Genre: Drama / Misdaad
Speelduur: 110 minuten
Alternatieve titel: Crazy Pete
Oorsprong:
Frankrijk / Italië
Geregisseerd door: Jean-Luc Godard
Met onder meer: Jean-Paul Belmondo, Anna Karina en Graziella Galvani
IMDb beoordeling: 7,4 (36.807)
Gesproken taal: Frans, Engels en Italiaans
On Demand:
- Bekijk via iTunes
- Niet beschikbaar op Netflix
- Niet beschikbaar op Pathé Thuis
- Niet beschikbaar op Videoland
- Niet beschikbaar op Amazon Prime
- Niet beschikbaar op Disney+
- Niet beschikbaar op Google Play
- Niet beschikbaar op meJane
Plot Pierrot le Fou
Een getrouwde man neemt afscheid van zijn burgerlijke bestaan en vlucht met een jong meisje naar een eiland. Onderweg worden hun plannen gedwarsboomd door een bende die hen achtervolgt - of spelen de twee slechts een spel?
Externe links
Acteurs en actrices
Ferdinand Griffon, 'Pierrot'
Marianne Renoir
Maria, la Femme de Ferdinand
Aicha Abadir (onvermeld)
Le Premier Pompiste (onvermeld)
Le Deuxième Frère (onvermeld)
Le Troisième Pompiste (onvermeld)
L'Homme du Port (onvermeld)
Le Gangster (onvermeld)
Samuel Fuller (onvermeld)
Video's en trailers
Reviews & comments
Gorro
-
- 701 berichten
- 11188 stemmen
Nee, dat vind ik toch Vivre sa vie: Film en douze tableaux. Dit blijft natuurlijk wel een leuke film
Razorcut
-
- 164 berichten
- 496 stemmen
Tjah... Had hier behoorlijk veel van verwacht maar het was eigenlijk een opdomper: Hoewel er mooie beelden zijn, en enkele scènes wel weten te boeien; vond ik het geheel toch echt wel te onduidelijk. Niet alleen het verhaal was me niet echt duidelijk, vooral de conversaties wisten mij echt totaal niet te boeien en vond ik nogal gekunsteld en clichèmatig. De muzikale intermezzo's vond ik wel te pruimen, de montage daarentegen vond ik echt wel slecht: de muziek of klank wordt gewoon bam! geknipt en 2 seconden later weer ingefaded. ??? Desondanks een 3*
starbright boy (moderator films)
-
- 21292 berichten
- 4462 stemmen
Met een werkelijk prachtig hoesontwerp. Behoort zonder meer tot Criterions meest geslaagde ontwerpen.
maxcomthrilla
-
- 15565 berichten
- 2761 stemmen
Rembrandt, haarspeldbochten, verkleedpartijen en een tijger,
Bovenstaande woorden bevatten nauwelijks samenhang. Ze zijn moeilijk met elkaar te rijmen. Net zoals Godard in deze film veel tegenstellingen presenteert waaronder een variant van een wat cliche aandoende quote: Het leven is moeilijk, maar het leven is wel altijd mooi.
Mijn 3de Godard en de film heeft ontzettend veel weg van Le Mepris. Qua kleurengebruik even verfijnd als zijn oudere broertje Le Mepris en zijn jaargenoot: Giulietta degli Spiriti. We zijn net 10 minuten onderweg of Godard heeft zijn hele beeld al meerdere keren op laten vullen door slechts een bepaalde kleur. Tijdens een expositie wisselen de kleuren rood, groen, blauw en beige elkaar af. Duidelijk te zien dat Godard zijn film meerwaarde wil geven door voor apart kleurengebruik te kiezen en niet louter voor dialoog. Het nachtelijk gesprek in de auto stond voor mij volledig in het teken van genot. Prachtig hoe Godard speelt met de lichtsinval in de auto. Op een gegeven moment sluipt er zelfs een bepaalde symmetrie in.
