Feed (2005)

Australië
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Brett Leonard
met Patrick Thompson, Alex O'Loughlin en Gabby Millgate

Philipp is een Australische politieman die zich bezighoudt met internetcriminaliteit en -porno. Hij raakt ervan overtuigd dat een website voor 'feeders' - liefhebbers van extreem dikke vrouwen die deze vrouwen proberen nog dikker te 'voeren' - een dekmantel is voor sinistere praktijken. Philipp weet de man achter deze site op te sporen en belandt in de VS. Hier gaat hij de strijd aan met deze Michael, die een aantal vrouwen gevangen blijkt te houden die zich dood moeten eten.

deze film heb ik na een kwartier afgezet werd een beetje misselijk, GATVERDAMME
(wat mij beterft géén aanrader!)

avatar van xenne
het enige waar deze film goed in is : choqueren, want het verhaal, de acteerprestaties & de regie zijn barslecht. toch heb ik er nog vrij geinteresseerd zitten naar kijken omwille van het onderwerp dan vooral, je krijgt in Feed natuurlijk dingen te zien die niet alledaags zijn. 2 voor de moeite en een Oscar voor Gabby Millgate

TM™ schreef:
deze film heb ik na een kwartier afgezet werd een beetje misselijk, GATVERDAMME
(wat mij beterft géén aanrader!)

't is nog altijd film hé ...
Ik verwachtte een soort film in het genre 'se7en', maar kwam wat bedrogen uit. Zeker en vast niet slecht, maar ook geen kaskraker. Een website, een flik en een dikke-wijven-fetisjist & een mastodont van een vrouw zijn de ingrediënten.

Don_Mat
Echt een gore film. Maar het verhaal was goed vond ik hoor. 4 *

avatar van danny61
het acteerwerk is zeer slecht, je krijgt in de film vanalles te zien wat je soms niet voor mogelijk houdt.

Het begin tot redelijk halverwege de film vond ik nog redelijk behoorlijk, het laatste kwartier vond ik nogal waardeloos,en dooreenlopend,die onder tafel zat erbij en keek ernaar,ik had toch meer spanning verwacht.
De laatste 2 minuten waren dan weer behoorlijk.

Al bij al geef ik 2op5

avatar van bugno
Dit is echt voer voor de freaks,hier hoor ik dus niet bij,0,5*

avatar van ReplicaF
Geen Oscarwaardig materiaal maar wel die 90 minuten tijd waard.
Maar wat vond ik die agent toch dom en eigenwijs;irritant mannetje.
Lekker smerige en gore beelden...wat dat betreft heeft de tekst op het hoesje wel gelijk-niet geschikt voor mensen met een zwake maag-.
Al en al heb ik me kostelijk vermaakt met deze film.

avatar van n8n
n8n
De 'motief-dialoog' komt geforceerd over, zo van, kijk ons eens een intelligente film maken. Volgens de hoes zou Se7en 'just the beginning' zijn maar daar ga ik niet eens op in. Verder niet boeiend door de rommelige uitwerking. Had op het eind meer oog voor mn vriendin die het niet erg plezant vond

Hèh! Da's geen film voor tijdens het eten! Ook niet voor vlak na het eten, of er vlak voor trouwens. Ook niet opzetten als je mensen over de vloer hebt die aan de mollige kant zijn.
Maar wel geinig.

avatar van Scarecrow
Deze film viel me erg tegen. Had meer een film verwacht in de trend van Se7en, Resurrection, The Bone Collector etc.

Het "kat en muis" spel in deze film vond ik van een erg triest niveau; en ook over de karakters zal ik verder niet uitwijden, met hun onlogische keuzes. Al met al zorgt dit voor een nogal slap verhaal met oninteressante karakters.

Met de viezigheid in deze film (het gore noemen gaat misschien ver) zit het WEL goed. De make-up, pakken etc. zien er echt en vies uit. Jammer dus dat het verhaal de film tegenhield goed te worden, wat het uitgangspunt was goed.

Verder zitten er ook een aantal sterke scenes in die de film naar een hoger niveau tillen, zoals; het afwisselen van de beelden van de agent die ruwe seks heeft met zijn vriendin en met de 'moordenaar' die zijn vriendin hamburgers zit te voeren.

