• 15.825 nieuwsartikelen
  • 178.404 films
  • 12.228 series
  • 34.008 seizoenen
  • 647.671 acteurs
  • 199.112 gebruikers
  • 9.378.158 stemmen
Avatar
 
banner banner

Miami Vice (2006)

Misdaad / Actie | 134 minuten / 140 minuten (unrated director's edition)
2,91 2.071 stemmen

Genre: Misdaad / Actie

Speelduur: 134 minuten / 140 minuten (unrated director's edition)

Oorsprong: Verenigde Staten / Duitsland / Paraguay / Uruguay

Geregisseerd door: Michael Mann

Met onder meer: Colin Farrell, Jamie Foxx en Gong Li

IMDb beoordeling: 6,1 (130.130)

Gesproken taal: Engels en Spaans

Releasedatum: 17 augustus 2006

  • On Demand:

  • Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Prime Video Niet beschikbaar op Prime Video
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot Miami Vice

"No Law. No Rules. No Order."

Miami Vice detectives Sonny Crockett en Ricardo Tubbs krijgen de opdracht undercover te gaan, om drie aan elkaar gerelateerde moorden op te lossen. Hiervoor moeten zij zich voordoen als drugtransporteurs, die zendingen Zuid-Florida binnenloodsen. Sonny krijgt bovendien een affaire met Isabella, de vrouw van één van de drugsdealers.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Volledige cast

Acteurs en actrices

Det. James 'Sonny' Crockett

Det. Ricardo 'Rico' Tubbs

Isabella

Det. Trudy Joplin

José Yero

FBI Agent John Fujima

Det. Larry Zito

Lt. Martin Castillo

Det. Gina Calabrese

Alonzo Stevens

Alle Media

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van JoeCabot

JoeCabot

  • 2682 berichten
  • 1785 stemmen

ghostman schreef:

Ik lach me kapot als ik hier de reacties lees en de cijfers zie.

Ik niet, ik vind het gewoon erg triest...


avatar van ghostman

ghostman

  • 5740 berichten
  • 5 stemmen

JoeCabot schreef:

(quote)

Ik niet, ik vind het gewoon erg triest...

Langzaam maar zeker verschijnt Miami Vice in de lijstjes van het afgelopen jaar. Over een paar jaartjes komt Miami Vice in de top10 te staat van dit decennium. En uiteindelijk gaat deze film erkend worden als een absoluut tijdloos meesterwerk.

Deze route hebben ook films als Vertigo, Touch of Evil, The Searchers en La Règle du Jeu afgelegd. Bij de première werd Vertigo totaal afgeslacht en kijk nu waar deze film staat.

Vergeet niet dat echte baanbrekende meesterwerken niet meteen worden erkend. Wij zullen aan het langste eind trekken!

Voor de top10-lijstjes moet je bij “2006 World Poll” wezen. http://www.sensesofcinema.com/

Volgens ene filmmaker Kevin B. Lee (nooit van gehoord): “Miami Vice gave the digital cinema æsthetic credibility, the first digital movie that made celluloid look like a 20th-century antiquity.

http://www.sensesofcinema.com/contents/07/42/2006-world-poll-2.html


avatar van Matchostomos

Matchostomos

  • 4171 berichten
  • 535 stemmen

Wat mij betreft verdient 'Miami Vice' nu reeds de titel van tijdloos meesterwerk.

ghostman schreef:

Volgens ene filmmaker Kevin B. Lee (nooit van gehoord): “Miami Vice gave the digital cinema æsthetic credibility, the first digital movie that made celluloid look like a 20th-century antiquity.


avatar van Martinator

Martinator

  • 172 berichten
  • 0 stemmen

colin farrell is echt waardeloos in deze film maar zoals gewoonlijk is jamie foxx weer op zn best er had wel wat meer actie in gemogen en wat minder seks de manier waarop ze undercover gaan is wel vet stoer maar ik had hier wel meer van verwacht hoor


avatar van serpico

serpico

  • 2900 berichten
  • 491 stemmen

ghostman schreef:

(quote)

Langzaam maar zeker verschijnt Miami Vice in de lijstjes van het afgelopen jaar. Over een paar jaartjes komt Miami Vice in de top10 te staat van dit decennium. En uiteindelijk gaat deze film erkend worden als een absoluut tijdloos meesterwerk.