Qua stijl verder ook echt Godard. Hij doet wat hij wil en besteedt aandacht aan soms wat onnodig lijkende zijweggetjes. Zo belandden Pierrot en Marianne op een gegeven moment in een cafe. De bezoekers van het cafe kijken hen aan. Waarna Godard 3 personages onder begeleiding van een foto introduceert, door ze een naam te geven, te vertellen waar ze vandaan komen en te vertellen wanneer ze geboren zijn. Aparte vertelstructuur dus, wat ook is terug te vinden in de voice over die ingevuld wordt door een mannen en een vrouwenstem. Beiden haken in op wat er op het scherm gebeurt. Het commentaar van beiden is in ieder geval expres lekker tegenstrijdig en zorgt naast de daarbij gepaarde humor voor wat leuke taalkundige vondsten.
Tijdens de film richtten de hoofdpersonen zich ook af en toe naar de camera en vangen we op wat er zich allemaal afspeelt in het hoofd van ' Pierrot ' die niet zonder zijn boeken en zijn aantekenschrift lijkt te kunnen. De aantekeningen die Pierrot maakt krijgen wij als kijker gewoon te zien, zelfs zijn correcties. Ze worden soms zelfs met een kleurtje opgefleurd. De muziek is trouwens ook prima te noemen. Ik ergerde mij geenszins aan het vrij abrupt verdwijnen van muzikale ondersteuning om na een paar secondes weer zijn rentree te maken.
Het verhaal ten slotte is boeiend genoeg om een flink aantal bizarre situaties aan op te hangen. Een complex liefdesverhaal waarin de hoofdpersonages vaak communiceren via literatuur of via muziek. Prachtige scene wanneer Marianne haar gevoelens uit aan de hand van een gezongen lied, met als achtergronddecor de zee, het losse zand en de rijen donkere bomen die voor een fraai schaduwspel zorgen. Richting het einde boet de film wat in qua frisheid maar verzilverd hij uiteindelijk wel een 4,5* Dankzij een explosief goed einde.
Co Jackso
-
- 21924 berichten
- 2764 stemmen
Zoveel woorden komen bij mij op tijdens het zien van Pierrot le Fou. Woorden als origineel, visueel prachtig, maar ook niet boeiende karakters, onsamenhangend en het is toch zeker geen musical. Godard heeft mij in ieder geval weer voldoende weten te verbazen en heeft behoorlijk wat gemengde gevoelens bij mij opgewekt.
Toch heb ik een teleurgesteld gevoel na afloop van de film. Ik heb zo'n gevoel dat Godard wat langs mij heengaat. Ik snap niet alle grappen en bedoelingen, en vind een aantal van die grappen en bedoelingen veelal niet geslaagd genoeg. Ik ben het niet eens met zijn verhaallijnen en vind de karakters op verschillende momenten vervelend. Godard is op dit moment simpelweg mijn smaak niet. Misschien wordt het dat ooit, maar ik ben bang van niet.
Olaf K.
-
- 1132 berichten
- 513 stemmen
Aangemoedigd door Le mépris, die als een totale verrassing insloeg, besloot ik nog eens een Godard te proberen. De eerste gedachte is dat een film met Anna Karina in technicolor wel een meesterwerk moet zijn, maar dan hebben we buiten de regisseur gerekend. Want die begint alweer vroeg met zijn eeuwige ge-metagrap. Jaja, dit is cinema, da’s niet echt he, dus hier komt weer een scherm-doorbrekende kwinkslag. Het wil er bij mij niet in dat ik dit in 1965 wel leuk had gevonden. Spelen met het medium prima, maar mag het iets minder niveau onderbroek? Hetgeen ook geldt voor de niet-metagrappen. Af en toe een stukje politiek gewauwel en we dreigen weer naar het niveau Weekend af te dalen. Zo erg wordt het niet, maar ik heb me weer ouderwets zitten ergeren. En Jean Paul Belmondo is de Keanu Reeves van de nouvelle vague. En dan lelijk.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik snap niet alle grappen en bedoelingen,
Ik zoek ook graag bedoelingen achter films, maar bij Godard heb ik intussen wel door dat dit gekkenwerk is. Als Godard een element in zijn film stopt lijkt het er niet op dat hij zich afvraagt waarom. Hij lijkt eerder te denken: "Waarom niet?"