Al met al echter kon deze film me behalve de make-up neit echt boeien, en alleen daarnaar kijken is wat leeg en vies.. Ik kan dus helaas niet hoger geven dan 2*

avatar van nightbreed
Interessante film die een beetje moeilijk op gang komt.
De regie doet een beetje aan de regie van Se7en denken, beetje jatwerk dus.
In het begin ergerde ik me een beetje aan de regie (het filter waardoor het beeld een beetje vies geel is de hele tijd) maar na een half uur lette ik er niet eens meer op.
De eerste helft van de film is wat minder dan de tweede helft omdat er een beetje van de hak op de tak wordt gesprongen, in de tweede helft zit er meer lijn in.
De film probeert duidelijk te shockeren, het geheel was voor mij niet shockerend maar ik ben niet zo snel geshockt, ik zou me kunnen voorstellen dat tere zieltjes bepaalde dingen walgelijk zullen vinden.
Al met al een leuk filmpje die helaas wat moeilijk op gang komt.

Cijfer: 3,5

avatar van Chulaa
Deze film kijk je maar 1 keer., of je moet van dit soort dingen houden. Ik heb mijn zak chips weer in de klast gelegt, omdat ik bang was dat ik ze uit zou moeten kotsen.,
Opzich weet ik nu wel wat '' feeders'' zijn, ik kon me er niet echt iets bij voorstellen, ik wist wel wat het inhield etc .
Sommige beelden zullen me denk ik altijd bij blijven..

Ik heb hem als exrenatal gratis gekregen, maar ik denk dat ik hem maar verkoop.
Vreselijk..
Maar wel '' leerzaam'' voor de gene die niet weten wat Feeders zijn etc.

avatar van Ajax&Filmfreak
Alex O'Loughlin vond ik erg goed in deze film die verder gekenmerkt word door ranzigheid.
Zitten ook duidelijk mindere stukken in en dan vooral het begin.

Na alle verhalen dat deze echt smerig moest zijn, heb ik deze afgelopen weekend gekeken samen met een vriendin van me.
Damn ik kreeg best wel een misselijk gevoel van deze film, ik had even geen zin in een snack of andere lekkere dingen bij de film.
Deze film had gewoon een vies na-smaakje.
Hoewel het naar mijn mening best een rommelige film is, kom je toch weer aparte dingen tegen die de mens kan bezighouden.
Dit is niet echt mijn ding nee, zowel de film niet als het thema

avatar van Joeri_000
Toffe film , leuk bedacht en best aantrekkelijke vrouwen

Vroeg me alleen wel af of ze echt zo dik zouden zijn, zo niet hebben ze dat goed neergezet..

avatar van Valii
4,5 Ster

Veels te veel volgens bijna iedereen, maar ik waardeer deze film enorm. De film is voor mij enorm vermakelijk, maar ik realiseer me ter dege, dat je voor zulk slecht acteer werk/verhaallijn/etc. geen 5 sterren kan geven.

avatar van Erwinner
Ti's niet gezond, maar wel met de feiten op de neus.
Snap niet dat hier geen discussies oplaaien.
Bleef geboeid kijken om de gevolgen te beleven.
T' was daardoor spannend en schrijnend genoeg om er een complete schets van te maken. De acteurs vallen in het niet bij het verhaal. Dus daar let je dan minder op.

Pijnlijke film met een heerlijk einde.

orbit
Interessant en ook zeker erg morbide bij momenten.. maar toch blijft het een beetje teveel steken bij loze uitwisselingen en een heldhaftige cop. Ook het einde was verre van sterk.

avatar van Slynkin
De setting was prima. Een stoere agent die overkwam alsof ie nooit wist wat ie moest doen. Een gestoord, creepy sfeertje. Het begon allemaal verassend goed.

Het einde was alleen te geforceerd, te langdradig en erg cliche. Dat zorgt ervoor dat deze film toch weer heel standaard wordt.

avatar van Fza
Fza
Lekker goor.

Hij raakt ervan onvertuigd dat een website voor 'feeders' - liefhebbers van extreem dikke vrouwen die deze vrouwen proberen nog dikker te 'voeren' - een dekmantel is voor sinistere praktijken.

