Genre: Drama / Thriller
Speelduur: 111 minuten
Oorsprong:
Verenigd Koninkrijk / Frankrijk / Verenigde Staten
Geregisseerd door: Paul Greengrass
Met onder meer: Christian Clemenson, Cheyenne Jackson en David Alan Basche
IMDb beoordeling:
7,6 (115.075)
Gesproken taal: Engels, Arabisch en Duits
Releasedatum: 29 juni 2006
On Demand:
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot United 93
"September 11, 2001. Four planes were hijacked. Three of them reached their target. This is the story of the fourth."
De film gaat over United Airlines vlucht 93 van 11 september 2001 die door terroristen werd overgenomen. De passagiers kwamen er door gesprekken op hun mobiele telefoons achter dat andere vliegtuigen al in de torens van het WTC waren gevlogen en dat hun vliegtuig op weg was naar Washington D.C. De film laat zien hoe de passagiers besloten in opstand te komen tegen de kapers in een wanhopige poging te voorkomen dat het vliegtuig zou neerstorten.
Externe links
Acteurs en actrices
Deora Frances Bodley
Wanda Anita Green
Lauren Catuzzi Grandcolas
Captain Jason Dahl
Deborah Welsh
Sandra Bradshaw
Nicole Carol Miller
Lorraine G. Bay
First Officer LeRoy Homer
CeeCee Lyles
Video's en trailers
Reviews & comments
rupie
-
- 198 berichten
- 356 stemmen
Ik had meer film film verwacht, dit verraste me wel, alleen zaten ze in de film wel te vaak naar die radarschermen te kijken. Dat was nou weer niet zo boeiend, bespaard wel geld voor andere dingen. Maar veel geld heeft de film zowizo niet gekost, geen dure acteurs, geen dure schrijvers, waardoor er niet een hoofdrolspeler was, en er dus ook geen personage werd gevolgd.
De film verraste me wel. En een 3,5* krijgt ie me het gevoel van 5 jaar terug terug kan brengen, een kutgevoel. En dat is denk ik wat ze met de film wilden bereiken.
die radarschermen zijn van belangrijke invloed geweest toen en nu ook nog steeds. Die geven de vliegbewegingen aan en eventuele afwijkingen van vliegpatronen. en nog eens extra ingewikkeld als je weet hoeveel vliegtuigen er in de lucht hangen zeker in bepaalde gebieden. Dit vond ik dus wel interessant gebracht in de film, zowieso het hele gebeuren dat er explosies volgen in het WTC en dat het nog lang duurt voordat de link gelegd wordt bij Air traffic dat ze vliegtuigen missen..
zeer aangrijpende film, vind dat ie nog laag gewaardeerd wordt, maar goed. ieder zijn eigen voorkeur.
R9
-
- 124 berichten
- 190 stemmen
ook ik keek deze film, en hoopte TEGENBETER wete in ook op een goed eind..
tegen het einde aan moest ook ik een traantje weg pinken,, iets wat ik bijna nooit doe bij films..
maar dit, is toch ongelooflijk dat dit gewoon harde realiteit is..
al met al vond ik dit een erg goede film/docu
en ga ik denk ik ook nog maar flight 93 kijken.
of lijken deze films te veel op elkaar??
Apster
-
- 1461 berichten
- 6920 stemmen
Ik weet het niet met deze film, ik heb hem nog niet gezien, maar ik ga het wel doen. Ik verbaas me er alleen over dat wanneer Amerika wordt getroffen er tig films worden gemaakt over hoe verschrikkelijk het allemaal was. Maar hoeveel films zijn er tot op heden gemaakt over onschuldige Irakeese of Afghaanse burgers die na 9/11 zijn gevallen: 0. En hoe weten ze nou in godsnaam wat er precies in dat vliegtuig gebeurt is, aan de hand van een paar vage telefoongesprekken na dan. Dit soort films komen veel te vroeg denk ik, zeker nu er nog steeds spanning is tussen het Westen en Midden Oosten. Wat mij betreft leidt soort films alleen maar tot meer angst naar Moslims. Maar goed ik ga de film eerst maar eens checken dan.
JJ_D
-
- 3815 berichten
- 1344 stemmen
Maar hoeveel films zijn er tot op heden gemaakt over onschuldige Irakeese of Afghaanse burgers die na 9/11 zijn gevallen: 0.
Meer dan je denkt, maar alleen niet in Hollywood. Vooral documentaires dus.
