The Mod Squad (1999)

Actie / Thriller

geregisseerd door Scott Silver
met Claire Danes, Giovanni Ribisi en Omar Epps

De mod squad bestaat uit drie screw-ups, die door onderschept werden de politie aan het begin van hun criminele carriere. Het zijn de knappe Julie Barnes (ex-drugverslaafde), de stoïcijnse Lincoln 'Linc' Barnes (gearresteerd voor brandstichting) en de nonchalante loser Peter Cochrane (opgepakt voor diefstal). Het drietal werd uit de gevangenis opgepikt door captain Adam Greer, die ze undercover inschakelt in het voor de politie onbereikbare nachtleven van Los Angeles.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Kut met peren.

Want behalve dat de film er lelijk uitziet en een verschrikkelijk en rommelig verhaaltje kent, boeit het al snel geen kont meer. Troep dus..

Enige achtergrondinfo voor diegenen die de serie niet kennen, was welkom geweest. Al had ook dat waarschijnlijk weinig uitgemaakt.

Overslaan deze film.

Slecht.

avatar van Psycho-M
Gebaseerd op een serie van de eind jaren 60 - begin jaren 70 met de eerste jonge en hipste undercover agenten op tv.
Deze film is voor mij gewoon een guilty pleasure.
Danes is een schatje en de drie hoofdrolspelers hebben wel een leuke chemie met elkaar.
Nee het is verder geen vernieuwend verhaal of iets dergelijks, maar een leuke luchtige actie komedie.

avatar van IH88
“Man this job sucks.”
“Beats jail.”

Matig. Het script zit ongelooflijk rommelig en onlogisch in elkaar, en het idee van een stel kleine criminelen die door de politie worden ingezet om een drugsbende op te rollen is belachelijk. Als hier een komedie van was gemaakt dan had het nog wel wat leuks kunnen opleveren, maar The Mod Squad neemt zichzelf bloedserieus. De acteurs doen het wel redelijk en het is aardig om een jonge Josh Brolin en Claire Danes aan het werk te zien. Maar alle acteurs kunnen beter en hadden er goed aan gedaan om eerst het script te lezen voordat ze 'ja' zeiden tegen dit inspiratieloze werkje.