The Reaping (2007)

Thriller / Horror

geregisseerd door Stephen Hopkins
met Hilary Swank, David Morrissey en Idris Elba

De voormalige missionaris Katherine Winter is volledig van haar geloof afgestapt sinds haar familie op tragische wijze door moord om het leven kwam. Vanaf dat moment staat haar leven in teken van het ontkrachten van het christelijke geloof. Wanneer zij echter een reeks mysterieuze gebeurtenissen in een kleine stad in Louisiana gaat onderzoeken, komt ze tot de conclusie dat de wetenschap niet overal een antwoord op heeft ...

avatar van nightbreed
BenicioDelToro schreef:
Hilary Swank is waarschijnlijk het enige dat goed is aan deze film! Ik snap niet wat ze in zo'n potentiële flop doet!

Je haalt me de woorden uit de mond.
Misschien kon ze de hypotheek van haar 5de huis niet meer betalen of iets in die geest.
Wel staat vast dat dit een uit clichés geboren film is.

avatar van %%%%%%
Dat kleine meisje heeft best mooie ogen

Raffael77
IMDB kraakt heel veel films af

avatar van matthijs_013
%%%%%% schreef:
Dat kleine meisje heeft best mooie ogen

AnnaSophia Robb... Tevens nu in de bios te zien in Bridge to Terabithia... Anderen zullen haar kennen als het kauwgumblazende meisje uit Charlie and the Chocolate Factory.

klinkt spannend....

avatar van mikeh
lijkt me best een aardige film
ga volgende week naar de bios

avatar van nightbreed
Raffael77 schreef:
IMDB kraakt heel veel films af

Dat is B.S. want IMDb is niets anders dan een filmdatabase, het zijn de bezoekers die de films beoordelen.
En op dit moment krijgt deze film met 2727 stemmen een 5,3 ; met andere woorden 2727 filmliefhebbers (van over de hele wereld) hebben deze film gemiddeld een 5,3 gegeven.

battlemaniac
Ben wel erg benieuwd hoor...

avatar van Salto
waarom kiesthillary swank de laatste tijd de ene flopfilm na de andere?

Ik dacht juist dat ZIJ een expert was in het kiezen van goede scripts....?

avatar van Mezelf
lijkt me wel leuk met al die dingen van toen uit egypte enzo

avatar van Olivia
Van Nu.nl krijgt deze film ook geen denderende recensie.
Ik heb de laatste tijd genoeg (slecht uitgepakte en/of geflopte)horror/horror-thrillers gezien, dus van mij hoeft deze niet.

miepke
Ik vond 'm best wel tegen vallen.
Ja, een paar schrikmomenten. Maar je weet gewoon precies wanneer deze zijn. Nouja, en toch schrik ik.
Jammer, want ik had verwacht dat een film met Hilary Swank wel goed zou zijn, en de trailer vond ik goed.
Ik vond het allemaal een beetje té.

Ik vond het een geweldig spannende film!
Echt veel schrikmomenten, sommige verwacht en sommige onverwachts.. een sterk verhaal.

4 sterren

Waanzinnge Film egt een aanrader soms schrik je je helemaal de te.ing goed verhaal goed einde 5 sterren

avatar van Niqk
hmm.. ik hou absoluut niet van horror.. maar het verhaal was wel aardig

eergisteren gezien in de bios houd wel van horrorfilms vond deze erg tegenvallen .komt heel langzaam op gang erg voorspelbaar op een paar mooie special effects niet super slecht maar ook geen superfilm helaas

ik vond dit een erg goeie film, wist eerlijk gezegd ook niet echt wat ik ervan moest verwachten. Kvond dat het mooi gemaakt was (special effects ed) alleen op het laatste als dus de plaag komt dat de eerstegeborene sterven vond ik erg nep, met dat vuur wat uit de lucht kwam schiete????. het einde vond ik wel echt top! Goed bedacht deze film. 4*

avatar van Makz
Gave film hoor! In het begin zat ik vol spanning te kijken met ook enige schrikmomenten. Erg mooi.
Het einde was wat sensatievoller, gewoonweg omdat er dingen op z'n plaats vielen enz enz.

cameo28 schreef:

Langzaam op gang?? Volgens mij heb je dan het begin niet gekeken want je zat er gewoon gelijk in.. de film begon gelijk spannend en je zat gelijk in de film..

Weirdo Wizzy
Ik vond dit echt een hele goede film. De film heeft echt een goed verhaal, veel schrikmomenten en een verassende wending aan het einde. Ik werd in ieder geval helemaal meegenomen in de film als het ware. Ik geef de film een terechte 4 ster. Echt een goede thriller/horror en ik heb ze vaak slechter gezien.

ps: het is al eerder opgemerkt maar dat meisje heeft echt mooi ogen zeg

Ik geef deze film 3,5 sterren..
Heb hem in de bios gezien en hij is echt freaky!
Er zit een heel apart verhaal in en tijdens de film kom je achter steeds meer dingen zodat het verhaal duidelijker word.
Aan het eind moet je ook even goed opletten, anders snap je het denk ik niet echt.
Er zitten ook veel schrikeffecten in (en daar hou ik van)
Oftewel: Goede film om samen met je vriend/vriendin te kijken

Ik vond dit een zeer spannende film,
leuke schrikeffecten,
*3.5

avatar van DownBusiness
heb hem in de bios met een paar vrienden gezien, ik ga best vaak naar de bios en ik moet zeggen dat het niet altijd topfilms zijn, maar het gaat meer om de sfeer die er dan hangt in de bios (Pathe, Rotterdam Shouwburgplein).

Deze film was niet echt eng, maar het idee erachter was leuk.
Helaas word de film op het eind overgenomen door special effects... en dat is jammer...

Goeie Film, Net in de bios gezien met mijn vriend.

schrok zich soms hardverzakking maar goeie film jammer van de special effects op het laatst.

avatar van LOTR-lover
illogical schreef:
Snap je ook iets van de film als je echt niks van de bijbel weet, haha?

Ben je nou echt zo dom of lijkt het alleen maar zo?

Weirdo Wizzy
illogical schreef:
Snap je ook iets van de film als je echt niks van de bijbel weet, haha?

De bijbelse elementen in de film wordt wel goed uitgelegd. Het zou misschien wel leuk zijn om het verhaal van de 10 plagen te lezen in de bijbel. Dan weet je er iets meer van af.

Weirdo geeft tenminste een normaal antwoord.
Oké, ik zal ze eens lezen voordat ik de film ga kijken .

Ik vond hem nie echt eng maar hij was zeker wel spannend

vamozz
Zwaar slechte film, warrig verhaal.. erg langdradig.. weinig schrikmomenten 2*