Scorpiejoo
-
- 62 berichten
- 166 stemmen
film heeft me wel geboeid .... vond alleen
de tower scene's wat chaotisch in elkaar gezet...
wel apart dat zo'n wereldmacht er 2 vliegtuigjes
op nahield om de hele oost kust te bewaken...
TurboMcKwek
-
- 9 berichten
- 2 stemmen
.....
en ga ik denk ik ook nog maar flight 93 kijken.
of lijken deze films te veel op elkaar??
Zie mijn eerdere post op pagina 12 voor je anwoord
En hoe weten ze nou in godsnaam wat er precies in dat vliegtuig gebeurt is, aan de hand van een paar vage telefoongesprekken na dan.
Via de flight data recorder, een computer aan boord die ALLE vluchtgegevens opslaat, is de hele vlucht te herleiden. Dat wil zeggen: gevlogen koersen, snelheden, hoogtes etc. etc. En dat alles zéér nauwkeurig.
Je kan dus bijvoorbeeld tot op de seconde nauwkeurig nagaan waneer er een bocht gedraaid werd, welke kant op en hoe steil (zie laatste minuten film).
Daarnaast is er nog de cockpit voice recorder. Deze neemt d.m.v. microfoons, alle gesproken woorden in de cockpit op, EN comnunicatie met verkeersleiding, Public Adress etc. etc.
Op deze opnames is bijvoorbeeld een steeds luider wordend gevecht te horen, op het moment dat de passagiers de cockpit naderen. Je hoort dat ze de cockpitdeur in proberen te rammen en kunt ze op een gegeven moment zelfs verstaan.
In combinatie met de gesproken woorden in de cockpit door de kapers is er dus een heel realistisch beeld te schetsen hoe het allemaal is verlopen.
Als je research doet naar de gebeurtenissen zie je dat Paul Greengrass z'n huiswerk heel aardig gedaan heeft.
In de film zijn bijvoorbeeld de ORIGINELE gesprekken te horen van Mohammed Atta, die per ongeluk over de verkeersleiding meedeeld dat ze "some planes" hebben. En ook die van de verkeesleiding en andere vliegtuigen in de lucht n.a.v. het óók per ongeluk verzenden van een bericht aan de verkeersleiding ipv passagiers door Ziad Jarra (Zelfmoord piloot UA93). Dit maakt de film zeer realistisch.
Waarom noem je de gevoerde telefoongesprekken vaag?
Ook deze geven een zeer realisch beeld wat zich heeft afgespeeld aan boord d.m.v. nauwkeurige beschrijvingen door de passagiers.
Doordat er bijvoorbeeld maar één persoon uit de business class NIET heeft gebeld, kun je bijna met zekerheid zeggen dat dat de persoon was die is neergestoken. (in de film zie je niet zomaar wat passagiers, iedere acteur speelt heel bewust een bepaalde passagier, overigens zeer sprekend als je de foto's ziet).
Als je research doet op internet, de diverse officiële rapporten leest over het gebeuren of de verschillende documentaires bekijkt, dan sta je er versteld van in hoeverre ze de gebeurtenissen (en de voorbereidingen!) hebben kunnen negaan. Wat betreft dat laatste is de film The Hamburg Cell (2004) een aanrader.
zeer aangrijpende film, vind dat ie nog laag gewaardeerd wordt, maar goed. ieder zijn eigen voorkeur.
Mee eens
marijnvroegh
-
- 6 berichten
- 15 stemmen
Heb deze film in de bioscoop gezien en vond dit net als vele andere mensen een aangrijpende film.
TurboMcKwek
-
- 9 berichten
- 2 stemmen
Als er trouwens nog Arabisch sprekende mensen zijn hier houd ik mij van harte aanbevolen. Ben namelijk erg benieuwd wat er, pakweg in het laatste halfuur van de film, wordt gesproken door de kapers. In tegenstelling tot het begin van de film werd hier namelijk niet meer ondertiteld! (bewust gedaan waarschijnlijk)
Apster
-
- 1461 berichten
- 6920 stemmen
Zie mijn eerdere post op pagina 12 voor je anwoord
Via de flight data recorder, een computer aan boord die ALLE vluchtgegevens opslaat, is de hele vlucht te herleiden. Dat wil zeggen: gevlogen koersen, snelheden, hoogtes etc. etc. En dat alles zéér nauwkeurig.
