Genre: Actie / Oorlog
Speelduur: 117 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Zack Snyder
Met onder meer: Gerard Butler, Lena Headey en David Wenham
IMDb beoordeling:
7,6 (906.700)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 22 maart 2007
On Demand:
Vanaf 6 maart op Netflix
Bekijk via Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Vanaf donderdag 26 februari in 10 bioscopen
Plot 300
"Spartans, prepare for glory!"
In 480 voor Christus geeft de koning van Sparta leiding aan de slag om Thermopylae. Hij gaat hier samen met zijn troepen de strijd aan tegen de opkomende Perzen. Deze confrontatie zal leiden tot 's werelds eerste democratie.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (7,6 / 906700)
- Trailer (YouTube)
- 300 (MusicMeter)
- Game (GamesMeter)
- Vanaf 6 maart op Netflix
- Pathé Thuis: vanaf € 9,99 / huur € 2,99
Social Media
Acteurs en actrices
King Leonidas
Gorgo
Theron
Dilios
Captain
Stelios
Astinos
Daxos
Ephialtes
Xerxes
Video's en trailers
Reviews & comments
Biglia
-
- 159 berichten
- 657 stemmen
zeer goede, spannnen, nooit vervelende film.
Nooit verwacht, omdat historische oorlogsfilms de dag van vandaag toch nooit op iets trokken.
Moet alvast m'n woorden terug inslikken!
4,0* (Neigt naar 4,5*)
neem dat 'historische' toch maar met een flinke korrel zout, is gebaseerd op een (overigens sublieme) comic.
...!!john!!...
-
- 544 berichten
- 0 stemmen
dit vind ik een waardeloze film.
historisch klopt er niks van.
de gevechts informatie van sparta klopt niet.
gevechten zijn zeer zwaar overdreven.
en zo kan ik er nog 100 dingen opnoemen, maar ik wil de pret van andere niet bederven.
ik hou van griekse oorlog/vecht films maar dit is niks
jammer dat ze een strip verfilmen,had dan het echte verhaal van de slag bij thermopylae verfilmt
een 0.5 ster van mij ,er is niks goeds over deze film te vertellen.
Lucasje0
-
- 38 berichten
- 137 stemmen
dit vind ik een waardeloze film.
historisch klopt er niks van.
de gevechts informatie van sparta klopt niet.
gevechten zijn zeer zwaar overdreven.
en zo kan ik er nog 100 dingen opnoemen, maar ik wil de pret van andere niet bederven.
een 0.5 ster van mij ,er is niks goeds over deze film te vertellen.
Ik hoop voor jou dat je wist dat dit geen realistisch-bedoeld-film was?
Dit is trouwens echt een vette film met mooie slow motion acties 
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
neem dat 'historische' toch maar met een flinke korrel zout, is gebaseerd op een (overigens sublieme) comic.
Wat ik wel zeggen:
tis zeker geen SF-movie uit het jaar 2073: "de wereld is na een atoomoorlog teruggekatapulteerd in het stenen tijdperk. Niet echter alle vrede is teruggekeert, en de Spartanen nemen het op tegen de perzen..."
Je zou het perfect 482 voor christus kunnen plaatsen. 
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Dit is het soort film dat ze tegenwoordig meer de bioscoop zouden moeten binnengooien. Geen puzzelwoordelijk gedoe met 85 plottwists, geen mieterige poeha zoals Brad Pitt in Troy, maar gewoon een vette harde mannenfilm met ongeschoren borstkassen, bloedscherpe zwaarden, naakte grieten, übercoole gevechtscenes en onverwoestbare kerels die keihard Sparrrrrrtaaaa schreeuwen alsof er geen groter goed bestaat. Afgewerkt met wat -goed toegepaste- CGI om tot in de kleinste details zowel personage als achtergronden en effecten af te werken, en je hebt een crème van een film. 300 is een prachtig visueel spektakel, plaatsvindend in een vermakelijke machowereld 480 vc. Geschiedkundig te nemen met een Spartaanse brok zout, voor de rest met een paar lekkere ijskoude glaasjes bier. Waar filmgenot.
