Kingpin (1996)

geregisseerd door Bobby Farrelly en Peter Farrelly
met Woody Harrelson, Randy Quaid en Bill Murray

Roy Munson is een professionele bowler die probeert een groep groentjes op te lichten door zich ook als groentje voor te doen. Als zijn slachtoffers hier achterkomen, verminken ze zijn werphand zo erg dat deze geamputeerd moet worden en Roy verder moet met een haak als hand. Roy's hele leven raakt in het slop, totdat hij Ishmael (Quaid) tegenkomt, die een aardig potje kan bowlen. Hij besluit om hem in te schrijven voor een groot toernooi, maar is Ishmael wel zo goed als hij lijkt?

avatar van mikoz
The big lebowski is t0g een stuk leuker...

So? Dat kun je bij bijna elke komedie gaan posten dan.

kappeuter schreef:

So? Dat kun je bij bijna elke komedie gaan posten dan.

Dat zeg ik omdat beide komedies zijn die over bowlen gaan ...

Excusez-moi.

avatar van gemaster
mikoz schreef:

The big lebowski is t0g een stuk leuker...

Het is wel een betere film, maar ik moet harder lachen om deze.

kappeuter schreef:

Excusez-moi.

geeft niet .. we maken allemaal wel eens fouten

Het is een poosje geleden dat ik deze gezien heb,(jaartje of 6/7), maar alleen over scene van het melken van die koe kan ik herinneren dat ik dubbel gelegen heb, maar de rest was niet om over naar huis te schrijven. 1,5*

avatar van Edie
Ik vind dit ook best een erg vermakelijke film, niet super leuk, maar toch grappige momenten.. Geef hem 4 sterren.

Edie

avatar van jedymaster
Goede komedie met soms zelfs ontroerende momenten. Met die Woody Harrelsonkun je lachen zoals hij ook in de serie cheers al bewees.

sju
iets ondergewaardeerd vind ik...

avatar van Poisonthewell
sju schreef:

iets ondergewaardeerd vind ik...

Heel erg ondergewaardeerd vind ik. 4*

Mensen met een andere smaak, 't is bij elke film zo...

Een magere 2, ik kon er niets in vinden.

Erg grappige komedie genoot vooral van Vanessa Angel haha ***

Bill Murray is briljant in deze comedy. Ook Harrelson en Quiad zijn goed op dreef. Simpel maar nooit plat. Verterderend maar niet té clichéé. Leuke film 4*.

avatar van sn@ke
Johan81 schreef:
Simpel maar nooit plat.

één van de meest flauwe en platte films mag ik dit toch wel noemen

Geinig, voor maar 4 euri een leuke koop. 3*

bill murray is hier echt geweldig! Ook harrelson is goed op dreef. Op sommige momenten istie te flauw, terwijl er toch ook erg leuke stukken inzitten.

Leuk moment; als roy aan de bar zit en de amish heeft zijn hand net gebroken. Dan beelt hij zich in dat de de man van de craps tafel een miljoen bied voor 1 nacht met de amish. Net als in indecent proposal alleen dan gaat het over demi more en is het wel serieus, mooie link haha

Remi
leuke film
Leuke stukjes, maar soms ook best flauw, hoor
Maar goed

avatar van mikey
Het kapsel van Bill Murray was toch zeker het hoogtepunt van de film. Die verder ook nogal komisch was.

avatar van U-96
Erg leuke en vermakelijke komedie, maar hij haalt het echter op geen enkel element bij mijn favoriete komedie Dumb & Dumber (ook van de Farrelly's). Kwa grappen had ik wel wat meer verwacht, maar de personages waren in elk geval wel erg leuk. Zo lekker zot, een bowler wiens bowlhand zo ernstig wordt verkloot dat hij voor de rest van zijn leven met een haak en rubberen hand moet doorbrengen. Woody Harrelson is wel goed hier. Ook een lekker arrogante rol van Bill Murray.

Erg grappige scène in het begin, waarin Roy Munson op dat bowlingfeest verschijnt, een paar strikes gooit en daarna zo lomp gaat dansen.
De film draait grotendeels om dat grote bowlevenement. Eenmaal aangekomen en tijdens de wedstrijden verwacht je als kijker (zo standaard mogelijk) dat Munson de finale wint, maar hij verliest gewoon keihard. Zo grappig hoe hij dan nog uren in dezelfde houding zijn woede zit te verkroppen. Ook erg grappig hoe in zijn 17 jaren van afwezigheid (door de legende van zijn rubberen haakhand) het werkwoord 'Munson' is ontstaan.

***** 3.5 *****

avatar van gemaster
mikey schreef:

Sterker nog, elke scene met Murray is een hoogtepunt. Je moet eens opletten hoe hij bij iedere vrouw de kont of borsten aanraakt, terwijl hij aan het vertellen is over de kansarme gezinnen die hij helpt. Hilarisch!

haha ja dat is echt mooi, little brian here.. bla bla bla touch touch. And this andrew he lost his father bla bla bla and i'm giving him and his mother a new chance, idd echt hilarisch!

avatar van SuperSideSwipe
Wel een geinige film, je krijgt zeker meedelijkden met Harrelson. Hij zet goed een droevig ventje zonder zelfvertrouwen neer.

De film heeft ook niet een geheel verwacht einde, wat toch wel lekker anders is dan gewoonlijk.

Eigenlijk een uitstekende film. Met een aantal lach momenten, en een aantal droevigere momenten.

avatar van Nicolage Rico
Leuke film. Bovengemiddeld in zijn genre.

Woody Harrelson is gemaakt om een loser te spelen en doet dat altijd perfect, al is die misschien een dubieus compliment aan het adres van Woody. Zijn uiterlijk bekrachtigd zijn spel..

Een dikverdiende 3,5 *

avatar van D-ark
Een erg leuke film met een geweldige bijrol van Bill Murray.

avatar van Dennis Evahi
Grappige film, met genoeg grappen & grollen. Ik heb mij vermaakt.

avatar van Halcyon
D-ark schreef:
Een erg leuke film met een geweldige bijrol van Bill Murray.

Die bijrol was inderdaad schitterend .

MarkFish schreef:
Het aantal grappen is inderdaad wat minder, maar er zitten nog wel een aantal goeien in. Kvin het gewoon een lekker, relaxed, feel-good filmpje. 3,5 *

Oude quote, maar zo denk ik er ook over...
Bill Murray was echt hilarisch!
Verhoogd naar vier sterren.

ruupiejj
kan iemand mij even helpen...ik wil deze film kijken/kopen... maar is dit van die dumb and dumber humor...?
kan iemand reageren die deze film heeft gezien?
bedankt!

avatar van bartsch
Ach ja, er zitten wel leuke grappen in en ook wel dumb & dumber humor. Deze film is echter niet zo sterk als D&D m.i.
Het is ook alweer een ijdje geleden dat ik deze film heb gekeken.