Je kan dus bijvoorbeeld tot op de seconde nauwkeurig nagaan waneer er een bocht gedraaid werd, welke kant op en hoe steil (zie laatste minuten film).
Daarnaast is er nog de cockpit voice recorder. Deze neemt d.m.v. microfoons, alle gesproken woorden in de cockpit op, EN comnunicatie met verkeersleiding, Public Adress etc. etc.
Op deze opnames is bijvoorbeeld een steeds luider wordend gevecht te horen, op het moment dat de passagiers de cockpit naderen. Je hoort dat ze de cockpitdeur in proberen te rammen en kunt ze op een gegeven moment zelfs verstaan.
In combinatie met de gesproken woorden in de cockpit door de kapers is er dus een heel realistisch beeld te schetsen hoe het allemaal is verlopen.
Als je research doet naar de gebeurtenissen zie je dat Paul Greengrass z'n huiswerk heel aardig gedaan heeft.
In de film zijn bijvoorbeeld de ORIGINELE gesprekken te horen van Mohammed Atta, die per ongeluk over de verkeersleiding meedeeld dat ze "some planes" hebben. En ook die van de verkeesleiding en andere vliegtuigen in de lucht n.a.v. het óók per ongeluk verzenden van een bericht aan de verkeersleiding ipv passagiers door Ziad Jarra (Zelfmoord piloot UA93). Dit maakt de film zeer realistisch.
Waarom noem je de gevoerde telefoongesprekken vaag?
Ook deze geven een zeer realisch beeld wat zich heeft afgespeeld aan boord d.m.v. nauwkeurige beschrijvingen door de passagiers.
Doordat er bijvoorbeeld maar één persoon uit de business class NIET heeft gebeld, kun je bijna met zekerheid zeggen dat dat de persoon was die is neergestoken. (in de film zie je niet zomaar wat passagiers, iedere acteur speelt heel bewust een bepaalde passagier, overigens zeer sprekend als je de foto's ziet).
Als je research doet op internet, de diverse officiële rapporten leest over het gebeuren of de verschillende documentaires bekijkt, dan sta je er versteld van in hoeverre ze de gebeurtenissen (en de voorbereidingen!) hebben kunnen negaan. Wat betreft dat laatste is de film The Hamburg Cell (2004) een aanrader.
Mee eens
ja heel leuk die research van jou, zo alles van het internet kopieren maar de meeste research komt ook weer van het Pentagon die veel research niet goed heeft gedaan, of informatie heeft achtergehouden. Het blijft toch een vreemd verhaal, zoals die man die zijn moeder opbelt en zowel zijn voor als achternaam zegt, zeg jij dat tegen je moeder door de telefoon? Het blijft me verbazen dat toch vier vliegtuigen op 1 dag gekaapt konden worden met een paar eenvoudige zakmesjes en wat klei dat voor bom doorging.
Ik heb trouwens ook de extra's bekeken op de dvd. Wat opviel was dat een familielid 5 overblijfselen van het slachtoffer had, maar persoonlijk dingen zoals foto's waren geheel intact. Dat hele vliegtuig was trouwens ook nergens te bekennen op foto's en beelden van tv waar het was neergestort. Geheel in vlammen opgegaan?
Oja de film was btw wel ok, waarheidsgetrouw of niet daarbuiten gelaten. Greengrass kan mooi met de camera overweg en maakt het realistisch. Ik vond Bloody Sunday eerlijk gezegd wel beter.
dmoie-master
-
- 76 berichten
- 0 stemmen
Nouja ik geloof niet in complot-theorien want er zijn nog altijd de families en morgen ga ik de film kijken, de extra's heb ik ook al bekeken, vermoed dat deze beter is dan Flight 93
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Probeer het wel een beetje bij de film te houden alsjeblieft. We hebben een heel mooi topic voor alle 9/11 complottheorieën. Die kun je hier vinden : 9/11
Apster
-
- 1461 berichten
- 6920 stemmen
vermoed dat deze beter is dan Flight 93
United 93 is wat dat betreft stukken beter dan Flight 93, dat is zo'n RTL4 woensdag avond film vol vals sentiment.
the road warrior
-
- 4 berichten
- 150 stemmen
Wat een indrukwekkende film. Dit is echt een film waarbij je vergeet dat het film is. Deze documentaire-achtige manier van filmen grijpt de kijker bij de keel. Het volgen van de verschillende mensen die hier bij betrokken zijn geweest geeft een realistisch beeld wat zich daar op 11 september 2001 heeft afgespeeld. Geen grote namen in deze film, gewoon mensen zoals jij en ik. En geen heroisch verhaal waarbij toch nog een moraal in de film is verpakt. Nogmaals zeer indrukwekkend, kijken dus!