Het spijt me zeer, maar dat lijkt me niet. Naast dat ik het een slechte film vind; Welke elementen van een meesterwerk heeft deze film? Wat maakt hem dan tot een meesterwerk? Wat in deze film ontstijgt de standaard actiefilm? In niets, toch.

De dialogen vond ik drie keer niks, het verhaaltje saai en standaard, het schietgevecht aan het einde slecht gebracht. Stijl, dat heeft de film. Het camerawerk, daar moet je van houden. Ik vond het niks.

Vertel mij dan waarom deze film ooit als meesterwerk aanschouwt gaat worden? Films die dat gepresteerd hebben werden meestal in de tijd dat ze uitkwamen niet goed begrepen ofzo, maar daarvan lijkt me bij Miami Vice geen sprake.


avatar van JoeCabot

JoeCabot

  • 2682 berichten
  • 1785 stemmen

serpico schreef:

(quote)

Wat in deze film ontstijgt de standaard actiefilm? In niets, toch.

Ten eerste mag je deze film eigenlijk niet zien als een actiefilm, maar als een misdaadfilm. De film moest natuurlijk winst maken, en dan wordt zo'n film al snel als 'razendsnelle actiefilm' verkocht. Ergens wel jammer natuurlijk, want dat is al een eerste element waarom deze film misbegrepen wordt: men verwacht actie, maar krijgt een uitgewerkt verhaal. Over dat verhaal later nog meer.

De dialogen vond ik drie keer niks, het verhaaltje saai en standaard, het schietgevecht aan het einde slecht gebracht.

Nu ja, Mann heeft het scenario zelf gemaakt, en in het schrijven van dialogen is hij idd geen crack. Mij hoor je niet beweren dat ze superslecht zijn, maar de dialogen moeten het nogal hebben van stoerdenerij. Op zich is dit eigenlijk nog niet zo erg, aangezien dat natuurlijk wel past bij het Miami Vice gegeven. Verder komen dit soort dialogen vaak voor in Mannfilms, en daar stoort blijkbaar niemand zich aan. Ook misschien wel raar is dat een LOTR-fanaat als jij over dialogen begint. Dat je het verhaal saai vond, is natuurlijk jouw mening, maar standaard? OK, toen ik de film voor het eerst zag vond ik ook niet veel bijzonders aan het verhaal. Maar toen ik de film meer en meer begon te kijken moest ik toegeven dat het allemaal erg mooi uitgewerkt is. Het verhaal is niet zo netjes gestructureerd. Is dit erg? Nee, maar dan moet je hem wel meerdere malen bekijken voor je echt alles snapt. Het schietgevecht op het einde was juist erg mooi gebracht. Net als de rest van de film lekker rauw gefilmd, alleen nog chaotischer, wat het gevoel gaf dat je er middenin zat.

Stijl, dat heeft de film.

Dan zijn we het toch nog ergens over eens

Het camerawerk, daar moet je van houden. Ik vond het niks.

Voor het camerawerk moet je idd een beetje openstaan. Het is niet zo standaard, zonder echt erover te gaan. Op dit vlak dus zeker Mann's beste film!

Verhoog trouwens naar 4.5*


avatar van serpico

serpico

  • 2900 berichten
  • 491 stemmen

JoeCabot schreef:

Ten eerste mag je deze film eigenlijk niet zien als een actiefilm, maar als een misdaadfilm. De film moest natuurlijk winst maken, en dan wordt zo'n film al snel als 'razendsnelle actiefilm' verkocht. Ergens wel jammer natuurlijk, want dat is al een eerste element waarom deze film misbegrepen wordt: men verwacht actie, maar krijgt een uitgewerkt verhaal.

Dat je het verhaal saai vond, is natuurlijk jouw mening, maar standaard? OK, toen ik de film voor het eerst zag vond ik ook niet veel bijzonders aan het verhaal. Maar toen ik de film meer en meer begon te kijken moest ik toegeven dat het allemaal erg mooi uitgewerkt is. Het verhaal is niet zo netjes gestructureerd. Is dit erg? Nee, maar dan moet je hem wel meerdere malen bekijken voor je echt alles snapt.

