Penny Dreadful (2006)

Horror

geregisseerd door Richard Brandes
met Rachel Miner, Mimi Rogers en Chad Todhunter

Sinds haar ouders zijn omgekomen bij een gruwelijk auto-ongeluk durft Penny niet meer in een auto te stappen. Haar psychiater probeert haar vervolgens te helpen en besluit samen met Penny een autoritje te gaan maken. Maar dan ontmoeten de twee dames een mysterieuze vreemdeling, die hun reis al snel in een ware nachtmerrie weet te veranderen.

SlasherMovieMan
Kan Penny Dreadful een leuke horrorfilm zijn?

Hmmmmm, ik vond het niet zo'n geweldige horrorfilm. Standaard concept, maar voor wat het was vind ik het een prima film. Redelijk creepy enz. Helemaal nog niet mis!

avatar van bjerik76
Mensen kijk dit vanavond niet op tv !!

avatar van PsykoPumpkin
De verhaallijn daar gelaten, ik vond deze film enorm beklemmend en daarom erg sterk. De fobie werd goed in beeld gebracht en ik had zelf het idee dat ik middenin een soort vreemde nachtmerrie zat terwijl ik deze film keek. Inhoudelijk was hij vreselijk slecht, maar de sfeer en manier van filmen maken voor mij een hoop goed.

avatar van Ralf81
Beetje ondergewaardeerd hier deze film, hij is best aardig!

avatar van rep_robert
Vreselijke meuk waarbij Miner je de gehele film op de zenuwen weet te werken en de makers volgens mij ook geen idee hebben wat voor film ze aan het maken waren. Een erg slappe hap dat richting het einde ook nog is flink uit de bocht vliegt en het niet geloofwaardiger weet te maken.
Overigens vind ik het hele uitgangspunt van de film al debiel, dat terzijde.

avatar van DjFrankie
Beetje saai, ook het verhaal vind ik niet zo leuk., aandacht bij deze film houden is ook moeilijk.
En de langdradigheid in de auto duurde veel te lang.

avatar van Rarara
penny dreadful is ook een nieuwe horror tv serie. helemaal niet slecht.

avatar van danny61
Een zeer zwakke film , het eerste kwartier veel belovend.
Nadien een film zonder spanning en zeer langdradig.
Moeite moeten doen om volledig uit te kijken .
Ik geef 1 op 5

avatar van joolstein
Ten eerste heeft deze film niets te maken met de serie en ook niets met de Victoriaans literatuur. Nee, het gaat over het meisje Penny die in een schrikbarende situatie terechtkomt. Voor Penny is het dan misschien angstig voor de kijker daarentegen is het vooral afzien. Veel van het gebeuren speelt zich af in een auto. Om er wat spanning in te brengen is er dan de moordenaar. Helaas zijn de moorden te braaf en de gedeeltes in de auto voor de meeste tijd te saai en niet interessant. Daardoor gaat de tijdsduur de film tegenwerken en ga je gewoon hopen dat de moordenaar maar gauw zijn werk doet zodat de film is afgelopen.

avatar van Daan258
Face You're Fears.
Ik dacht toen de film begon met het idee dat het meisje haar trauma probeert te overwinnen door samen met haar psychiater een rit te gaan maken op een spannende film, nou nee.

In het begin krijg je nog het gevoel dat het wel iets kan worden maar man wat was dit een lange zit.
Na een half uur kijken leek de tijd maar niet voorbij te gaan.
Juist als je denkt dat het spannend moet gaat worden is het alleen maar langdradig, saai en absoluut nergens spannend en een vreselijk simpel verhaal wat niks interessants aan was.
Hier is bijna ook echt alles mee gezegd.

avatar van Boeikens
Dubbel gevoel.
Flinterdun plotje en zeer beperkte setting wat al snel een gevoel geeft van, komt er nog iets?
Aan de andere kant vond ik het angstgevoel van Penny wel goed neergezet en zijn er hier en daar wat betere sfeermomenten.
Waren de kills wat goorder geweest en de setting wat uitgebreider, had het geheel voor mij zeker beter gescoord.