dmoie-master
-
- 76 berichten
- 0 stemmen
Heb hem net uitgekeken en ik heb echt gehuild naar het einde toe omdat je gewoon het gevoel hebt dat je erbij bent en die dag herbeleeft, ik kan niet geloven dat mensen tot zoiets in staat zijn maar goed dat zijn ze dus wel, ik vind het een schitterende film en de acteurs vind ik qua uiterlijk ook lijken op de passagiers, Flight 93 is wel goed omdat je een heel goed beeld hebt van de afscheidsgesprekken maar United 93 is toch beter vind ikzelf, soms een beetje verwarrend maar dat is ook hoe het geweest zal zijn, zeer mooie nagedachtenis aan 9/11 volgens mij...
TurboMcKwek
-
- 9 berichten
- 2 stemmen
Probeer het wel een beetje bij de film te houden alsjeblieft. We hebben een heel mooi topic voor alle 9/11 complottheorieën. Die kun je hier vinden : 9/11
I fully agree, dit topic gaat over de film. Toch kan ik het niet laten op 1 ding in te gaan:
Het blijft toch een vreemd verhaal, zoals die man die zijn moeder opbelt en zowel zijn voor als achternaam zegt, zeg jij dat tegen je moeder door de telefoon?
Onder normale omstandigheden: ja, dan is het vreemd. Maar wat dacht je van het abnormaal hoge stress level dat deze mensen moeten hebben ondervonden? Heel verklaarbaar dat je ZO opgewonden en tegelijkertijd blij bent dat je een dierbare van je aan de lijn hebt in die situatie, dat je jezelf eigenlijk niet geheel meer onder controle hebt (stemvolume etc.) en dus overspringt op bijv. ongebruikelijke gewoontes (gek lopende zinnen). Onwerkelijke, nare situatie>hoog stress level>verminderd helder denken.
Overigens is dit ook mooi weergegeven bij de man die in het toilet vlucht om 911 te bellen (let eens op zijn stem).
dmoie-master
-
- 76 berichten
- 0 stemmen
I fully agree, dit topic gaat over de film. Toch kan ik het niet laten op 1 ding in te gaan:
Onder normale omstandigheden: ja, dan is het vreemd. Maar wat dacht je van het abnormaal hoge stress level dat deze mensen moeten hebben ondervonden? Heel verklaarbaar dat je ZO opgewonden en tegelijkertijd blij bent dat je een dierbare van je aan de lijn hebt in die situatie, dat je jezelf eigenlijk niet geheel meer onder controle hebt (stemvolume etc.) en dus overspringt op bijv. ongebruikelijke gewoontes (gek lopende zinnen). Onwerkelijke, nare situatie>hoog stress level>verminderd helder denken.
Overigens is dit ook mooi weergegeven bij de man die in het toilet vlucht om 911 te bellen (let eens op zijn stem).
Eens ik denk niet dat je leuk helemaal rustig gaat doen, ik zou flippen moest mij zoiets overkomen ik zou echt de controle verliezen
jack-sparrow
-
- 683 berichten
- 0 stemmen
een erg tragische film.
het einde gaat best wel vlug , maar dat is niet zo erg want het verhaal maakt dat allemaal goed.
ik begon bijna te wenen toen ik de film zag.
erg knap , ik geef hem 4.5
TheRisingSun
-
- 1140 berichten
- 2261 stemmen
Zéér indrukwekkende film! Greengrass weet het op een sobere, maar toch zeer intense manieer neer te zetten. Je gaat weer helemaal terug naar die dag en waant je als het ware ín de film.
Vond het ook goed van Greengrass om het verhaal ook vanuit de verkeerstorens en de luchtmacht te bekijken. Was het alleen maar vanuit het vliegtuig gefilmd, was het misschien wat te eenzijdig geworden. Nu is het een goede combinatie. De 'chaos' en onmacht bij de mensen in de verkeerstorens en bij de luchtmacht wordt ook goed uitgebeeld. Ook deze mensen weten niet goed wat ze met de hele situatie aanmoeten. Dat de overheid hier, wat de gevechtsvliegtuigen betreft, tekort is geschoten mag duidelijk zijn.