4 *
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2866 stemmen
Dit is het soort film dat ze tegenwoordig meer de bioscoop zouden moeten binnengooien. Geen puzzelwoordelijk gedoe met 85 plottwists, geen mieterige poeha zoals Brad Pitt in Troy, maar gewoon een vette harde mannenfilm met ongeschoren borstkassen, bloedscherpe zwaarden, naakte grieten, übercoole gevechtscenes en onverwoestbare kerels die keihard Sparrrrrrtaaaa schreeuwen alsof er geen groter goed bestaat. Afgewerkt met wat -goed toegepaste- CGI om tot in de kleinste details zowel personage als achtergronden en effecten af te werken, en je hebt een crème van een film. 300 is een prachtig visueel spektakel, plaatsvindend in een vermakelijke machowereld 480 vc. Geschiedkundig te nemen met een Spartaanse brok zout, voor de rest met een paar lekkere ijskoude glaasjes bier. Waar filmgenot.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
met ongeschoren borstkassen,
Ik weet niet welke film jij gezien hebt, maar bij waren ze keurig ge-epileerd en met goudkleurige olijfolie ingesmeerd....
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
shit ja, dat moest 'baarden' zijn. Excuses.
Friac
-
- 1323 berichten
- 1056 stemmen
Dit is mijn ding blijkbaar absoluut niet.
Een ietwat idiote 'spierbalrollende' film vol stoere praat, maar die absoluut een spanningsboog mist. Ook bleef het wachten op cruciale scènes, en was het geheel gewoon een aaneenschakeling van gevecht op gevecht. Tot overmaat van ramp wist de visuele stijl van de film, zowat het enige waar de film krediet voor kan krijgen zou ik denken, me niet compleet aan te spreken. Ik had op Sin City-achtige beelden gehoopt, maar kwam bedrogen uit.
En zo werd 300 in mijn ogen gewoon een overbodige dosis actieprut.
2*
twanos
-
- 30 berichten
- 31 stemmen
dit vind ik een waardeloze film.
historisch klopt er niks van.
de gevechts informatie van sparta klopt niet.
gevechten zijn zeer zwaar overdreven.
en zo kan ik er nog 100 dingen opnoemen, maar ik wil de pret van andere niet bederven.
ik hou van griekse oorlog/vecht films maar dit is niks
jammer dat ze een strip verfilmen,had dan het echte verhaal van de slag bij thermopylae verfilmt
een 0.5 ster van mij ,er is niks goeds over deze film te vertellen.
Jij hebt duidelijk de bedoeling van deze film gemist.
Lucas1
-
- 199 berichten
- 684 stemmen
Formatie?
Ik ook.
Vandernagel
-
- 404 berichten
- 0 stemmen
Jij hebt duidelijk de bedoeling van deze film gemist.
Dit is mijn ding blijkbaar absoluut niet.
Een ietwat idiote 'spierbalrollende' film vol stoere praat, maar die absoluut een spanningsboog mist. Ook bleef het wachten op cruciale scènes, en was het geheel gewoon een aaneenschakeling van gevecht op gevecht. Tot overmaat van ramp wist de visuele stijl van de film, zowat het enige waar de film krediet voor kan krijgen zou ik denken, me niet compleet aan te spreken. Ik had op Sin City-achtige beelden gehoopt, maar kwam bedrogen uit.
En zo werd 300 in mijn ogen gewoon een overbodige dosis actieprut.
2*
Phil Leotardo
-
- 234 berichten
- 78 stemmen
Heerlijke non-stop Spartaanse slasher film 
Gewoon verstand op 0 en lekker onderuit gezakt kijken naar Spartanen die de Perzen 1 voor 1 bijna allemaal afslachten. Helaas waren het er net wat teveel.
Ik geef de film 3 sterren omdat de replay waarde niet hoog is.
gojavu
-
- 1 berichten
- 1 stemmen
