Blue Crush (2002)

Verenigde Staten / Duitsland
Romantiek / Drama

geregisseerd door John Stockwell
met Kate Bosworth, Michelle Rodriguez en Mika Boorem

Anne Marie werkt samen met haar vriendin bij een hotel op Hawaii, om het saaie leventje te ontspringen staan ze elke morgen altijd vroeg op om zo samen de hoge golven op de surfplank te trotseren. Hun droom is om ooit de grote surfwedstrijd te winnen. Maar dan opeens verschijnt Matt. Ze verliest haar balans en ze worden verliefd. Haar surfconditie heeft daar echter wel onder te lijden.

77 BERICHTEN9 MENINGEN

avatar van lhasa
geplaatst op 13 juni 2009, 14:39 uur, permalink
geen sterk verhaal, leuke film, mooie beelden!

leuk een film over surfen!

geplaatst op 24 juni 2009, 18:37 uur, permalink
Een typische meiden 'feelgood' movie die nog leuk was om te kijken ook.

Verhaallijn is simpel en je voelt het einde mijlenver al aan komen. Maar door de mooie beelden en humor dat ook in de film voorkomt is de film zeer aangenaam om te kijken.

Het acteerwerk werd gedaan door drie leuke meiden die niet alleen leuk om te zien waren want ze konden ook wel aardig acteren.

De dvd-uitgave is gewoon een toppertje. Beeldkwaliteit is hoog wat de mooie beelden zeer ten goede komt. Het geluid 5.1 is ook uitstekend. Je waant je midden in de golven.

Deze film viel mij 100% mee en krijgt van mij 3,5*.

avatar van DonOswaldo
geplaatst op 11 oktober 2009, 22:15 uur, permalink
Aardig filmpje.

Simpel maar vermakelijk met af en toe z'n momenten. Cast deed het leuk, qua beelden geweldig, en een interessant einde.

Ik vond hem dus wel iets leuker dan gemiddeld, maar hij miste toch iets om dik erboven te zitten, alhoewel ik niet goed kan bevatten wat.

avatar van Katharina
geplaatst op 26 januari 2010, 0:43 uur, permalink
Zoals al eerder gezegd, het verhaal is niets bijzonders...maar dat surfen...WOW! Dat zag er echt fantastisch uit!!

avatar van rep_robert
geplaatst op 27 november 2010, 20:58 uur, permalink
Standaard filmpje dat echt alle platgereden paden volgt die er zijn gelegd in het verleden. Ook zijn de vele dialogen van de mannelijke spelers in de film echt tenenkrommend.

Echter vergoeden de stoere surfbeelden een boel en zijn de chicks in de hoofdrol ook leuk genoeg om het nog enigzins boeiend te houden.

GuyB
geplaatst op 14 juli 2011, 12:06 uur, permalink
Feel-good dankzij de mooie locatie.

Dit valt makkelijk uit te zitten en nog makkelijker te vergeten. Bevestiging dat Michelle Rodriguez een babe is en dat surfen cool is.

trompster
geplaatst op 12 augustus 2011, 21:16 uur, permalink
Feel good dank zij Hawaii. Ik ben er geweest en het haalde de energie weer even bij naar binnen. Daarom 3 sterren. Maar heb me ook wel vermaakt met het verhaal.

geplaatst op 2 oktober 2011, 20:08 uur, permalink
Matige film over een paar vriendinnen die leven om te surfen. De kracht van de golven en de vaardigheden van de surfers zijn mooi om te zien en levert dus ook prachtige shots op. Ook mooi om te zien zijn de surfende meiden in bikini onder begeleiding van een stoere soundtrack. Maar op een gegeven moment heb je het wel gezien, en het flinterdunne verhaaltje met flink wat clichés (de verplichte romance en de belangrijke eindwedstrijd) helpt dan ook niet verder.

geplaatst op 9 december 2011, 17:42 uur, permalink
leuke film met prachtige shot's en de meiden in de bikini's waren ook niet verkeerd 😉
leuk om een keer gezien te hebben maar verder niets bijzonders.