En tja, waarom eigenlijk ook niet?
Een van de grootste talenten van Godard is niet zozeer zijn vindingrijkheid als wel dat hij van alle absurde dingen, overbodige toevoegingen en het bizarre gebruik van alle technieken toch nog een coherent geheel weet te maken. De film springt van hak op de tak, richt zich op alle emoties, het verhaal probeert zo min mogelijk een verhaal te zijn, maar ondanks dat alles is Pierrot le Fou toch nog duidelijk één geheel. Vorm- en toonvast en naar mijn vermoeden veel slimmer in elkaar gezet dan de film zelf of Godard ooit zou willen toegeven.
Je moet je gewoon mee laten slepen door een film als deze, al kan ik me voorstellen dat het niet werkt als je de humor niet vat, als je geen film om film wilt zien, als je een verhaal probeert te volgen of als het gewoon je ding niet is. Ik kan echter steeds meer genieten van Godard en het valt me op dat hij zich na A Bout de Souffle toch steeds meer ontwikkeld heeft. Dit is wellicht de beste film die ik van hem zag.
Jean-Paul Belmondo past perfect in een film als deze en is een van de weinige acteurs die cool is en tegelijkertijd een totale loser is. En Anna Karina, die nooit te beroerd is om plotseling een liedje te zingen, had mijn hart al eerder gestolen.
Verder is er gewoon een hoop leuks te zien. Dode lichamen en auto-ongelukken duiken overal op. Muziek komt en verdwijnt compleet willekeurig. Mensen praten alsof ze een advertentie voorlezen. Willekeurige voorbijgangers vertellen bizarre anekdotes. Karina en Belmondo spelen de Vietnamoorlog op hilarische wijze na. Er wordt wat gezongen, gefilosofeerd (het enige wat voor mij soms de vaart eruit haalt), rondgereden, mensen vermoord, films geciteerd, gezoent, overvallen gepleegd en zelfs een bijzondere manier van zelfmoord plegen kan niet uitblijven. Complete gekte, maar soms toch geslaagd serieus. Godard lijkt ook te beseffen dat een feestje nooit compleet is zonder Samuel Fuller, dus die komt ook even voorbij om uit te leggen wat een film is.
Kortom erg Godard. Mensen die hem niets vinden zullen hier waarschijnlijk geen plezier aan beleven. De rest wel. Zo simpel is het.
Ik geef 4,5*. Waarom ook niet?
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Mensen die houden van films met een samenhangend verhaal zijn bij Godard meestal aan het verkeerd adres en zeker bij deze film. Er zit net zo veel logica in deze film als in een droom en waarschijnlijk is dat ook de bedoeling van Godard.
Deze film oogt zeer mooi en het spel van Anna Karina kan mij net zoals in "Vivre sa Vie" weer zeer bekoren. Bovendien bevat deze film ook een aantal zeer mooie surrealistische scenes.
Echter, wie de films van Godard van vóór 1965 gezien heeft, kan niet anders dan concluderen dat Godard toch te veel in herhaling begint te vallen. Al die verwijzingen naar schilders, naar film regisseurs, naar dichters en filosofen, dat hebben we allemaal al eerder gezien. Daar komen ook nog zijn politieke boodschappen bij - verwijzingen naar Vietnam, Algerije - die steeds talrijker beginnen te worden tot het irritante toe en in films zoals in "Le Chinoise" en "Week-end" zijn dieptepunt zouden bereiken.
