My Super Ex-Girlfriend (2006)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Ivan Reitman
met Uma Thurman, Luke Wilson en Anna Faris

Een jongeman in New York maakt het uit met zijn vriendin, maar tot zijn schrik ontdekt hij dat ze eigenlijk een superheldin met bijbehorende superkrachten is: G-Girl. Wat nog erger is: ze is er niet bepaald blij mee dat hij het uit heeft gemaakt en besluit zijn leven tot een hel te maken.

Tegenvallende comedie die inspringt op het succes van de superheldenfilms (alleen een stuk minder goed dan bijvoorbeeld een Hancock). De actie-scenes vallen een beetje tegen, en hadden best wat meer overdreven mogen zijn. Ook heb ik eigenlijk geen één keer gelachen tijdens de film en het personage van Uma Thurman is eerder irritant dan grappig.

Uiteraard een erg ongeloofwaardige film, maar op zich nog niet eens zo slecht moet ik zeggen.

Ik heb me aardig geamuseerd tijdens deze film en de special effecten waren ook wel redelijk.
Het verhaal is kinderachtig, maar komt niet erg kinderachtig over.
De personages en het acteren zijn ook wel redelijk en passen goed bij het verhaal.
Verder een goede uitwerking en wat lichte komedie is aanwezig.

De laatste 20 minuten zijn wel wat erg overdreven, dat had wat minder mogen zijn om het slot en het totale zicht op de film wat aangenamer te houden.
Het is geen goede film, maar ook zeker geen slechte.

3 sterren.

avatar van sofripa
Beetje slappe thee maar net voldoende voor 3 sterren. Tis allemaal aardig wat er gebeurd en verders, weet ik met amper te herinneren waar dit ook weer over ging.

Magere film die slechts op enkele momenten je aan het lachen krijgt.
Als de regisseur iets meer zijn best had gedaan om een duidelijke lijn te kiezen, of een betere balans was de score hoger geweest.

avatar van Dennissssss
Ik houd er toch wel een goed gevoel aan over, na het zien van deze film. Ondanks dat het niet erg hoogstaand was allemaal. Vond ik het toch wel een leuke film. Luke Wilson is niet echt grappig maar ook niet irritant of zo. Aantal grappige momenten bijvoorbeeld met die haai.

avatar van supadragon8
Heb hem nog eens bekeken (vraag niet waarom) wat een rukfilm, heb me stem nog wat verlaagt

avatar van TragieStar.*
Vond het leuk om Anna Faris eens in een andere film te zien dan de Scary Movie reeks. Maar ze blijft nog altijd dezelfde indruk op mij hebben . Ik denk als maar als ik haar zie; Oh nu komt er weer iets onzettend grappigs. Maar ze kan dus ook een vrij serieuze rol aan.

Luke Wilson is natuurlijk een lekkere man met goed acteerwerk en hetzelfde geldt voor Uma Thurman ook een mooie vrouw met knap acteerwerk al was dit niet haar beste werk.

Hier en daar leek het wel een beetje op een B-film, maar de film had toch een paar leuke momenten. Grappen waren ver te zoeken, maar was toch een vermakelijke film voor 1 keer.

Dick2008
Een film die eigenlijk nauwelijks boven de middelmaat uitkomt. Begint grappig en het eind is ook nog wel te doen. Daar tussendoor kent de film ook nog wel zijn aardige momenten. Maar het is allemaal toch wel wat vergezocht. Begrijp achteraf ook niet precies waarom ik deze film nou moest gaan bekijken.
Uma Thurman speelt irritant, al brengt Luke Wilson het juist wel goed zodat de film nog redelijk door te komen is. Maar in zijn geheel toch matige film. 2.0.

avatar van boemboem27
ach als een beetje superman/girl natuurlijk .
alleen wat leuker.
simpele maar niet onaardige grappen.
leuk om eens gezien te hebben...

avatar van blurp194
Suffe comedy. Maar toch wel grappig - als het zo'n moment is dat je niet afgeleid wilt worden door een verhaal, of slimme grappen, of mooie acteerprestaties. Alleen de bekende koppen - Uma natuurlijk, maar ook Rainn Wilson - voegen nog eeh heel klein beetje iets toe. Goed voor een regenachtige zaterdagachternamiddag.

Zeker geen hoogvlieger deze komedie maar dankzij de uitvoering en vooral de cast best nog goed te doen. Het verhaal stelt opzicht niet zoveel voor (wel leuk verzonnen) maar de uitvoering was leuk gedaan (mocht er visueel ook best wezen) en er viel meer dan genoeg te lachen, vooral dan glimlachen. Wat ik het beste vond aan deze film was de cast. Vooral Uma Thurman speelde leuk (vooral toen ze kwaad en jaloers werd) en ze zag er ook zeer fraai uit als G-Girl. Dat laatste geldt overigens ook voor Anna Faris die ook nog eens leuk speelde. Ook Luke Wilson was goed gecast voor deze film. Hij speelt zoals gewoonlijk degelijk en solide. Al met al heb ik me best goed vermaakt met deze film en hij kijkt ook lekker weg (m.u.v. het einde wat best wel flauw was).

Niet goed maar zeker vermakelijk. Geen hylariteit maar wel een leuke invalshoek. Een enigszins gestoorde en jaloerse super-heldin als vriendin.. Het had grappiger gekund maar toch prettig wegkijk voer met een paar geslaagde grappen.

avatar van witboek
Een film die een 3 waard is voor mij omdat ik het wel een leuke en grappige film vind. Ook omdat de G-girl wel aangenaam en mij wel fascinerende.

avatar van Betamax
Grappig en mooie special effects.
Wat is die Uma toch een stoot

avatar van Kondoro0614
My Super Ex-Girlfriend

Meh, ik vond hem tegenvallen! Het verhaal was leuk bedacht, dat wel! Maar ik vond hem niet zo spectaculair! De GFX van de film was ook goed! De grappen waren te doen. Uma Thurman, uiteraard de actrice van de super films Kill Bill vond ik een beetje irritant in deze film.. Ik kon niet echt genieten van haar.. Daar in tegen vond ik Luke Wilson het wel leuk doen! De flapdrol Anna Faris deed het ook wel leuk...... Ik zag de film op Netflix staan, en ik wou hem wel zien.. Niet al te hoge verwachtingen... Maar was redelijk... Het begon leuk, daarna zakte het heel erg en het einde was dan ook weer leuk... Dus dat is wel jammer...

avatar van Timothyvdmeer
gewoon een leuke film! Mooie vrouw is Uma toch. Prima Wilson zoals je hem kent,...beetje sullig & knullig. Had hem al een tijd op de schijf staan nu eens eindelijk gezien. prima tussendoortje.

avatar van IH88
“It's G-Girl! She's doing her thing!”

Het uitgangspunt van My Super Ex-Girlfriend biedt genoeg perspectief, en hetzelfde geldt voor de acteurs. Thurman, Wilson, Faris en Izzard hebben hun strepen wel verdient en doen het alle drie zeker niet slecht. Maar het script is zeer matig en er valt weinig te lachen om een chagrijnige superheldin die op wraak uit is. De soort van actiescènes zien er ook lachwekkend uit. Gelukkig weten de acteurs er nog het beste van te maken, en zij zorgen ervoor dat My Super Ex-Girlfriend niet helemaal kopje onder gaat.