Tja, daar valt natuurlijk over te twisten. Ik heb de film maar 1 keer bekeken trouwens, maar ik vond het verhaal nu juist wat de film tegenzat. Alles werd zo moeilijk gebracht terwijl het eigenlijk doodsimpel was. Maar omdat alles zo cool moest zijn werd het moeilijk uitgelegd en ingewikkeld.

Een film als Kill Bill heeft ook een zeer simpel verhaal wat moeilijk verteld wordt, maar probeert daar verder ook niks van te maken. Miami Vice deed in mijn ogen zó zijn best om het interessant te doen lijken, terwijl dat helemaal niet nodig was. Ze hadden beter hun best kunnen doen om alles zo helder mogelijk te brengen.

Maar dat terzijde, je hebt gelijk dat je de film beter als misdaadfilm kunt zien dan als actiefilm. Ik heb heel weinig films gezien, maar van een misdaadfilm had ik ook meer verwacht. Spanning, interessante ontwikkelingen, minder platte personages (ik kon me maar moeilijk inleven). Ik zit ook niet te wachten op een film met alleen maar actie (ik hoop dat ik geloofwaardig overkom met LOTR in mijn top 10 ), maar zodra het voor mij saai wordt ontbreekt het de film toch ergens. Ik wil niet alleen maar actie zien, maar ook geen saaie stukken. De film overtuigt voor mij helaas niet. En LOTR vind ik een prachtig voorbeeld van actie en interessante stukken. Dat is nu een film die ik geweldig vind, maar dat dacht je waarschijnlijk al

Nu ja, Mann heeft het scenario zelf gemaakt, en in het schrijven van dialogen is hij idd geen crack. Mij hoor je niet beweren dat ze superslecht zijn, maar de dialogen moeten het nogal hebben van stoerdenerij. Op zich is dit eigenlijk nog niet zo erg, aangezien dat natuurlijk wel past bij het Miami Vice gegeven. Verder komen dit soort dialogen vaak voor in Mannfilms, en daar stoort blijkbaar niemand zich aan.
Eens dat het zou passen bij de film, maar toch. Het kwam niet natuurlijk voor mij. Ik stoorde me er in ieder geval aan. En ik heb verder geen films van Mann gezien dus ik zou het niet weten.
Ook misschien wel raar is dat een LOTR-fanaat als jij over dialogen begint.

En als LOTR-fanaat zeg ik: Wat is er mis met de dialogen in LOTR? Maar serieus, ik vond ze schitterend.


avatar van Lola3

Lola3

  • 892 berichten
  • 1556 stemmen

Had er meer van verwacht. Zelfs in de laatste actiescène voelde ik niks van spanning. Wel goeie acteerprestaties

2,5

PS: als ik me goed herinner is dit mijn 3e Michael Mann-film (na Heat en TLOTM), maar hier vind ik dat hij soms nogal vreemd omspringt met de camera, was dat al altijd zo of heeft hij zijn techniek gewijzigd?


avatar van JoeCabot

JoeCabot

  • 2682 berichten
  • 1785 stemmen

Lola3 schreef:

PS: als ik me goed herinner is dit mijn 3e Michael Mann-film (na Heat en TLOTM), maar hier vind ik dat hij soms nogal vreemd omspringt met de camera, was dat al altijd zo of heeft hij zijn techniek gewijzigd?

Hij is op dit vlak altijd wel al z'n tijd vooruit geweest. Mann doet er gewoon steeds een beetje meer bij...


avatar van Odie

Odie

  • 144 berichten
  • 3018 stemmen

Gong Li geweldige vrouw!!!


avatar van nirvana

nirvana

  • 212 berichten
  • 219 stemmen

Als grote fan van de serie dacht ik dat dit wel iets voor mij zou zijn. Maar is me ferm tegengevallen. Om te beginnen vind ik het jammer dat de film zich in het heden afspeelt en niet in de jaren 80 zoals de serie. De jaren 80 hadden het unieke sfeertje wat deels de serie ookal zo leuk maakte.Ik verwachte leuke spannende actiescenes maar ook die bleven uit. Eigenlijk was het een doorsnee filmpje maar ik vind dat er veel betere actiefilms te zien zijn. Tenslotte nog dit : Farell en Foxx doen het aardig maar de enige echte Sonny en Ricardo blijven toch Don Johnson en Philip Michael Thomas.


avatar van Kricky

Kricky

  • 321 berichten
  • 32 stemmen

Ik had er ook meer van verwacht. meer actie en niet zo van dat geslijm bij de vrouwtjes zoals hier. Jamie foxx sprak mij wel aan. Collin Farrel niet, die vond ik een giller( met die snor) haha. Die schietpartij, die gespreken met die drugsbaron en die scenes in die bar spraken mij het meest aan. Volgens mij lagen Don Johnson en Phillip Michael Thomas in een scheur bij het zien van deze film


avatar van LuckyK3

LuckyK3

  • 3 berichten
  • 55 stemmen

Goed gespeeld, goede actie, perfecte film.