De beelden in het vliegtuig zijn simpel en sober tot aan het moment dat de kapers besluiten 'het' te gaan doen. Dan is de angst bij de passagiers goed te merken. Dit wordt overtuigend door de personen neer gezet die de 'eer' kregen om de omgekomen passagiers te mogen spelen.
Wrang is wel dat als de passagiers uiteindelijk besluiten om de kapers te overmeesteren, dat ze dan zó dicht bij komen en de kaper die het vliegtuig bestuurd weten te overmeesteren, dan toch net niet zover konden komen om ook hun eigen leven te redden en het vliegtuig eventueel veilig op de grond te krijgen.
Dit alleen als het ook inderdaad zo is gegaan als de film laat zien, natuurlijk.
Een film waar je tijdens en na erg stil van wordt! 
4,5 ster
Goodfella_90
-
- 10408 berichten
- 2596 stemmen
Ik heb hem niet gezien, maar zag laatst een docu, waaruit bleek dat ze inderdaad tot de bestuurder kwamen, maar dat hij toen het vliegtuig liet crashen.
Kisje
-
- 970 berichten
- 1190 stemmen
Ik heb deze film gezien, maar het 'nieuwe' was er bij mij vanaf omdat ik flight 93 al had gezien. Wat ik wel jammer vind, want deze film had meer diepgang.
matthijs_013
-
- 3631 berichten
- 5752 stemmen
Ik heb deze film gezien, maar het 'nieuwe' was er bij mij vanaf omdat ik flight 93 al had gezien.
Dat is ook wat ik wilde zeggen. Het was erg vergelijkbaar en daarom verveelde het ook iets meer. Maar als ik dat zou wegdenken, denk ik dat ik Flight 93 alsnog beter zou hebben gevonden. Die had wat meer diepgang bij de passagiers en bij deze ging het bijna alleen maar om de "crew". Ik zal toegeven dat het aan mijn leeftijd ligt, maar dat vond ik wat minder dan wanneer het uit de oogpunt van de passagiers gebeurt.
Verder was de film wel goed, maar niet verpletterend of ondraaglijk spannend, zoals de cover beloofde.
*2,5
helleke
-
- 967 berichten
- 1168 stemmen
Amai de film heeft mij positief verrast.
Ik had eerst Flight 93 gezien maar dat was zeker geen eerbetoon voor de vele slachtoffers van 9/11.
Zo ne slechte film en vooral slecht geacteerd.
Ondanks dat hij nog geen anderhalf uur duurde was hij na een uur het zien niet meer waard door het overdreven emotionele gevoel naar boven te willen brengen.
United 93 daarentegen bleef boeien van begin tot eind en gaf een veel meer realistische kijk weer op wat er zich die dag heeft afgespeeld.
De acteerprestaties waren(ondanks dat er geen bekenden in meespeelden) ook wel een stuk beter dan in Flight 93.
Wie moet kiezen tussen beide films,United 93 steekt er met kop en schouders bovenuit.
Verdient gerust 3,5 sterren.
xangadix
-
- 1618 berichten
- 4501 stemmen
Een ding begrijp ik niet: hoe heeft het mis kunnen gaan met Sledge Hammer aan boord..?
Uier
-
- 2006 berichten
- 3749 stemmen
Ik vond het een barslechte film.
Weet nergens te overtuigen noch te boeien en het acteren is van een dieptriest niveau.
1.5*
Beee
-
- 5 berichten
- 3 stemmen
Tja....... vanaf minuut had de film mijn volledige aandacht. Dit vanwege het feit dat 9/11 nog behoorlijk goed op mijn netvlies gebrand stond/staat. Ik vond de film indrukwekkend, angstaanjagend en realistisch weergegeven. Dit vanwege het feit dat dit de eerste echte dramatische gebeurtenis, in mijn nog korte leventje, is geweest wat toch wel een behoorlijke impact op mij heeft gemaakt.
Na het lezen van de voorgaande reviews en opmerkingen heb ik wel het een en ander aan te merken.
Iedere film m.b.t een dramatische gebeurtenis is niet objectief gemaakt. Door de regering zullen altijd feiten achtergehouden worden ter bescherming van hunzelf en het volk. Filmmakers zullen altijd een voorkeur hebben richting hun insteek van de gebeurtenis. Dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven. Met btrekking tot deze vlucht kan ik dus ook niet weten of dit zo is gegaan of dat de Amerikaanse regering ons wil laten denken dat dit zo gegaan is.