toevallig had ik hier een werkstuk over
Voor degene die het niet snappen die film (en stripverhaal) gaat over hoe heredotus (spartaanse schrijver) het geschreven heeft en het heeft ook bepaalde uitbeeldingen.
de spartanen waren bijna bloot omdat op een beeld vlakbij thermopylae staat en zo willen laten zien dat ze een soort van "onaantastbaar" waren.
Heredotus omschreef de perzen als monsters zoals de onsterfelijken (die zo genoemd werden omdat als er 1 man ervan stierf het meteen werd vervangen door een andere soldaat)
Ook werd in Sparta een baby met een afwijking onmiddelijk gedood omdat het niet goed was volgens hun.
Daarom was ephialtes (komt uit Grieks metonymische taal en betekend verrader) ook een rare gebochelde, hoewel hij maar een boer was en die spartanen er nooit achter zijn gekomen wie hij was
hier was jullie geschiedenisles jongens 
5*
...!!john!!...
-
- 544 berichten
- 0 stemmen
Jij hebt duidelijk de bedoeling van deze film gemist.
hoe bedoel je?
Voodoo
-
- 191 berichten
- 177 stemmen
Geweldige film, heb hem nu alweer 3x gezien.
Geweldig geacteerd, hele goeie vechtscenes, en prachtig opgenomen.
Had niet beter gekund!
5 sterren
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
hoe bedoel je?
Je klaagt over historische incorrectheid, overdreven gevechtscenes en stripverfilmingen.
Terwijl het nu net de bedoeling was om een luchtige, over the top amusementsfilm te maken. Het streeft helemaal niet naar realisme of geschiedkundige adequatie.
Zie ook gojavu's uitleg. Vanuit die gegevens werd hier verdergefantaseert zoals het toen werd voorgesteld (Heredotus' opgeblazen versie van de waarheid).
Artifact
-
- 229 berichten
- 0 stemmen
Blijf dat idd één van de meest vreemde kritieken vinden bij deze film.
...!!john!!...
-
- 544 berichten
- 0 stemmen
Je klaagt over historische incorrectheid, overdreven gevechtscenes en stripverfilmingen.
Terwijl het nu net de bedoeling was om een luchtige, over the top amusementsfilm te maken. Het streeft helemaal niet naar realisme of geschiedkundige adequatie.
Zie ook gojavu's uitleg. Vanuit die gegevens werd hier verdergefantaseert zoals het toen werd voorgesteld (Heredotus' opgeblazen versie van de waarheid).
ja ok,maar meningen verschillen,het is gewoon mijn ding niet, deze film.
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Uiteraard verschillen meningen, alle respect dat dit jou ding niet is. Het gaat er alleen over dat je de juiste intenties naar geslaagdheid moet beoordelen, geen kat verwijten dat het geen hond is. Je kan perfect een komedie bekritiseren 'dat er humor inzat', maar... tja.. Je snapt wat ik bedoel neem ik aan. 
Vandernagel
-
- 404 berichten
- 0 stemmen
Uiteraard verschillen meningen, alle respect dat dit jou ding niet is. Het gaat er alleen over dat je de juiste intenties naar geslaagdheid moet beoordelen, geen kat verwijten dat het geen hond is. Je kan perfect een komedie bekritiseren 'dat er humor inzat', maar... tja.. Je snapt wat ik bedoel neem ik aan. 
Gevechten: 4,5
Cameratechniek: 3,5
Sfeer: 4,0
Personages: 1,0
Verhaallijn: 1,0
Acteren: 1,0
15,0/ 6 = 2,5 sterren gemiddeld
Als de personages meer waren uitgediept, als de verhaallijn en de dialogen beter waren ipv bijvoorbeeld de one-liners, als er andere acteurs waren die ook woede en passie lieten zien bij het schreeuwen, etc... Kijk, dan is het pas een fantastische film.
Of doe ik nu soms iets verkeerd? Moet ik de film alleen maar een cijfer geven voor de gevechten?
