The Grudge 2 (2006)

Verenigde Staten / Japan
Horror
95 minuten / 108 minuten (unrated director's cut)

geregisseerd door Takashi Shimizu
met Amber Tamblyn, Arielle Kebbel en Edison Chen

De jonge Aubrey Davis (Amber Tamblyn) krijgt in Tokio te maken met dezelfde vloek die haar zus Karen (Sarah Michelle Gellar) achtervolgde. Deze bijzondere kracht haalt het slechtste in zijn slachtoffers naar boven, om vervolgens te vertrekken naar een nieuw over te nemen lichaam. En zo gebeurt het dat een groep mensen, die op het eerste gezicht niks met elkaar te maken hebben, één voor één ten prooi vallen aan deze vreselijke vloek.

film_kaza
Na deel 1 was de spanning er wel vanaf. Wel had het ergens wat mysterie en wat scary bedoelde maar grappig uitpakende momenten.

vond hem spannender dan eerste 3.5

R13
Deel 2 was veel beter dan deel 1 !
meer spanning, veel enger enz.
deel 1 vond ik niet zo veel aan.
er zat ook een heel vies stukje in, dat zo'n meisje melk drinkt en dat ze het vervolgens weer uitkotst in de fles.
maar het was wel een beetje vreemd, de ene keer ging het over de zus van het meisje die was vermoord, de andere keer ging het om een schoolmeisje en de andere keer weer over zo'n klein jongetje die in een flat (weet niet meer zeker) woonde.
iedereen die in het huis was geweest zou toch de vloek krijgen? terwijl dat jongetje niet eens in het huis was geweest, dacht ik zo!
verder is het een goeie film, met super enge stukjes(vind ik dan)!

film_kaza
R13 schreef:
terwijl dat jongetje niet eens in het huis was geweest, dacht ik zo!
)!

Dat werd verteld in de film. Het buurmeisje van de jongen was het verlegen tienermeisje dat in het huis vast zat. Denk omdat het jongetje in aanraking kwam met "het meisje" dat hij uiteindelijk werd gedood.

avatar van grayfoxz
Vond deze toch een tik beter dan het tegevallende eerste deel.
Eindelijk een paar fatsoenlijke schrikmomenten, acteurs zijn niet veel slechter , en een paar mooie sterfgevallen.
En ook vet hoe het verhaal zich uiteindelijk verteld, in stukken

*2,5

Matig vervolg waarin het verhaal totaal niet boeiend is. Hierdoor is de spanning ook ver te zoeken. Wat betreft horror heeft de film ook helemaal niets toe te voegen met betrekking tot deel 1.

avatar van Lennon
Deel 1 was leuk, deze heb ik na 1 uur uit verveling uit gezet,,, Wat een saaie film zeg.. Zit echt helemaal niets, maar dan ook niets in...

Jammer...

plorp
anders dan ju-on 2 maar wel met het nieuwe verhaal en momenten dood en dood eng. 4,5

avatar van film88888
film_kaza schreef:

Hij leeft nog (Kijk naar de trailer van The Grudge 3)
Dus word mischien nog wel best leuk.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Jammer.

Deel een was al geen feest, en ook dit deel faalt er in enigszins een enge sfeer op te roepen. De geesten zijn eerder lachwekkend dan eng. Wat wel eng is, is het acteerwerk. Met name van Gellar die gelukkig al snel uit de film verdwijnt.

Slecht.

avatar van maxo922
Heb de derde gezien en moet toch mijn stem verhogen, deze is toch beter, bijna net zo goed als de eerste. * 3,0

avatar van TomaskeX
The Grudge 2 was VEEL beter dan deel 1......
Deel 1 was al goed en 2 overtrof 1...

Deel 3 overtreft deel 2 dan weer

Eigenlijk van hetzelfde niveau als deel 1 met ook nu weer een paar goede schrikmomenten.

avatar van Elineloves
Beter dan deel 1

avatar van Nathan013
vond hem ook stukje beter dan deel 1. alleen ik vind dit echt zon standaard horrorfilmpje met schrikmomenten die voorspelbaar zijn. zaten toch aantal 'enge' stukjes in.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
The Grudge op herhaling. Waar Ju-on: The Grudge 2 nog enigszins wat toe wist te voegen aan de eerste film (en op bepaalde momenten het eerste deel zelfs wist te overtreffen), daar gaat het Amerikaanse vervolg op The Grudge flink onderuit. De remake was al niet al te geweldig en het tweede deel is niets meer dan een matige herhalingsoefening. En daar zit natuurlijk niemand op te wachten.

Vooral de cruciale schrikeffecten, waar een film als dit toch voornamelijk op leunt, zijn inmiddels zo voorspelbaar dat geen van hen meer effectief is. Er zit in ieder geval weinig creatiefs in de film, het 'been there, done that' gevoel overheerst voornamelijk. Ook het script vol toevalligheden en stereotypes en het matige acteerwerk werken niet bevorderlijk. Ook de barslechte editing viel me hier op. Het zijn enkel een paar aardige momenten, zeker tegen het einde, die de film nog een beetje redden. Of nou ja, dragelijk maken.

