ad

Geregisseerd door: Jerry Zucker

Met onder meer: Patrick Swayze, Demi Moore en Whoopi Goldberg

Releasedatum: 12 juli 1990

Over Ghost

"A love that will last forever."

Sam Wheat (Swayze) wordt vermoord bij een overval, maar zijn geest is nog niet klaar om verder te gaan. Hij blijft bij zijn vriendin Molly (Moore). Hij komt erachter dat zijn ongeluk toch niet zo'n toeval was als hij dacht. Hij heeft namelijk een bepaalde code, waarmee een hoop geld te verduisteren valt en zijn collega wil deze code van hem stelen. Nu Sam dood is heeft hij het op Molly voorzien. Met behulp van een helderziende probeert hij Molly te waarschuwen, maar deze is niet zo makkelijk te overtuigen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van notorious_kim

notorious_kim

dit is een klassieker!

prachtige muziek, geweldig verhaal en een sublieme cast.

avatar van maxo922

maxo922

echt hele spannende film. * 3,5

avatar van Devoo

Devoo

Mooie film, zit echt goed in elkaar. Heb genoten van deze fil! De emoties die Carl (Gespeeld door Tony Goldwyn) neerzette waren zo overtuigend en echt. De film heeft me echt bij de strot gegrepen, en kwam voor mij eigelijk zeer geloofwaardig over. Demi Moore vond ik in deze film niet zeer goed, maar de rest van de cast was schitterend.

Mooi verhaal, die overtuigend werd neergezet! Een 4.5*!

avatar van DONNI

DONNI

Ontroerende en meeslepende film.

avatar van soom

soom

'Ditto.'

Meeslepend, en het pakte me op een bepaalde manier wel, maar verder was het niet meteen een pang, zoals ik wel heb en had met bijvoorbeeld een Untamed Heart of What Dreams May Come. Maar zeker geen slechte film, heel mooi en met een prachtig breekbare Demi Moore en Patrick 'Nobody puts Baby in the corner' Swayze, kan bij mij geen potje meer breken.

avatar van missl

missl

Wat een tranentrekker, maar wel mooie film.

Ontzettende mooie film.

De tranen vlogen uit mijn ogen toen ik het einde zag!

Een aanrader!

4.5

MoviefreakRob

Daar kunnen we inderdaad maar 1 ding over zeggen:....

Dito!

avatar van Miss Sway

Miss Sway

Geweldige film; spanning, humor en drama en dat allemaal in een doses die je maar net aan kunt, wat wil je nog meer.

Deze in mijn hele leven, met jaren als tussenposen, al verschillende malen gezien, het blijft echt een super film.

Ajax&Litmanen1

Origineel en boeiend drama met een mooie feel-good rand er omheen. Het concept van de film, een overleden man die zijn nog levende vrouw probeert te helpen, is best origineel en zeker mooi. Het is allemaal best aardig uitgewerkt. Dit komt ook zeker dankzij een sterk acterende Patrick Swayze. Ook de andere rollen zijn niet verkeerd. Ik krijg normaal altijd chronische jeuk van de aanwezigheid van Whoopi Goldberg in een film, maar ze viel dit keer reuze mee. Sterker, de 1e keer zelfs dat ik haar rol wel aardig vond. Het verhaal van de film is best aardig verzonnen en het dode in een levende wereld concept is prima verwerkt. Er zit emotie in, maar ook enige humor, spanning en romantiek.

De film keek gewoon lekker weg en dito ( ) geldt dat ook voor de mooie soundtrack (Unchained Melody).

Geen topfilm, wel 1 die je iedereen kan aanraden eens te zien.

micheal

Ik wilde deze film al een lange tijd kijken maar ik deed het niet omdat het niks leek.

Maar ik was best wel verrast.

Het was een erg goede film.

Ik heb me geen minuut verveeld.

Acteerprestaties waren erg goed en het verhaal was uitstekend.

Echt een aanrader.

Ik ga het zeker nog een keer bekijken.

Welverdiende 4,5*

avatar van 20MadeMoiselle

20MadeMoiselle

Geweldige film!

Ik heb hem net gekeken, de tranen stroomden over mijn wangen. Het is een erg ontroerend verhaal. Zeker een aanrader!

Hoewel ik moet zeggen dat sommige effecten nogal verouderd zijn maakt het verhaal dat wel goed. Je moet je fantasie maar een beetje gebruiken!

Nogmaals, complimenten aan John Woo. Die de eigenlijk nog betere film 'Face//Off' ook regisseerde.

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Klassiek romantisch drama met een vleugje horror. Lekker, maar zeker niet fantastisch.

Toch een 4.0 geworden!

Donkerwoud schreef:

Horror? Je bedoelt toch nog omdat hij toevallig een geest werd? Dit is een romantisch drama, meer niet.

speranza

Ik heb me zeer goed vermaakt bij het kijken naar deze heerlijke film met een zeer goede cast en prachtige muziek. Demi Moore legt bijzonder veel gevoel in haar rol.

avatar van Resh

Resh

Een klassieker uit de jaren '90.

Prachtig verhaal !

avatar van mcdaktari

mcdaktari

heb er net naar gekeken op tv, maar het viel me nu weer op dat het toch een verdomd goeie film is, en idd demi moore acteerd zeer goed. zeker 4 sterren waard

avatar van Cupido

Cupido

Wat is Demi Moore mooi hier, afgezien van haar verschrikkelijke kapsel en kleding. Verder was Whoopi geestiger dan Swayze. Knap, gezien het thema.

avatar van JohnWilliams

JohnWilliams

Mooie film hoor!

Vooral Goldberg speelde geweldig, mooi en origineel verhaal!

avatar van markie1978

markie1978

Een zeer goede film, jammer dat Patrick niet meer lang te leven heeft.

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Uitstekende film!

De acteerprestraties van Patrick, Demi en Whoopi zijn zeer overtuigent !

De film is spannend, grappig en romantisch en dat alles blijkt een mooie combinatie!

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ik heb het ook over een vleugje, geen onsje meer.

avatar van Keina

Keina

Fantastische film, al jaren één van mijn favorieten.

Ik vind Whoopy zo geweldig in deze film. Het enige wat ik minder vind zijn de geesten (de hel), die 'Carl' komen ophalen. Maar dat heeft natuurlijk ook te maken met de effecten die al wat verouderd zijn...

avatar van charmed one

charmed one

een geweldige film. een geweldige cast. hij is spannend en grappig. en hij is ook romantisch. ik vind dat whoopi goldberg altijd zo grappig spelen.

avatar van Friday the 13 th

Friday the 13 th

Ja, een echte klassieker hé. De scène met het pottendraaien is gewoonweg in de filmgeschiedenis gekatapulteerd. Ook het liedje erbij is meesterlijk.

Een sterke film. Alles klopt, mooi verhaal en enkele touch-momenten. De geesten zien er inderdaad wat veroudert uit, maar het stoorde mij niet echt.

Sterke cast ook. Whoopi doet het weer goed en Patrick Swayze is hier ook geknipt voor. Jammer dat hij terminaal is. Is zo een beetje de casanova van de jaren 80 door films als Dirty Dancing en deze parel 'Ghost'.

avatar van fappie

fappie

• 2005 stemmen

R.i.p Patrick.

avatar van 1311811

R.i.p. too Patrick

Ajax&Litmanen1

We gaan nu toch niet in elk topic met een Swayze film RIPPEN he? Daarvoor is het forum met een RIP topic of met 't specifieke Swayze topic...

avatar van fappie

fappie