The Story of Us (1999)

Romantiek / Komedie

geregisseerd door Rob Reiner
met Bruce Willis, Michelle Pfeiffer en Colleen Rennison

Na 15 jaar huwelijk samen vragen Ben (Willis) en Katie (Pfeiffer) zich af of ze nog wel van elkaar houden. Ze hebben in die 15 jaar in middels 2 kinderen gekregen en heel veel met elkaar meegemaakt. De vraag is hoe ze nu verder moeten.

avatar van Kisje
Dieptepunt: Huil scene van Michelle Pfeiffer

Helemaal mee eens , vond ik wel te veel van het goede . Ik vond de film op zich wel meevallen. Minpunt aan deze film: het werd zo lang uitgerekt. Deze film had echt wel korter gekunnen hoor ..

De film is wel erg realistisch gebracht, en dit is net wat ik zo mooi aan deze film vind . Ik hou niet echt van films met een happy-ending, maar hier hoopte ik écht op een goede afloop..

Film: 2,5*
Bruce: 0,5*

avatar van pfan

Dieptepunt: Huil scene van Michelle Pfeiffer

Voor mij juist het hoogtepunt van deze film. Misschien over de top, maar wel een sterk staaltje acteren!

Ik vond het een waardeloze film die mij totaal niet aansprak. Verhaal was aardig verzonnen maar kom je ook heel vaak tegen 'eind goed al goed'. Ik vond het ook geen rol voor Willis eigenlijk stoorde ik mij een beetje aan hem. Nou moet ik eerlijk zijn om te zeggen dat een romkom totaal niet mijn genre is. Het enige positieve vond ik het beeldkwaliteit van de dvd en het geluid 5.1 met de heerlijke muziek van Clapton was ook wel aardig. Maar helaas kom ik zeker niet verder dan 2*.

avatar van Bubblez
Bloody boooooring

avatar van Aapje81
Inderdaad dit was wel een van de grootste teleurstelingen die ik ooit gezien heb en Rob Reiner stond hierna vrij hoog op mijn shitlist.

Zucht.....

De volgende dag kan ik mij alweer weinig herinneren van deze film. Het enige wat mij bijbleef is dat ik mij bij de ruzies die de ouders in het bijzijn van hun kinderen uitvochten afvroeg of dit geen grote schade aan de kinderen zou toebrengen.of dat ze acuut zouden gaan bedplassen van angst of iets dergelijks.
Ik vraag mij serieus af waarom mensen graag naar een film kijken met zichtbaar kinderleed vanwege zich constant egocentrisch gedragende ouders. Als er nu verder nog iets van waarde in het verhaal zat........
Romantisch? Komisch? Uh, nee.

avatar van TragieStar.*
Ik dacht dat dit de film was die ik vroeger eens gezien had, maar dat bleek niet zo te zijn helaas, want ik ben daar eigenlijk wel naar opzoek. Maar dat maakt verder niet uit, ik heb me toch nog enigszins vermaakt met deze film.

Dit is de eerste film die ik zie van Rob Reiner, en het heeft al meteen en niet al te positieve indruk, al heeft hij wel een aantal bekende films gemaakt die ik toch nog allemaal graag wil zien. Ik ben benieuwd of dat wel beter in mijn straatje ligt.

Michelle Pffeifer en Bruce Willis doen weer een uiterste best om de film tot een hoger niveau te tillen, maar dat lukt maar gedeeltelijk. Ik denk als de film niet zulke talenten had gehad, het nog veel erger was geworden. Het verhaal is eentonig en vrij saai. De ene moment wil je de film afzetten en het andere moment wil je weer verder kijken, en dat zo een aantal keer tot het einde (wat ook te voorspelbaar is en vervelend).

De gebeurtenissen zijn verwarrend, omdat het allemaal door elkaar loopt. Zo kan je moeilijk onderscheiden wat nou eerst is gebeurd en of ze nou in het heden zitten of dat het een flasback is. Maarja, dat maakt verder weinig uit, want het heeft toch niet zo'n grote indruk op je. Meer een standaard verhaaltje van een echtpaar met probleempjes. De scenes in Venetie waren nog wel vermakelijk. Toch leuk om een keer te kijken als je niks te doen hebt, maar je kan beter je tijd in een andere film steken.

avatar van Dievegge

Dieptepunt: Huil scene van Michelle Pfeiffer

Enkel ondertroffen door de huilscène met den Bruce.

avatar van missl
Weet iemand waar Bruce Will-is? In ieder geval is hij totaal verloren in een film als dezen. Het verhaal is zo slecht nog niet, lijkt me bij tijd en wijle best realistisch maar Bruce moet gewoon weer lekker dingen gaan vernielen en op mensen schieten, daar zie ik hem liever in.