2 kleine sterren.

avatar van weerwolf
was voorspelbaar helaas te hoge verwachtingen na deel 1

Tjurk
heb pogingen gedaan tot kijken van deze film. maar ik viel alle keren in slaap.

avatar van Legan
Het eerste deel is al niets bijzonders en dit deel in feite ook niet. Stereotiep, standaard, cliché, ... Allemaal van toepassing. Daarnaast is het qua casting en personages ook duidelijk de mindere. De muziek is soms weer erg vervelend aanwezig en sommige effecten zijn toch wel erg slecht. En toch is The Grudge 2 de betere, net zoals Ju-on: The Grudge 2 is t.o.v. zijn voorganger. Sfeer is voor mij belangrijker dan een goed plot en waar dat de vorige film brak, maakt het juist dit deel. Ook zitten er meerdere interessante scènes in. Niet zozeer qua schrikmomenten, maar juist qua spanning. Het slaagt erin om je aandacht vast te houden en je te onderhouden, hoewel soms wel met moeite gezien de lange duur (108 min).

avatar van JDSsmetje
Spannende film met een matig verhaal en goed acteerwerk. Qua spanning zit het helemaal goed en de film is goed uitgewerkt. Ju-on the grudge films hebben wel veel meer karakter dan deze films maar vind dat ju-on the grudge minder goed uitgewerkt is, muziek iets minder enzovoort.
Zeer spannende film.

avatar van FillumGek
Had er lage verwachtingen van en de film heeft ze allemaal ingelost. Hoera!

Dit is nu al de zesde film die ik zie over de gevaarlijke vloek en krijg er nu onderhand een beetje de schijt van. Zes keer gebeurd er in feite hetzelfde; zelfde locaties en zelfde verschijningen. In de eerste delen waren de vele schrikeffecten nog effectief, nu mist het ieder doel. Enorm voorspelbaar en het verhaaltje kennen we nu ook al.

Hier en daar een spannende scene maar uiteindelijk was dit een erg lange zit. Blijkbaar heeft Shimizu er ook de schijt van gekregen, aangezien het derde deel door iemand anders is geregisseerd.

michelletjuuh
deel 2 is ook normale film

avatar van niethie
Het eerste deel viel me al ontzettend tegen en eigenlijk had ik dus ook totaal geen zin om het vervolg ook nog eens te gaan zien, maar goed mijn broertje kwam met de dvd aangezetten en ik had toch niets beters te doen, dus.. De film is (zoals ik al verwachte) meer een herhalingsoefening, alhoewel het in de tweede helft wel een stuk contanter was dan zijn voorganger en dat deed het ook een stuk makkelijker wegkijken. Verder weer veel (en veels te veel) goedkope schrikeffecten, ergerpunten en tamme acteerprestaties, dus een mogenlijke verhoging zit er niet in.

2 sterren

Wat een saaie bedoening; kan me de eerste al niet meer herinneren maar deze was toch niet interessant. Nogal onsamenhangend allemaal, vond ik. Goedbedoeld waarschijnlijk maar voor mij toch een serieuze misser.

avatar van RuStY NaiL
er zitten hier en daar wel weer wat enge momentjes in.
maar ik vind hem wat minder.
nu nog deel 3........

bild
RuStY NaiL schreef:
er zitten hier en daar wel weer wat enge momentjes in.
maar ik vind hem wat minder.
nu nog deel 3........

Niet doen, flopfilm van het jaar voor mij part.

bild
The Grudge 2 weet hier en daar nog een beetje spanning te creeëren. Verder biedt de film niet veels meer.

avatar van otherfool
'The Grudge' jaren terug wel eens gekeken maar het was niet genoeg om me nog te herinneren waar het zoal over ging; wat dat betreft had er in het eerste uur wel iets meer uitleg mogen volgen. Nu moeten we het doen met vage geest zonder duidelijke bedoelingen en is de film feitelijk een aanéénschakeling van (op z'n best redelijke) schrikmomenten. Het parallelle verhaal rond het gezin in Chicago werkt dan een stuk beter en was een leuke vondst.

Al met al niet slecht, en da's al heel wat voor zo'n goedkoop opvolgertje. 2,5*.

avatar van AmazingPP
Ik vond deze minder dan deel 1. Terwijl ik van de Japanse versie deel 2 sterker vond (tenminste, dat dacht ik...). Ik vind hier de verhaallijnen te verwarrend om het nog te kunnen volgen. En inderdaad; ik had ook steeds de vraag: waarom wordt dat gezin met dat jongetje geteisterd?? Misschien heb ik even iets gemist, maar met die vraag bleef ik toch nog zitten. Ik ga morgen deel 3 eens kijken. Lees daar toch ook verscheidene verschillende meningen over. Deze krijgt van mij 2,5 *.

een geweldig vervolg. dit deel was veel spannender dan de eerste. ik heb dit deel in de bios gezien. er zat een paar hele goeie schrik effecten in. de hele zaal schrok zich een paar keer rot. ik vond dit deel ook beter dan deel 1.