Is dit an sich al niet sinister? Een vreemde moraal houdt onze beste Phillip erop na...

avatar van Ellis85
hahaha deze blijf ik geweldig vinden
een dikke 4

avatar van Donkerwoud
De regie is niet sterk genoeg om er een nieuwe Seven of Silence of the lambs van te maken, daarvoor is het technisch gezien te slecht gemaakt. Neemt niet weg dat het een hele aardige toevoeging is aan het genre. De lekker gestoorde schurk strooit met lekker overdreven viezigheden om ons te choqueren, en dat lukt dan ook vrij aardig.

avatar van Verhoeven
Een vrij interessant uitgangspunt zou je zeggen. Alles behalve dat is het gewoon een goedkope manier om ranzigheid te vertonen. Wie bij deze film gewoon een bak popcorn of een zak chips kan verteren moet eens langs gaan bij de dokter. Vooral de beginscène is er eentje die me onpasselijk maakte. Verder zit het verhaal niet echt logisch in elkaar en doet het einde denken aan een vreemd ironisch grapje van de regisseur. Als je gegevenmoment ook erachter komt dat de beste regisseur gewoon geen fatsoenlijke film op zijn naam heeft staan. Kun je maar een ding concluderen en dat is dat hij geen talent voor het regieschap heeft. Toch moet ik Brett Leonard twee complimentjes meegeven dat is voor de benauwde sfeer in de film en de muziek. Beiden hoorden totaal niet in de film thuis maar ja dat neem je hem maar niet kwalijk. Ik ben plots benieuwd geworden wat hij van Highlander 5 heeft gemaakt.

avatar van Quentin
Een kut film.

avatar van Ajax&Filmfreak
waarom vond je dat?

avatar van sinterklaas
Ook hier was ik al vrij benieuwt naar vanwege dat ik hier en daar hoorde dat dit een kotsverwekkende prent is. Dat valt eigenlijk opzich wel mee. Alleen dat ongelofelijke vette zeug was wel om te braken. Gatverdamme. En dat was denk ook de grootste(letterlijk en figuurlijk) onderdeel waarom deze film niet geschikt is voor gevoelige kijkers. Verder vond ik de film opzich best vermakelijk vanwege bepaalde over de toppe viezigheiden. De regi is van Brett Leonard (van The Lawnmower Man die gewoon dramatisch slecht is en de prachtige Virtuosity) Toch keek ik eerst wel raar op van dat Leonard deze film heeft geregiseert (kwa onderwerp en land enz) Maar voor de verder rest is dit toch prima gedaan. Je geniet soms eens van die bizare viezigheden en dingen die moeten schockeren. (heb er trouwens wel normaal bij kunnen eten). Vieze dingen als: dat megavette zeug die trouwens op den duur vervelend begon te worden en het een opluchting was dat ze door Phillip door der kop werd geschoten, dat middeltje waarbij er zo'n dikke bobbel ontstond op Phillips buik en dat ie het door prikte en er een hele lading gele pur uitstroomde, dat Phill in een kelder komt en een rottent lijk tegenkomt en dat de camera inzoomt op een hele vracht maden "lech!", dat dat dikke wijf onder het eten word gegooit en ga zo maar door.

Acteerwerk vond ik ook goed gedaan. De acteurs waren voor mij ondbekend maar ach....Ze Maakte er wel wat moois van. Wat overgens wel debiel overkwam was dat Phillip aan het einde die Michael te pakken had maar hem niet arresteerde maar gewoon liet uithongeren. Mooi werk voor een politieagent niet? Maar ach, dat is dan ook weer een hillarisch moment.

En ohja. Die beginscene in Duitsland is trouwens losjes gebasseert op die zaak met de echtbestaande Duitse kanibaal Armin Meiwes. Lees hier verder...

Maar verder weer een onderhoudende gore film. Toch leuk om naar te kijken.

Feeeeed meeee!!!

Steve-a
Had nog best wat kunnen worden, maar dat is niet gelukt. Een van de slechtse films die ik het afgelopen jaar gezien heb.

avatar van evolva20
wat was die cop een mietje zeg! lamlul haha, verder wel vermakelijke film, einde was ik niet kapot van.

ik blijf steken bij 2.5 sterren