avatar van kuiponok
geplaatst op 31 juli 2013, 23:33 uur, permalink
Een heel dun verhaal, maar zeer mooie beelden, meiden en goede muziek.

avatar van m1701
geplaatst op 4 augustus 2013, 19:28 uur, permalink
Best een aangename film.
Niet heel bijzonder verhaal
Maar visueel wel erg mooi

floriaan97
geplaatst op 24 augustus 2013, 17:19 uur, permalink
Een echte chickflick en niets meer dan dat.
Niemand blinkt uit en het verhaal is vrij doorsnee en voorspelbaar.
Een typische film uit de 21e eeuw: lui en vol met neppe emoties.
Geen goede film.

geplaatst op 15 oktober 2013, 12:05 uur, permalink
ik heb hem niet afgekeken. De film trok me op een of andere manier niet aan. Dan vond ik Blue Crush 2 toch beter.

avatar van blurp194
geplaatst op 21 oktober 2014, 19:16 uur, permalink
Het regent buiten, dus een mooi moment om een leuk vrolijk filmpje uit een warm land met strakblauwe hemels op te zetten. Op het strand met Kate Bosworth, niks mis mee.

Dan is het niet zo erg dat het verhaal niets voorstelt, het geheel nogal gemakzuchtig de uitgetreden paden bewandelt en niets nieuws te brengen heeft. Je moet niet altijd iets nieuws willen.

avatar van IH88
geplaatst op 29 augustus 2015, 21:05 uur, permalink
Het is allemaal wat voorspelbaar maar wel vermakelijk. Hawaï, Bosworth en de surfscènes maken het aangenaam om naar te kijken.

Dick2008
geplaatst op 3 november 2015, 14:32 uur, permalink
Een spannende, sprankelende finale in deze film die een hoop goed maakt in deze verder wel redelijke maar ook niet opzienbarende film. Wel is het leuk om te zien dat ze er wat gedetailleerder op in gaan. Want vaak zien je wat surfers in films maar hoe moeilijk of gemakkelijk dat nu is zie je verder niet.
Eveneens was het leuk om na Win a Date with Tad Hamilton! (2004) Kate Bosworth in deze film terug te zien. En precies op dezelfde manier. Aanvankelijk komt ze matig over maar naarmate de film een tijd aan de gang is doet ze het steeds beter.

Een film over surfende meiden en waarbij er nog een romantisch verhaal bij wordt gesleept. Maar laten ze niet goed doorspiegelen wat precies de hoofdzaak is, gaat het nou om het surfen of toch om de romantiek. Verder op bepaalde momenten en zeker bij het laatste gedeelte schitterend gefilmd. Zoals tussen en onder de golven door. En een sport zoals elke sport die niet zonder gevaren is. De drie meiden doen het wel goed maar de rest van de cast komt niet helemaal goed uit de verf.
Maar ik heb me er wel weer mee vermaakt en zoals ik schreef het einde maakt een hoop goed. 3.0/4.0

avatar van IH88
geplaatst op 8 mei 2016, 14:44 uur, permalink
“These waves are for the big boys.”

Blue Crush is voorspelbaar en clichématig maar wel vermakelijk. Hawaï, Bosworth, Rodriguez en de surfscènes maken het aangenaam om naar te kijken. Het meisje dat een groot surftalent is maar door een trauma niet meer aan wedstrijden durft mee te doen is natuurlijk niet heel erg nieuw en de film heeft ook moeite om echt op gang te komen.

Het begin is wat langdradig en alhoewel Hawaï en de surfscènes er schitterend uitzien blijven de personages bordkarton dun. Niet heel erg als de film op andere vlakken excelleert maar de regisseur kleurt te keurig binnen de lijntjes. De mannelijke tegenspelers zijn niet erg interessant en ik had eigenlijk wat meer achtergrond informatie over het trauma van Bosworth en haar relatie met haar vriendinnen (waaronder Rodriguez) willen hebben. Die meidengroep had op zich wel potentie maar zodra de football spelers zich aandienen wordt het meer een liefdesverhaal en niet van het originele soort. Maar nogmaals, Hawaï, surfen en mooie vrouwen… Het leven is zo slecht nog niet.