Just My Luck (2006)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Donald Petrie
met Lindsay Lohan, Chris Pine en Samaire Armstrong

De sexy Ashley (Lindsay Lohan) uit Manhattan wordt door velen als het gelukkigste meisje van de buurt gezien. Maar wanneer ze de sombere Jake (Chris Pine) ontmoet, realiseert ze zich te laat dat ze elkaars (on)geluk hebben overgenomen toen ze kusten op een feestje.

avatar van gillie24
Voorspelbaar van A tot Z, maar desalniettemin toch redelijk vermakelijk met af en toe grappige momenten en een genietbare Lindsay Lohan. De film haalt niet het niveau van haar vorige films als 'Freaky Friday' of Mean Girls', maar kijkt op zich lekker weg.
Als Redhead is Lohan echt een prachtige meid. Het blijft toch jammer dat ze in 'real life' zo vreselijk ontspoord is. Ze had zo veel meer uit haar filmcarriére kunnen halen.

Waardeloos niemandalletje. Het talent van Miss Lohan lijkt zich omgekeerd evenredig aan de omvang van haar borsten te ontwikkelen. Zonde van ieders tijd.

avatar van dualcia
Leuke, standaard romantische komedie. Maar je weet ook wat je voorgeschoteld krijgt, dus dat is absoluut geen negatief punt.

Lindsay is redelijk. Je ziet nog wel iets terug van haar sprankeling die ze vroeger had, maar haar personage is zo vlak, dat er eigenlijk niet veel uit te halen valt.
Chris Pine is leuk, ik mag hem wel: Fijn, subtiel acteerwerk en hij ziet er natuurlijk ook absoluut niet gek uit

McFly vond ik een leuke toevoeging aan de film, maar dat komt vooral omdat ik een tijdje McFly-'fangirl' ben geweest en I've Got You is altijd mijn favoriete nummer van hun geweest

*3. Niks bijzonders, maar wel de hele tijd leuk.

avatar van kuiponok
Lindsay Lohan is de goeie tijd nog, al vond ik sommige 'grappige' scènes iets te overdreven.
Neemt niet weg dat het een redelijke tiener romcom is, dus een voldoende: 3*

avatar van Fran
Op zich is dit best een leuk filmpje voor tussendoor. Vooral voor tieners is dit zeker een aanrader. Het is een leuk verhaal met een behoorlijk romantisch tintje. Het verhaal is best origineel. Het meisje met al het geluk van de wereld word dat door een zoen afgenomen en dan gaat zij dit weer via een zoen proberen terug te winnen terwijl ze er eerst achter moet zien te komen wie die jongen nou was die haar zo gezoend had. Heel leuk bedacht.

Lindsay Lohan vind ik eerlijk gezegd niet één van de beste actrices. En dan druk ik me nog netjes uit. Het is zonder meer een pracht van een meid en echt slecht doet ze het niet maar daar heb je ook alles wel mee gezegd. Ben blij dat ze hier nog wel haar mooie rode haren had. Dat vind ik haar toch beter staan.

Het einde is wel leuk. Natuurlijk is het een "eind goed, al goed" einde met een romantisch tintje maar dat hoort ook bij dit soort films vind ik.

Dick2008
Deze film nog maar een keer een herkansing gegeven, maar echt niet beter op geworden. Chris Pine vind ik niet zo sterk. Je zou zeggen met Lindsay Lohan, die in Freaky Friday speelt en Samaire Armstrong die in It's a boy girl thing speelt, dat het toch wel weer een leuk filmpje moet gaan opleveren. Maar dat valt erg tegen. Eigenlijk is dit gewoon een variatie hierop. Een meisje die altijd geluk heeft en een jongen die altijd ongeluk heeft en na een kus zijn de rollen dan omgekeerd. Maar het wordt helaas erg overdreven neergezet. Vaak erg flauw i.p.v. grappig en ik vind dat ze zich nogal aanstellen in deze film. Jammer, ik had het vooral vanwege die twee meiden graag anders gezien, maar het is niet anders. 1.0

avatar van Stewie Griffin
Leuke film.

Normaal verveel ik me erg snel bij een komedie, maar deze film heeft me toch wel tot het einde vermaakt. Grappig verhaal en soms ook wel grappige scenes.

avatar van rep_robert
Moet zeggen dat ik het begin allemaal wel erg leuk vond en dat er best leuk omgesprongen werd met het geluk en de pech die Lohan en Pine continu kennen. Er zitten een aantal grappige elementen in deze film en vooral Lohan lijkt erg op d'r plaats in Just My Luck. Helaas kan ik dat niet zeggen van Chris Pine. Zijn hele personage stond me eigenlijk tegen en ik geloofde hem gewoon niet. Daarvoor is hij uiteindelijk een veel te gelikte jongen om door te gaan voor pechvogel. Dan zou ik toch eerder bij types als Jason Biggs uitkomen.

Uiteindelijk best een vermakelijke film, alleen jammer dat 1 van de 2 wederhelften de film een beetje verpest.

avatar van Miszmi
Ik begrijp niet dat mensen in dit genre nog 'klagen' over voorspelbaarheid. Als je zo'n film aanzet, weet je van te voren al wat je ongeveer te zien gaat krijgen. Voor onvoorspelbaarheid moeten we in een ander genre gaan zoeken denk ik. Ik vond de film prima te behappen, niet uitstekend, maar prima. Het acteerwerk was redelijk, niet heel hoog, niet heel laag. Eigenlijk is alles aan deze film een beetje gemiddeld, springt er nergens echt uit. Het einde vond ik wel erg leuk, je zag het op een gegeven moment wel aankomen, maar het is geen eind wat je vanaf minuut één al ziet gebeuren. Uiteindelijk net een voldoende, het zal me allemaal niet heel lang bij blijven, maar heb me prima vermaakt voor een keer. 3*.

avatar van IH88
Just My Luck

Lindsay Lohan laat zien wat ze allemaal in haar mars heeft/had (eeuwig zonde), maar voor de rest is dat een matig niemendalletje. De film volgt het vaste stramien van ieder andere romantische komedie, maar doet dit zonder al te veel humor of inspiratie. Het verhaaltje is op zich best aardig en de "geluks-switch" levert leuke momenten op. Lohan en Pine hebben geen geweldige chemie, alhoewel hun afzonderlijke scènes wel vermakelijke momenten opleveren.