Ik ben geen fan van Amerika (regering)!Ik vind alleen niet dat je kunt schreeuwen dat je anti Amerikaans bent (kort-door-de-bocht gedrag). Amerika mag dan wel heel patriotistisch- en arrogant zijn, maar de mensen die er voor een groot gedeelte wonen zijn hetzelfde als jij en ik. Ik vind dan ook dat deze film absoluut niet de wij-zijn-beter-dan-iedereen kant laat zien, in tegenstelling tot WTC. De scenes in de "control centres" vind ik daarom juist een goed deel van de film om te tonen hoe machteloos zij op dat moment waren. Voornamelijk de communicatie, onwetendheid en voorbereiding op zulke tragedies waren hier gebrekkig.
De scene waarin de passagiers en de kapers gelijktijdig aan het bidden waren, vond ik een goed beeld schetsen dat alle personen in op die vlucht bang waren om te sterven (ja, ook de moslims). Dit geeft dan ook de menselijk kant van de kapers weer (voor zover ik dat begrijp).
De personages in film vond ik bijzonder goed. Het waren "normale" mensen uit het dagelijks leven die het beste nagespeeld konden worden doort soortgelijke personen. Een perfecte keuze om geen bekende acteurs in deze film mee te laten spelen.
Al met al een hele indrukwekkende film, die ik nog even om me moet laten inwerken.
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
Best een indrukwekkende film inderdaad.
Jammer dat het zo rommelig is gefilmd waardoor het moeilijk te volgen is.
En ik moet zeggen dat ik het anders had verwacht, maar zeker wel een film die wat achterlaat, of het echt zo gegaan is is te betwijfelen maar toch ga je er wel over nadenken en dat is denk ik de bedoeling van deze film.
Zoals Beee zegt vond ik de personages ook goed neergezet, gewoon zoals 'normale' dagelijkse mensen.
4*
Gehenna
-
- 658 berichten
- 6731 stemmen
Ook een tweede keer kijken doet mijn mening over deze film niet veranderen. Afstandelijk, juist bij dit soort tragedies moet je de kijker laten meevoelen met de slachtoffers en dat gaat maar minimaal omdat je alleen ziet dat ze passagiers zijn. Ik had deze film écht anders aangepakt, in ieder geval wat meer vertellen over de passagiers. De scènes in het vliegtuig zijn wel realistisch mooi gefilmd en de scènes in de verkeerstoren zijn goed gelukt. 3.5*
helleke
-
- 967 berichten
- 1168 stemmen
Ook een tweede keer kijken doet mijn mening over deze film niet veranderen. Afstandelijk, juist bij dit soort tragedies moet je de kijker laten meevoelen met de slachtoffers en dat gaat maar minimaal omdat je alleen ziet dat ze passagiers zijn. Ik had deze film écht anders aangepakt, in ieder geval wat meer vertellen over de passagiers. De scènes in het vliegtuig zijn wel realistisch mooi gefilmd en de scènes in de verkeerstoren zijn goed gelukt. 3.5*
Dan zou je beter naar Flight 93 kijken.
Daar draait het overgrote deel van de film over hun emoties van de passagiers en hun aanverwanten.
Maar na een uur begint het wel serieus tegen te steken.
Mij interesseert het niet wat die passagiers deden voor dat ze op dat vliegtuig stapten of wie hun familie was.
faun
-
- 140 berichten
- 146 stemmen
Ik heb toch het gevoel dat er nog teveel mensen zijn die flight 93 en united 93 door elkaar halen.
flight 93 is gewoon troep en united 93 daar kreeg ik het dus echt warm van.
Gerelateerd nieuws

Waargebeurde thriller 'United 93' van Paul Greengrass morgenavond op televisie

Netflix verwijdert zeer binnenkort deze titels uit het aanbod

Drie indrukwekkende films op Netflix gebaseerd op een waargebeurd verhaal

Deze goed beoordeelde aangekochte titels verschijnen de komende dagen op Netflix
Bekijk ook

Biruma no Tategoto
Drama / Oorlog, 1956
17 reacties

Jeux Interdits
Drama / Oorlog, 1952
56 reacties

Carlos
Biografie / Misdaad, 2010
48 reacties

102 Minutes That Changed America
Documentaire / Historisch, 2008
70 reacties

Bloody Sunday
Drama / Oorlog, 2002
121 reacties

Rimitto obu Suripingu Byuti
Drama, 2017
18 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.






