The Story of Us (1999)

Romantiek / Komedie

geregisseerd door Rob Reiner
met Bruce Willis, Michelle Pfeiffer en Colleen Rennison

Na 15 jaar huwelijk samen vragen Ben (Willis) en Katie (Pfeiffer) zich af of ze nog wel van elkaar houden. Ze hebben in die 15 jaar in middels 2 kinderen gekregen en heel veel met elkaar meegemaakt. De vraag is hoe ze nu verder moeten.

Yak schreef:

Gezellig hier!
De onenigheid is allang uit de wereld jongens.

Narf, je hebt gelijk als je zegt dat je zelf moet weten of iemand wel of geen uitleg bij zijn stemgedrag geeft.

Maar Menni voelde zich imho onterecht aangevallen. Maar dat kwam door een opmerking op de poster.

Als op de poster van Magnolia zou staan:
The most wonderful and romantic movie of the year zou ik dat net zo goed een walgelijk idee vinden.

Heb reeds op de site van Menni een uitgebreidere uitleg gelezen waarom hij deze film goed vind en die accepteer ik ook gewoon.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
linkje? (ook voor de mensen die Menni's site niet kennen)

staat bij zijn profiel hoor...

Jordy schreef:

linkje? (ook voor de mensen die Menni's site niet kennen)
Menni's site

Menni
Ik voelde mij niet persoonlijk aangevallen hoor, echt niet. Het was een reaktie op de kleine (zeker bij deze film) zoveelste uiting van disrespect voor andermans smaak. Ik weet gewoon heel erg zeker dat menigeen niet volledig voor zijn of haar liefhebberijen durft uit te komen, enkel vanwege angst voor of geen zin hebben in hoongelach. En dat vind ik erg schrijnend, vandaar dat ik er regelmatig op terug kom.

Maar goed, om het dan toch nog even op The Story of Us te betrekken: voor mij was dit dus inderdaad WEL 'the most wonderful and romantic movie of the year'. Ik had de slogan dus kunnen verzinnen. En als iemand dan beweert dat zo iemand 'gek' moet zijn (wat best mag hoor, beetje sarcasme ben ik ook niet vies van), tsja, dan voel ik bovenbeschreven onrecht sluimeren en begin ik helemaal vanzelf belachelijk intellectueel klinkende stukjes te pennen .

avatar van narva77
EmDee schreef:

De onenigheid is allang uit de wereld jongens.

Oke, dan is het goed

laten we de sfeer een beetje gemoedelijk houden en ervan uitgaan dat iedereen zijn teksten met de beste bedoeling typt.
dus als je iemands zijn tekst leest in je hoofd doe dat dan op een rustige vriendelijk toon. dat zou heel wat misverstanden voorkomen.

elkaars filmsmaak respecteren is erg belangrijk voor het handhaven van een eerlijke beoordeling per film. niemand heeft baat bij konijntjes die achtermekaar aanhoppen, ik vind het alleen maar leuk dat er mensen zijn die een hoge waardering geven voor een film als deze, dat wil dus zeggen dat het mogenlijk is om van deze film te genieten mits je het juiste perspectief te pakken hebt, en dat ga ik dus gewoon doen vanavond zonder me te schamen dat ik me ga inleven in deze romantische drama.

jordy als jij je bericht nog eens naleest zul je begrijpen dat ramon best lichtelijk geiriteerd mag zijn na zon bewering, je zegt in andere woorden dat hij een oppervlakkige filmsmaak heeft, en wat dat betreft vat hij het juist redelijk sportief op.

avatar van Ramon K
Flexje schreef.....dat ramon best lichtelijk geiriteerd mag zijn na zon bewering,

Flexje, Jordy.....ik was eerder verbaasd dan geirriteerd. Ik denk namelijk dat ik in mijn posts JUIST altijd laat merken wat een film met me kan doen. Blij dat dat ook weer opgehelderd is.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
maar mijn bericht kwam na een andere discussie waar we opgemerkt hadden dat Ramon "persoonlijke beleving" even was vergeten als criterium voor een beoordeling... dus vandaar

wel aardig. soms wat onrealistische overschakelingen van gemoedstoestand en had liever geen happy end gezien. de scene tegen het einde waar verschillende 'higs' en 'lows' door elkaar lopen, zit wel prachtig in elkaar.