5.0


avatar van AFX

AFX

  • 57 berichten
  • 229 stemmen

Mij viel de film wat tegen, ik had er meer van verwacht. De sfeerschepping zat net als bij de tv-reeks wel goed, maar de karakteruitdieping liet wat te wensen over. Toch wel teleurstellend

*2.5


avatar van centurion81

centurion81

  • 2068 berichten
  • 1993 stemmen

MV Revisited, toch leuk...Foxx was goed, Farrell slecht...Doe mij maar Don Johnson! Vond het verhaal wat simpel, gewoon n aflevering van de serie en dan wat uitgebreid...

Verder baalde ik van hoe de actie gefilmd was, ik zag gewoon dat het een set was af en toe en dat heb ik toch niet vaak..De vorige keer was met Children of Men...Misschien is dat gewoon modern, ik vind het niets.

Toch 'n voldoende, maar dit komt mede door het jeugdsentiment.

3*


avatar van Matchostomos

Matchostomos

  • 4171 berichten
  • 535 stemmen

centurion81 schreef:

Verder baalde ik van hoe de actie gefilmd was, ik zag gewoon dat het een set was af en toe en dat heb ik toch niet vaak..De vorige keer was met Children of Men...

Dan mag je me toch eens verder en dieper verduidelijken 'waarom'. 'Miami Vice' en 'Children of Men' zijn namelijk twee prenten die uitblinken in de enscenering en montage van hun respectievelijke actiescenes, alsook in de 'gewone' scenes.

Vooral bij 'Miami Vice' wordt dat wel eens vaker over het hoofd gezien, gezien de onbegrijpelijke reacties op het lak aan realistisch geluid en geluidsmontage.

Bovendien wordt de DV-techniek van pionier Michael Mann duidelijk nog niet voldoende geapprecieerd onder het modale volk, iets waar ik blijkbaar niet genoeg op kan duiden.


avatar van JoeCabot

JoeCabot

  • 2682 berichten
  • 1785 stemmen

Amen

Verder heb ik nog een vraagje... Hoe heet dat redelijk stevige electroplaatje dat als derde (dus na dat van Felix Da Housecat) gedraaid werd in die club?


avatar van Matchostomos

Matchostomos

  • 4171 berichten
  • 535 stemmen

Als ik goed ben is dat 'Blacklight Fantasy' van Freaky Chakra. Moet wel correct zijn, want heb de soundtrack al enige tijd in mijn bezit.


avatar van centurion81

centurion81

  • 2068 berichten
  • 1993 stemmen

@ Matchostomos...

Ik heb de making of van Children of Men gezien en het is op zich leuk, beetje 3rd person view van een computergame maar het traditioneel filmische gaat er voor mij vanaf en door de belichting, in Miami Vice nog meer dan in Children of Men, is het echt zo'n set waarvan je ziet hoe het geacteerd wordt...Doe mij maar ouderwetse camerastandpunten...Het haalt mij iig volledig uit het verhaal deze manier van filmen....Misschien ben ik gewoon ouderwets en heeft het feit dat ik beide films op n ouderwetse 55 CM tv gezien heb er mee te maken en komt het in de bios of op enorme muur tv wél goed tot z'n recht.

En wat versta je onder modaal volk?


avatar van Matchostomos

Matchostomos

  • 4171 berichten
  • 535 stemmen

Laten we gewoon stellen dat de stijl en digitale integratie van Mann in 'Collateral' en 'Miami Vice' voor het gros van de kijkers (het 'modale volk' is achteraf gezien een verkeerde uitdrukking) een opzienbare heuvel blijkt te zijn.

