ad

Geregisseerd door: Brett Leonard

Met onder meer: Patrick Thompson, Alex O'Loughlin en Gabby Millgate

Over Feed

"Consumption is evolution."

Philipp is een Australische politieman die zich bezighoudt met internetcriminaliteit en -porno. Hij raakt ervan overtuigd dat een website voor 'feeders' - liefhebbers van extreem dikke vrouwen die deze vrouwen proberen nog dikker te 'voeren' - een dekmantel is voor sinistere praktijken. Philipp weet de man achter deze site op te sporen en belandt in de VS. Hier gaat hij de strijd aan met deze Michael, die een aantal vrouwen gevangen blijkt te houden die zich dood moeten eten.

image

avatar van Chucky92

Chucky92

TM™ schreef:

deze film heb ik na een kwartier afgezet werd een beetje misselijk, GATVERDAMME

(wat mij beterft géén aanrader!)

Precies hetzelfde, ook na 12 minuten afgezet. Wat een ongeloofelijke tering film.

avatar van Chucky92

Chucky92

Toch afgekeken, maar blijf 't niks vinden.

avatar van bobfranke95

bobfranke95

Vreselijk ranzige film maar toch heb ik hem met plezier afgekeken omdat hij op sommige momenten toch spannend is. 3*

avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

• 1915 stemmen

Een van de weinig zieke films die ook nog een degelijk verhaal hebben/degelijk als film zijn.

Verhaal is voor mij opzicht al interessant genoeg om eens te bekijken. Het is ook een verhaal dat opzicht wel redelijk wat vieze beelden vereist om het goed in kaart te brengen. Verhaal houd de spanning en interesse er goed in.

Acteerwerk is goed, qua hoe alles er uitziet ook meer dan redelijk.

Naarmate het einde word het plot steeds interessanter, en het einde is helemaal leuk

Als je er tegen kan, best oke om eens te bekijken.

avatar van Zero_Sunshine

Zero_Sunshine

Ver voorop de meest gore, zieke, vatsige, ranzige film die ik ooit gezien heb.

En ik heb al veel films gezien!

Ik had na de film gezien te hebben echt de drang om nooit, maar dan ook nooit meer iets te eten.

Tijdens de film werd ik ook verschillende keren misselijk.

Zoals hierboven dus, als je ertegen kan, zie hem gerust, maar wees gewaarschuwd, hij gaat érover.

Handsome Bill

Overdreven reacties veelal.

Zo goor was het niet.

Ok, een vette vrouw en wat ranzig gedoe met een trechter.

Het is de realiteit, kijk om je heen, vrouwen worden steeds dikker en dikker, proppen zich vol met junkfood, roken, nauwelijks beweging.

En vaak een grote bek, dat dan weer wel.

Ik vond deze film wel vermakelijk, acteerwerk was niet veel soeps.

Maar daar ging het niet om, het moest shockeren.

En juist dat deed het bij mij niet, al met al 3 sterretjes.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Ik vond het ook een ransige film, slecht geacteerd idd . Wij wilden na een kwartier ermee stoppen om te kijken maar toch afgekeken, hij wordt ook beter maar ook ransiger. Het meest gore moment zit sowieso in het eerste kwartier, in Duitsland flashback naar .....

De rol van Phillip is niet bijster bijzonder, die van Michael is beter in.

Ik ken een hoop mensen die deze film zeker niet willen zien.

avatar van aburex

aburex

Eén van de smerigste films die ik ooit heb gezien. Bestaat werkelijk zoiets? Alleen het einde is onverwacht en leuk

avatar van Psolitsa

Psolitsa

Al met al vond ik dit een redelijke film. Ik vond de acteerprestaties ook niet erg overtuigend , behalve die van die arme Duitse man.

Verder vond ik het een redelijk origineel verhaal. Het had zeker beter uitgewerkt kunnen worden, met meer spannende momenten erin.

Ik stoorde me een beetje aan de aziatische dame, althans , haar rol. Ik vond haar rol niet erg essentieel in de film.

Verder heb ik hem wel redelijk geboeid afgekeken. Misselijk werd ik er niet van. Kortom: Een redelijk bizarre en interessante film, maar verwacht geen toppertje. Daarvoor is de spanning en het acteren toch echt van een te laag niveau. Een 5.5 van mij.

avatar van control

control

Die ranzigste film die ik ooit heb gezien.

avatar van filmfreak25

filmfreak25

WOW, wat een top-film!! ff bijkomen....

een naar mijn mening zeer spannende film (berust op waargebeurde feiten, zo las ik). Af en toe gewoon niet kunnen kijken, zo spannend en goor , adembenemend gewoon. Ook een film waar je nog even aan blijft denken, en dat hoort een film met je te doen! een ruime 4.5

avatar van AntiChrist

AntiChrist

Ik snap eerlijk gezegd niet wat het probleem is, het is een leuke film. Oke er zijn een paar vunzige stukjes in maar komop, anti christ of philophy of a knife zijn 10 x erger. Leuke film, acteren kan iets beter maar zeker niet slecht.

avatar van Nephilim

Nephilim

Leuke film Vandaag voor de 2de keer gezien en ik heb met een grote grijns zitten kijken.