Een goede film heeft een goede mix van alle dingen. Vergelijk het maar met alle dingen. Als je bier drinkt, wil je ook dat het de juiste temperatuur heeft en lekker smaakt. Niet dat alleen de verpakking er super uitziet.
Martijnnn
-
- 2248 berichten
- 2411 stemmen
De onliners, het verhaal zoals het nu is de personages zoals ze zijn, maken juist de film!.
Een film hoeft van mij niet altijd alle elementen te hebben, als ik mij maar vermaak.
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Misschien ligt het aan mij, maar ik begrijp het niet
Hier komt het feitelijk op neer:
De onliners, het verhaal zoals het nu is de personages zoals ze zijn, maken juist de film!.
Als je immer uitgediepte personages zoekt in film ben je bij een luchtige actieprent als dit simpelweg aan het verkeerde adres.
Stel dat ik iemand ben die steeds diepgaand drama verlang of een realistisch verhaal als absolute must aanschouw bij eender welk project, dan zal ik bij een film als Die Hard ook terugkomen van een koude douche. Alleen zeg ik dan gewoon dat het niet mijn ding is, ipv te verwijten dat het die elementen niet heeft. Het is niet relevant.
Vandernagel
-
- 404 berichten
- 0 stemmen
Tjonge jonge. Hele zinnen waar je met pijn en moeite de waarheid kan ontwarren. Lijkt wel politiek.
Waarom zeggen jullie gewoon niet dat het alleen om het vechten gaat en voor de rest niets!?
Met betrekking tot de Die Hard reeks. Dat zijn nu films die naast het vechten en de one-liners, ook leukere personages, betere acteerprestaties en een betere verhaallijn hebben. Dus die krijgen van mij dan ook een hoger cijfer dan 300.
Maar ja zoals blijkt, blijft het subjectief wat men goed vindt en wat niet. En kan men kritiek niet hebben want dan "begrijp je de film niet". Misschien geldt dit ook voor films waar jullie lage stemmen hebben gegeven. Jullie hebben de film "niet goed begrepen".
Max en Joep
-
- 1815 berichten
- 0 stemmen
Tjonge jonge. Hele zinnen waar je met pijn en moeite de waarheid kan ontwarren. Lijkt wel politiek.
Waarom zeggen jullie gewoon niet dat......
helemaal mee eens.
Moviemeter lijkt voor sommige figuren hier wel alleen maar een platform om te laten zien hoe "welbespraakt" ze wel niet zijn.
Erg irritant.
Martijnnn
-
- 2248 berichten
- 2411 stemmen
Laat mensen toch gewoon de film mooi vinden om de reden waarom zei dat vinden. Als jij vind dat er niet meer dan gevechten in zit, dan wil het nog niet zeggen dat de rest van de wereld dat ook vind.
@ max en joep, heeft het niet gewoon te maken met dat jij gewoon niet welbespraakt bent...
Ik kan bij deze film namelijk maar bar weinig stukjes vinden waar dat uit leidt.
Als mensen sms en msn taal gebruiken is het niet goed, als mensen goed nederlands spreken is het opeens ook weer niet goed?
Pre- en sequels

300: Rise of an Empire
2014
339 reacties
Bekijk ook

Gladiator
Historisch / Drama, 2000
2.500 reacties

Saving Private Ryan
Drama / Oorlog, 1998
2.512 reacties

Braveheart
Historisch / Oorlog, 1995
2.282 reacties

Blood Diamond
Drama / Thriller, 2006
1.663 reacties

Avatar
Fantasy / Avontuur, 2009
12.756 reacties

The Bourne Ultimatum
Thriller / Actie, 2007
1.046 reacties
Gerelateerde tags
vertellingeviscerationjavelin shieldlegerepischblood splattergebaseerd op stripzwaardgevechtbloedvergietenbloedbadoude wereldbased on graphic novelancient greeces.a.t. minionswarriorancient warfaresparta greece 5th century bcwarmale protagonist bloody deathspartaspartansbattle of thermopylaegod kingbattle axe
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.









