Feed (2005)

Australië
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Brett Leonard
met Patrick Thompson, Alex O'Loughlin en Gabby Millgate

Philipp is een Australische politieman die zich bezighoudt met internetcriminaliteit en -porno. Hij raakt ervan overtuigd dat een website voor 'feeders' - liefhebbers van extreem dikke vrouwen die deze vrouwen proberen nog dikker te 'voeren' - een dekmantel is voor sinistere praktijken. Philipp weet de man achter deze site op te sporen en belandt in de VS. Hier gaat hij de strijd aan met deze Michael, die een aantal vrouwen gevangen blijkt te houden die zich dood moeten eten.

avatar van -P-
-P-
Leuk verhaal alleen verschrikkelijk uit gewerkt, daardoor een film die mij behoorlijk tegenviel.

Goede film.. Ben benieuwd of er een 2de deel van uitkomt..

avatar van james_cameron
Ranzige, expliciete thriller begint niet eens zo slecht maar loopt uiteindelijk vast in een eindeloos en vrij belachelijk kat-en muisspel tussen detective en verdachte. Het volstrekt bespottelijke einde helpt ook niet echt. Technisch overtuigend en al met al iets beter dan Leonard's vorige film Man-Thing, maar dat zegt niet veel. Jammer, want het spannende begin en het bizarre, actuele onderwerp hadden met een andere aanpak makkelijk een interessante film kunnen opleveren.

lekker ranzige thriller met heerlijke zwarte humor (zie de laatste scéne maar eens) en waarom die vergelijkingen altijd, hij is sterk genoeg en ook origineel, ok wel een aantal fouten in het plot maar voor de rest, genieten maar

feed me please feed me

avatar van Halcyon
Interessant qua idee, visuele flair en slot, maar vervelend wat de motieven van de killer betreft.
Ben over het algemeen wel positiever dan de gemiddelde MM'er, maar een echte topper vind ik het niet. Sommige stukken zijn gewoon te langdradig of irrelevant (zie maar de clichématige manier hoe de killer z'n motieven worden behandeld), maar uiteindelijk was dit werkje toch verfrissend genoeg om me een avondje te kunnen vermaken.

avatar van Rianneke_Dan
Ik kan er niet meer over zeggen dan dat het allemaal walgelijk was.
Ze lieten veelste veel zien, en het verhaal was ook niks.
Ik kon hier echt niks mee! bah

Charles Manson

vermakelijk, best wel ziek maar niet schokkend ofzo.
gewoon een best originele thriller.
leuk einde!

kvond dit een leuke film,ranzig maar het einde maakte weer veel goed..

ik heb deze film net gekeken
en het is inderdaad een aparte misselijk makende film hoe die meid wordt gevoerd.
maar ik vond het verhaal me wel boeien.

vooral het einde vond ik erg lachwekkend.

3.5 *

Ik vond deze film echt VERSCHRIKKELIJK. Gatver ik werd hier gewoon misselijk van. Het is dat ik geen 0 kan geven, dus daarom 0,5, maar eigenlijk is dat te hoog voor deze ranzige film. Ik kan best wat hebben qua films, maar dit gaat echt te ver. Welke zieke geest heeft dit ooit bedacht.

hoezo werd je van deze film misselijk ik vond hem wel lachen ?

avatar van AmazingPP
Vreselijk gestoorde film, of misschien zijn de mensen die het maken vreselijk gestoord, maar geloof het of niet: dit fenomeen bestaat. Ik heb ooit een docu gezien waarin de man echt vloeibaar frietvet voerde aan zijn vrouw, alles om ze dikker te maken. En de scenes over de man die opgegeten wilde worden, zie Duitsland twee jaartjes (?) terug. De eerste drie kwartier zijn ronduit vreemd te noemen, maar dan neemt deze film een wending die me wel beviel. Ik heb hem ademloos uit zitten kijken, maar vond hem op den duur wel wat langdradig. Toch 3*, voor de uitvoering.

BlueSword
niet super niet slecht, heb mij wel vermaakt, moet zeggen dat die film wel heel erg goor is! wat dus een pluspunt is vind ik. wel ranzig hoe die vrouw wordt gevoerd...en dan blijven zeggen FEED ME. bah.
voor de rest vond ik het verhaal wel boeiend, alleen later werd ie pas echt spannend en dat was wel jammer in het begin.
dat einde vond ik daarintegen wel weer geweldig, grappig eigenlijk zelfs.

Ook ik vond deze film verschrikkelijk, jezus de hele film door
is gewoon fucked up! 0,5 Ster...

avatar van Corfelius
Heerlijke film......Ik heb gelijk geen honger meer
(ideetje voor een dieetje?)

ik vond hem eigenlijk best wel slecht. Het achterliggende verhaal is wel ok, maar de uitvoering......daar lusten de honden geen brood van. Desondanks nog niet de slechtste film die ik ooit gezien heb en het verhaal opzich is wel ok, en daarom 1*...geen aanrader dus

Een erg brute, maar originele film,...niet dat origineel automatisch meteen gelijk staat aan topprodukt trouwens, maar origineel vind ik "Feed" zeker.
Een erg eigentijds onderwerp, toch vind ik deze film op z'n tijd rommelig over komen.
Een film die alleen geschikt is voor mensen met een sterke maag.
Ik heb "Feed" gelukkig net na het eten gezien in plaats van er voor.
Als je deze film wilt zien raad ik iedereen aan na het eten, want met "Feed" vergaat je eetlust meteen.
Ik vind "Feed" niet altijd even sterke momenten hebben maar de afsluiter vind ik erg sterk.