Ik moest heel hard lachen toen Bruce ging huilen, weet niet of dat de bedoeling was?

onderhoudende dialogen en een lekker tempo. redelijk veel cliches worden aangesproken maar zoals menni al aangaf, dat hoort er nou eenmaal bij en het kwam ook niet storend bij me over doordat het niet overdone werd. de humor hield het geheel lekker luchtig maar langzamer zeker bekruipt je steeds meer het gevoel van wat er nou eigenlijk op het spel staat, wat zich achter het onuitgesprokene schuilt, zeker doormiddel van de knap gemonteerde terugblikken en het realistische acteerspel. 3,5 ster.

avatar van Ramon K
Jordy schreef:

Klopt. Ik begrijp 't nu. Was naar aanleiding van Det Sjunde Inseglet.

Sorry voor Menni maar ik vond die slotscene met Pfeiffer ver over the top, evenals de scene in het restaurant met Willis. Voor mij stonden ze zich ronduit belachelijk te maken, zowel qua acteren als qua manier van doen. Ik vond dit als geheel ook geen goede film, ondanks het feit dat ik veel punten wel herkenbaar vond (ben gescheiden na jaren van "cliché"-huwelijkstoestanden)
Voor wie dit wel een goede film vond, geen probleem.

Menni
chrissie schreef:

Sorry voor Menni

Geeft niks hoor, het kan me eerlijk gezegd niet eens een moer schelen wat anderen ervan vinden .

avatar van Purmerend
Hoogtepunt: De scene met Bruce Willis en Michelle Pfeiffer en alle ouders erbij.

Dieptepunt: Huil scene van Michelle Pfeiffer

Aardige film met verschillende leuke fragmenten en romantische bekentenissen. 3*

avatar van TheRisingSun
Als het goed is komt deze film vanavond om 20:30 uur op Net5 als vervanger van Hello Again.

ja? dank je dat ik dat weet wilde deze al heel lang zien
Hoe weet je trouwens dattie vervangen is???

avatar van TheRisingSun
Zie de hele tijd voorstukjes van deze film op Net5 voorbij komen en ze geven aan dat ie vanavond komt dus ga er maar vanuit.

avatar van CAPIpsv
Ben ik blij mee, deze film lijkt mij wel mooi, die andere, hello again volgens mij, hoef ik niet te zien.

Maandag 1 mei 2006 géén 'the story of us' op Net 5 maar "Sweet November (2001)" om 20.30 uur!!!!!

avatar van Mug
Mug
Vreemd, echt alle bronnen (incl. de site van Net 5) dat toch echt vanavond deze film vertoond wordt...

avatar van SniPes
Lekker lame weer, wou ik net deze film gaan kijken..
maarja. pech.

us_raider
Is dit die film waarin hun kinderen op zomerkamp gaan?

BlueSword
vond michelle wel erg goed acteren en die speech op het einde vond ik geweldige.
vond dit een erg leuke romantische komedie, bruce en michelle doen het beide goed.
vind het cijfer wel overdreven laag.

Vind de waardering ook laag, oke er waren veel cliches, maar hoort dat niet gewoon bij films die over relaties gaan ?? Ik heb me in ieder geval vermaakt vond de hoofdpersonen ook sterk acteren de stiltes waren oorverdovend 3,5 *

Ik ergerde me flink aan al dat sexgepraat. Doe even normaal zeg.
Wat ik wel aardig vond was dat de film geen 'foute' persoon aanwees. De een was te spontaan en had te weinig oog voor dat er gewoon orde en regelmaat nodig is in een gezin, en de ander was juist te gestructureerd en doodde elke spontaniteit. Daarom vraag ik me af of ze het wel verder zouden redden. Ze hadden al drie psychiaters versleten en die hadden hen kennelijk niet verder kunnen helpen. Die met die zes mensen in bed is wel goed, dat vergeet ik nooit meer.

avatar van seanpuffy
deze film heb ik nooit kunnen uitkijken vond hem echt belachelijk.

avatar van J.Bell
Puh, wat een lage waardering. Naar mijn mening een hele leuk film, die hier en daar ook precies laat zien hoe een vrouw zich kan gedragen in bepaalde situaties.
Die scene dat ze steeds die jasjes van hem op een andere plaats hangt et.

avatar van marich
Erg onderhoudende met humor gevulde romantische film.
De acteerprestaties vond ik erg goed. Ik vind het één van de betere films in dit genre.