Zusje kwam ook langs lopen en bleef walgend maar gebiologeerd kijken.

Origineel onderwerp en leuk geacteerd. Vooral Alex O'Loughlin is tof als bad guy.

avatar van King030

King030

Die agent was wel een beetje een pussy, maar als je van vreemde films houd zoals ik is dit zeker een aanrader! eentje die je niet snel tegen zou komen...

avatar van Thomas83

Thomas83

Dat de kans op een flop erg groot was wist ik v an tevoren, maar was toch wel benieuwd vanwege het onderwerp dat wel tot de verbeelding spreekt. Toch een behoorlijk verknipt iets.

De film blijkt alleen nogal slecht te zijn. Kon hem echt met moeite uitkijken. Verveelde me dood en keek steeds op de klok. De cinematografie is vaak erg lelijk, vooral de montage. Een beetje zelfoverschatting van de makers. Het streven om een moraal uit te dragen is wel mooi, maar ik vond het niet echt goed overkomen. Hoe ze het in monologen van de bad guy en handelingen en achtergronden van de personages hebben gestopt, wat te gemaakt allemaal.

Veel scènes zijn nogal maf of slecht, waardoor ze hooguit grappig zijn. De hele ontmoeting van de hoofdpersoon met de zus van de psycho is de achterlijk voor woorden. Moet een van de meest slecht uitgedachte en uitgewerkte scènes zien die ik ooit in een film heb gezien. Het "hackduel" en wat rare flashbacks zijn ook mooie voorbeelden van geflopte scènes. En hoe dom moet je wel zijn door van een geflipte psychovoedsel aan te nemen?

Tel daarbij op een zeer hinderlijk aanwezige en vaak lelijke soundtrack en ik kan weinig positiefs uit de film halen en alleen een dikke onvoldoende geven. Alleen de laatste scène verraste me aangenaam.

avatar van gi4nt

gi4nt

Ongeveer een uur geleden gezien en ben er nog misselijk van. Ik vraag me ook sterk af hoe de cast en crew dit hebben ervaren.

Het thema is echter goed, gezien het een actueel onderwerp is, hoe erg dan ook. Gave betrekking met het geloof en er is veel werk gestoken in het edit werk, al is het niet helemaal de stijl waar ik van houd.

Het acteerwerk van met name de rechercheur is echt belabberd, van het begin af aan ergerde ik me al kapot aan hem en dat werd steeds erger. Michael vond ik erg sterk geacteerd, paste perfect in die rol en ook de jonge Michael was erg goed gecast. Verder ging de film helaas veel te ver over de top. Zoals nadat Philip gedrogeerd werd Wat mij betreft had de film daar dan ook mogen eindigen. Het gedeelte daarna werd nog ranziger en ongeloofwaardiger. Ook de close-up wonden zagen er extreem nep uit en was dan ook puur gedaan om te choqueren. Het deed echter veel afbreuk aan de film.

Handsome Bill schreef:

Overdreven reacties veelal.

Zo goor was het niet.

Ok, een vette vrouw en wat ranzig gedoe met een trechter.

En vaak een grote bek, dat dan weer wel.

Ik vond deze film wel vermakelijk, acteerwerk was niet veel soeps.

Maar daar ging het niet om, het moest shockeren.

En juist dat deed het bij mij niet, al met al 3 sterretjes.

Handsome Bill, ik vind jouw reactie om eerlijk te zijn een beetje vreemd... Je hebt gelijk dat de massa dikker en dikker wordt en we veel ongezond eten, maar dat alleen vrouwen dat doen slaat echt helemaal nergens op! Natuurlijk kijken we graag naar vrouwelijk schoon, maar zoals jij het beschrijft is het net alsof ALLE vrouwen dat doen en ook ALLEEN vrouwen. Dat is klinkklare onzin en heeft verder ook echt weinig met de film te maken, daar de vrouwen in de film (al dan niet vrijwillig) verslaafd raken aan eten, gestimuleerd door hun 'feeder'. Slecht eten, roken, weinig beweging etc. is hier veel meer een vrije wil.

avatar van nadrin

nadrin

ranzige beelden die proberen een verhaal te creëren. Dat op geen enkel moment overtuigd.

Slecht acteerwerk en karakters die nog zieker zijn dan de beelden.

Met een eind dat zo onrealistisch is.

Stel je voor dat je voor zo een film geld geeft aan de kassa.

