slecht, maar ver verwijderd van zijn beste werk.

avatar van knusse stoel
De man (Clint Eastwood) beginnen we steeds meer te waarderen naarmate we zijn films leren kennen waarin hij als acteur speelt en als regisseur de regie heeft gedaan de laatste decennia. De man is als acteur vaak een regelrechte nuchtere persoon die zelden tot nooit een lach vertoont maar toch humor heeft in zijn spraak. Ook in dit verhaal is hij weer die nuchtere Amerikaan die bij de FBI werkt als sporendetective en vaak zaken ziet die andere politiemensen over het hoofd hebben gezien.
Nadat hij door een hartaanval op de lijst komt van een transplantatie en een "nieuw" hart ontvangt, komt ene Graciella Rivers bij hem op bezoek en vraagt of hij de dader die haar zus heeft vermoord, op wil sporen.
Hij neemt het besluit om haar verzoek in te willigen en gaat achter de dader aan. Al snel blijkt het dat er meer achter de dood van de zus van Gracielle zit dan de kijker en onze ex-agent vermoeden.
Een heerlijke film met een prachtig verhaal en de nodige spanning die een thriller betaamt.
Wij hebben ons prima hiermee vermaakt en het oordeel is een ruime 7!
Op naar de volgende Eastwood productie.

Dat was op zich wel een aardige thriller van Eastwood.
Niet zijn allerbeste, maar wel redelijk onderhoudend.
Vergeet niet dat hij in deze film ook al 72 jaar oud is.
De verhaallijn ging er ook wel mee door.
Misschien will ik deze film over een paar jaar nog wel
weer een keer zien.