En als je bovendien goed kijkt, zal je bij Cuaron en vooral bij Mann, dat traditioneel filmische zeker terugvinden. Al weten beide heren ook perfect hoe ze de kijker, in deze moderne tijd, moeten meeslepen.


avatar van centurion81

centurion81

  • 2068 berichten
  • 1993 stemmen

Ik vind dat een beetje moeilijk te bevatten, wat je hier stelt:

enerzijds constateer je dat de stijl en digitale integratie een opzienbare (geen Nederlands trouwens) heuvel blijkt te zijn.

Vervolgens beweer je dat ze perfect weten hoe ze de kijker 'in deze moderne tijd' moeten meeslepen.

Mijn aanmerkingen:

- is het niet gewoon zo dat deze twee regisseurs gewoon twee schreeuwenden in een woestijn zijn die een select clubje fans (totaal minus gros van de kijkers haha) hebben?

- 'deze moderne tijd'...wat is er specifiek aan de hedendaagse tijd waaraan jij denkt dat de benadering van Cuaron en Mann nodig is om een kijker (die dat blijkbaar zelf niet zo vindt) mee te slepen?

In mijn optiek is een goed verhaal en een goede cast, ook in deze 'moderne tijd' nog steeds het belangrijkste voor een meeslepende film en niet de SFX.


avatar van pjutter

pjutter

  • 598 berichten
  • 3314 stemmen

leuke spannende film, waar er tegenwoordig te weinig goede van gemaakt worden.

Goede muziek ook.

3.5*


avatar van Mescaline

Mescaline

  • 7089 berichten
  • 3230 stemmen

Redelijk film had spannender en wat vlotter gemogen maar is geen pijn voor het oog.

Acteren ben ikzeker over tespreken en ook de manier van filmen is orgineel uitgevoerd.

3 sterren standaard actie/misdaad film niet bijzonder en had er meer van verwacht..


avatar van orbit

orbit

  • 12092 berichten
  • 0 stemmen

Mijn god, dit moet wel de traagste film zijn die ik in jaren heb gezien, dit sukkelt echt met een slakkegangetje voort. Niemand doet wat, geen verhaalontwikkeling, wat flauwe seks hier en daar. Zeer onovertuigend geacteerd ook. Wat dat betreft was de serie toch echt stukken beter, die was soms ook traag, maar dat duurde geen twee uur! Het acteerwerk was ook van beduidend beter niveau. En het einde van deze film sloeg al helemaal nergens op. Met moeite 1,5 ster.


avatar van metaledje

metaledje

  • 740 berichten
  • 859 stemmen

mwa vond de sfeer en camerawerk wel wat hebben, kwa conversaties en gebeurtenissen de eerste helft heel slaapverwekkend, de laatste helft maakt een hoop goed, ik geef hem net een krappe voldoende 3*


avatar van JustOneDude

JustOneDude

  • 50 berichten
  • 1278 stemmen

Had wat meer actie verwacht, het verhaal zelf was wel oke..

3 *en


avatar van DeDennis

DeDennis

  • 81 berichten
  • 118 stemmen

Soms wat saai, maar als er actie komt, komt het ook goed

3*


avatar van Filmi Corleone™

Filmi Corleone™

  • 286 berichten
  • 291 stemmen

orbit schreef:

Mijn god, dit moet wel de traagste film zijn die ik in jaren heb gezien, dit sukkelt echt met een slakkegangetje voort. Niemand doet wat, geen verhaalontwikkeling, wat flauwe seks hier en daar. Zeer onovertuigend geacteerd ook. Wat dat betreft was de serie toch echt stukken beter, die was soms ook traag, maar dat duurde geen twee uur! Het acteerwerk was ook van beduidend beter niveau. En het einde van deze film sloeg al helemaal nergens op. Met moeite 1,5 ster.

helemaal mee eens!

1.0


avatar van ghostman

ghostman

  • 5740 berichten
  • 5 stemmen

Vergeleken met Miami Vice is Heat maar een conventioneel Hollywood filmpje met goede acteurs en solide (maar afgezaagd) verhaal.

Beste film ooit!


avatar van ghostman

ghostman

  • 5740 berichten
  • 5 stemmen

Wellicht is deze film te “zwart” voor de haters? Misschien kunnen ze het gewoon niet hebben dat negers, Chinezen en Zuid-Amerikanen bij zo’n belangrijk project betrokken zijn?