Daar moet je toch wel echt heel veel spijt van hebben.

avatar van goon

goon

Vind dit echt helemaal niks

avatar van chococreme

chococreme

Zojuist heb ik deze film gezien. Ik verwachtte er niet veel van, maar ik vond hem toch leuk om eens gezien te hebben. Ik heb 'smakelijk' gelachen om diverse reacties hier, dat mensen misselijk geworden zijn tijdens het kijken van de film. Ik vraag me af wat voor een zwakke maag zij hebben! Ik ben tijdens deze film niet misseiljk geworden. Zelfs niet van het slechte acteerwerk, ik vond het amper hinderlijk te noemen. Ik hoef de film overigens geen tweede keer te zien; één keer is absoluut genoeg.

avatar van Psolitsa

Psolitsa

gi4nt schreef:

Achja, sommige mensen willen alleen het slechte in vrouwen zien. Maar hij vergeet voor de makkelijkheid even de miljoenen bierbuiken wereldwijd, en het feit dat 90% van de anorexia-gevallen VROUWEN zijn. Sad

avatar van chococreme

chococreme

@Handsome Bill: Ik weet niet in wat voor een kringen jij je begeeft waar je vrouwen alleen maar dikker en dikker ziet worden. Ik hoor om mij heen alleen maar gezeur en gezanik over afvallen en calorieën.

ik geloof dat er ook maar weinig vrouwen er op kicken om mannen dikker en dikker te zien worden; vandaar dat je bij een film over feeders zeer dikke vrouwen ziet, ja.. Zouden er eigenlijk vrouwelijke feeders bestaan? (of zou ik me dit helemaal niet af moeten vragen )

avatar van JDSsmetje

JDSsmetje

• 2061 stemmen

Matig werkje. Leuk concept wel. Het levert hier en daar wat vatsige, en tegelijk best hilarische beelden op. Maar waar ik meer verwacht had dat de film zich wat meer zou focussen op wat de drijfkracht is voor dikke mensen om dit te doen etc. gaat het hem eerder over een matig politie/detective onderzoekje tegen de 'feeder'. Het eindigt dan ook in een klassieke confrontatie tussen the bad guy en the good guy. De uitwerking is ook niet echt goed.

avatar van letii

letii

ik vond hem slecht afgezien van de eerste paar minuten en het enigszins toch wel verrassend einde....

Zeker geen aanrader volgens mij.

avatar van K. V.

K. V.

Me eens aan deze gewaagd en het was geen misse film, maar de film moest het meer hebben van het concept dan van de uitwerking. Niet dat de film saai is, alleen het acteerwerk viel een beetje tegen. Het waren niet meteen a-acteurs en het was er wat aan te merken.

Maar qua verhaal was het wel boeiend genoeg om je de volledige speelduur te boeien.

Qua goorheid viel de film zeker nog mee, behalve een dikke vrouw en wat vet in een trechter was er niet zoveel speciaals.

Verder was het nog wel een tof einde en ook de muziekkeuze was wel leuk gekozen. Tja, geen must-see, maar super slecht vond 'k hem ook niet.

avatar van Triple G

Triple G

Na jaren weer bekeken. En nog steeds met dezelfde uitwerking. Film moet het niet van briljant acteerwerk of uitdiepen van het gegeven hebben. Maar het visueel maken van dat gegeven zorgt wel voor een aantal vrij heftige beelden. Tevens vrij uniek gezien dit fenomeen in films niet zo gek voorkomt. Behoorlijk onderhoudend.

avatar van leatherhead

leatherhead

Jammer.

Twee dingen houden dit onsmakelijke werkje enigszins op de been: een gestoord maar fascinerend onderwerp en in mindere mate de visuele uitwerking. Daarbuiten volgt de film een redelijk bekend politiethriller patroon, inclusief clichématige sociopaat en devoot die buiten het boekje treed om een 'zaak' op te lossen.

Helaas laat de film het op het gebied van soundtrack vaak wat afweten en is het acteerwerk van dubieus laag niveau. De beslissingen van die agent waren vaak ook niet al te snugger, zo is het nou niet bepaald een wereldplan om even lekker aan de koffie te gaan zitten met een geestengestoorde seriemoordenaar. Het grootste deel van zijn pluimen verliest de film echter pas tijdens de afwikkeling van het plot, daar verzuipt de film bijna in potsierlijkheid. Behoeft geen nadere uitleg dunkt me.

Geen verkeerde poging maar had véél meer ingezeten. 2,0*.

avatar van SmackItUp

SmackItUp

Begint als een aardig geschifte en vieze prent, maar vordert als een redelijk standaard thrillertje. Wel met de nodige smerigheden, maar veel meer dan dat krijg je niet te zien. Als het dan ook nog eens belabberd acteerwerk bevat heb je een film met een geweldig uitgangspunt behoorlijk om zeep geholpen.