Hele gore film gelukkig ook na het eten gezien.
Film past absoluut niet in het lijstje Se7en plaats, die film was echt goed, dat is deze zeker niet. En wat heeft dit met Saw te maken.
Deze film staat echt opzich. Al met al vond ik sommige scenes echt goor. Alleen sommige stukken wat te lang duren. 3*

Nou nou, zo heel misselijk was het nou ook allemaal weer niet.. Ik vond de film wel bij deze tijd passen, ik heb inderdaad er ook een docu over gezien. De film is goed in elkaar gezet en spannend om naar te kijken. Sommige dingen waren erg vies om te zien, maar over het algemeen valth et wel mee. Het einde vond ik wel verassend. Leuk om een keer gezien te hebben!

Heb bijna de helft van de film de andere kant om moeten kijken, het is best een aardige film door de psygolochisch macht spel tussen de feeder en gainer.

Geen top film maar wel de moeite waard om een keer te zien.

2,5/3 sterren

avatar van Rosenrot
vermakelijk daar houdt het ook helemaal op. en iets te veel nep. Jammer verhaal heeft potentie genoeg.

avatar van brucecampbell
perfecte en zeer ranzige thriller met een origineel thema!

Feed is een opvallend sterk origineel uitgewerkte thriller van regisseur Brett Leonard. De standaard paden worden absoluut niet doorlopen bij deze thriller. Juist niet. Het script bevat namelijk zoveel meer dan alleen een labiele rechercheur. Het motief van de nogal zieke dader is namelijk erg goed uitgewerkt. De manier waarop hij het ook verwoord en het als de normaalste zaak van de wereld uitlegt aan de iedereen. Machtig. Dat zijn de echte daders. (Denkt ondertussen aan John Doe, Jigsaw etc.) Het einde kwam ook compleet onverwachts. Ik zag niet aankomen dat rechercheur Phillip zo zou doorslaan. Dit leverde in ieder geval een erg sterk einde op met een geweldig eindshot. “Feed Me”

Naast het originele plot is ook de uitwerking goed te noemen. Erg vlot en prima gemonteerd. Sterke cinematografie en visueel erg strakke scènes. De muziek keuzes zijn op sommige momenten wel vreemd, maar zeker niet slecht. Past prima in het vlotte originele plaatje van Feed.

avatar van iGeO
Vond deze dus echt niet boeiend...
Kon me gewoon niet focussen op de film, terwijl het onderwerp juist heel sterk is.
Er had veel meer mee gekund dan dit.

jammer 1*

avatar van FillumGek
Zoals verwacht kon het me niet erg veel boeien. Het was soms onsmakelijk ( ik had de zak chips maar weer weggelegd ) maar kokhalzen hoefde ik niet.

De muziek vond ik soms erg vreemd en totaal onpassend. Het einde was best spannend, in tegenstelling tot de rest van de film. Michael acteerde wel goed.

Kan iemand mij tot slot nog uitleggen wat de bijdrage was van de vriendin van Phil in de film? Of was die er alleen maar om een paar scenes te krikken om vervolgens uit beeld te verdwijnen? Niet dat het erg was om naar te kijken...

Huh..

Het slot....?

Iemand uitleg...?

Jic
goed ranzig me vrouwtje heeft de halve film niet kunnen kijken omdat ze moest overgeven, ik kreeg meer trek in een pizza enzo dus hier niet zoveel impact gehad.
naja opzich best een vaag einde en een lekker sappig begin enzo.

Ik vond dit vooral een zeer schokkende film. Ik weet dat dit bestaat; mensen die vrouwen vet voeren omdat ze ervan houden. Deze film is eigenlijk een soort camera in het leven van die mensen. Zoals ik al zei zeer schokkend en bij sommige momenten moeten sommige mensen (ik niet) een sterke maag hebben. Geen topfilm, maar wel een aanrader als je wilt zien hoe de gedachtegang van die mensen is. 3.5

avatar van Linn
De enige vraag die bij het zien van deze film bij me blijft opborrelen is, Wie laat zich zo ompraten zichzelf zo dik te eten? Ik kan er maar moeilijk bij dat dit echt zo gebeurt. Toch weet ik dat het zo is, want ik heb er een uitgebreide reportage over gezien.

Het enige wat ik dan daarna nog denk is, Wat voor idioten lopen er op deze wereld nog meer rond? Want wat je in deze film ziet zijn allesbehalve normale taferelen. Deze film heeft alleen de originaliteit van het onderwerp mee, maar verder ook echt helemaal niks. Slecht acteerwerk,het ontbreken van spanning en slechte muziek maken deze film allemaal niet te best. Daarom 2* en die zijn dan nog voor originaliteit. Not my cup of tea!

Vreemde film.

Visueel fijn, maar erg inconsistent, en de editor had echt geen idee waar hij mee bezig was, zodat het uiteindelijk weinig effect heeft op de film.

Het onderwerp is fascinerend en gestoord, de film ook. Jammer dat het acteerwerk erg goedkoop was, de muziek ruk en het visueel, ondanks verwoede pogingen, ook redelijk goedkoop oogde.

Aardig einde, genoeg "smerigs" te zien, maar een beetje slecht uitgewerkt allemaal. Op basis van de goeie punten een kleine 3*, maar hadden er makkelijk 4*/4.5* kunnen zijn mits bekwame regisseur.