The Break-Up (2006)

2,65

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Peyton Reed
met Jennifer Aniston, Vince Vaughn en Joey Lauren Adams

Als Brooke (Jennifer Aniston) en Gary (Vince Vaughn) eenmaal samenwonen, halen ze het bloed onder elkaars nagels vandaan. Na de zoveelste ruzie verbreekt Brooke hun relatie. Wat dan volgt is een opeenstapeling van oorlogsvoering, toenaderingspogingen en bemoeienissen van hun vrienden. Geen van beiden is bereid te verhuizen uit hun prachtige appartement en de enige oplossing is om er samen als vijandige huisgenoten te blijven wonen, totdat een van de twee toegeeft...

275 BERICHTEN 19 MENINGEN
avatar van AC1
Als het nu nog grappig was dan zou de film met dat nonsensverhaal zijn weggekomen. Je weet dan dat het bedoelt is om te lachen en dat we het niet ernstig moeten nemen. Mislukt! Het is niet grappig. We nemen het ernstig en we geloven het niet wat de film ons vertelt (tenzijn je 8 jaar bent of zo). 3/10

avatar van Pollypeachum1
Wat een drama.

avatar van Iron Maiden
Leuke film met een aantal (helaas) herkenbare momenten.
Film weet niet echt te kiezen tussen een komedie en een drama en het resultaat ligt ergens in het midden, maar dit betekend absoluut niet dat het een slechte film is.
Ik snap de lage normering dan ook totaal niet, de film kijkt namelijk lekker weg en het is van begin tot eind een degelijke productie. Natuurlijk is de film zo voorspelbaar als maar kan, maar dit hoeft niet altijd negatief te zijn.

avatar van Arapaho85
Je hebt verschillende soorten komedies: actiekomedies, romantische komedies, tragikomedies, slapstick komedies, westernkomedies en ja zelfs horror - komedies.
Maar dit is ongetwijfeld de eerste ruzie - komedie, want buiten veel geruzie gebeurt er in deze film eigenlijk niets.
Jennifer Aniston kan maar voor één rol gecast worden, Vince Vaughn is net als de rest.. verwaarloosbaar.

avatar van IH88
“Who loves ya, baby?”

Ik heb romantische komedie zelden zo rare typering voor een film gevonden als bij The Break Up. De film heeft komische elementen maar er zit ook veel drama in en de romantiek is ver te zoeken. Dat is geen kritiekpunt op de film maar ik vind het apart. De film zelf heeft knetterende dialogen tussen Vaughn en Aniston en ook wel een aantal herkenbare momenten. Natuurlijk gaat het over the top, maar een ex die naakt voor me langs loopt als ik net tv aan het kijken ben is zeer herkenbaar...

Het is wel jammer dat de film na een goed begin erg snel wegzakt in flauwe spelletjes tussen twee personen die absoluut niet meer samen kunnen leven. Er zit ergens wel een diepere laag en wat venijn maar dat wordt overschaduwt door flauwe grappen en mager uitgewerkte personages. Het einde getuigd wel van lef en hulde daarvoor maar kan de film voor mij niet redden. Ze zeggen wel eens dat realisme niet per definitie een goede film oplevert en The Break Up is hier een duidelijk voorbeeld van.