Kort gezegd; ik vond dat "Godard" met deze film al enigszins op zijn retour was. Hoogtepunten van het oeuvre van Godard zijn voor mij nog altijd: "A Bout de Souffle", "Vivre sa Vie" en "Le Mépris".
3,5*
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Weer een verrassende en frisse film van Godard. Hier veel gebrabbel a la Week-End (of eigenlijk bijna al z'n films?), maar verfijnder en vooral stukken leuker. Referenties alom, waarvan ik er veel meekrijg (en dat is leuk!), maar ongetwijfeld evenveel niet. Lyrisch verteld, met een rode draad die vrij simpel navolgbaar is, maar daartussen wordt gerust buiten de lijntjes gekleurd. Ja, ik heb het idee dat ik nog eens verliefd wordt op 's mans films.
rokkenjager
-
- 2859 berichten
- 1648 stemmen
Ja, ik heb het idee dat ik nog eens verliefd wordt op 's mans films.
Grappig, heb precies hetzelfde.
Vooral hartverwarmende scènes als dit beamen die confirmatie.
ghostman
-
- 5708 berichten
- 5 stemmen
Beste film van de jaren '60. De Franse Riviera gevoel / sfeer is en blijft ongeëvenaard. Ik zeg het nog een keer: Merci, monsieur GODard voor dit geschenk aan wereldcinema!
®Tc
-
- 8212 berichten
- 1087 stemmen
Opnieuw een martelscène in een badkamer, Godard was daar blijkbaar wel fan van.
Mais bon, Pierrot le Fou is opnieuw een visueel erg verzorgde film. Frisse locaties, de kleurenfilters werken en goed camerawerk. Vooral de autoscène in het begin is een pareltje dat volledig klopt. De juiste dialogen goed opgevoerd en visueel sterk met alle kleuren die voorbij razen. Prachtig stukje cinema.
Het verhaal is goed maar ietsje te dun voor de speelduur, kon wat uit geknipt worden lijkt me. Maar verder geen problemen. Vooral de zwarte humor is weer goed met als hoogtepunt de scène waar ze een auto-ongeluk willen faken aan dat stukje brug. Vreemd beeld maar o zo leuk.
De kwaliteiten van beide hoofdrolspelers zijn bekend. Jean-Paul Belmondo levert hier wellicht zijn beste rol af en Anna Karina is zowat één van de beste actrices. Enkel jammer van die muzikale scènes, zowat het enige grote minpunt aan de film.
****
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1695 stemmen
Mijn eerste Godard... Verontrustende film dit vooral omdat de helft zo'n beetje compleet langs me heen leek te gaan. An sich is de rode draad nog wel te vinden maar de logica is bij tijd en wijlen echt ver te zoeken. Nu hoeft dat geen probleem te zijn maar ik had toch wat moeite om in de film te komen. Moet wel zeggen dat ik best moe was gisterenavond en dat de omstandigheden dus waarschijnlijk niet optimaal waren voor een moeilijke franse film.
Positief is het prachtige camerawerk, het geweldige kleurgebruik en de geweldige enscenering, die ondanks dat ik er soms geen donder van begreep toch erg fascinerend blijft. Jammer dat de montage dan weer soms erg slordig was, vooral de geluidsband irriteerde me mateloos (maar misschien was dit wel de bedoeling?). De stukjes musical, het richten tot de kijker vond ik niet bijzonder geslaagd het haalde me nogal uit de film. Ook het politieke commentaar op met name de Vietnam oorlog is maar zozo...
Belmondo doet het erg goed in deze film maar als iemand mijn hart gestolen heeft is het wel Anna karina, nog nooit een film van haar gezien maar... Phoeh! Wat een vrouw zeg. Vroeg me ook nog af of Tran zijn gezichtschilder-scene uit Xich-Lo hier vandaan heeft?
Pierrot le Fou en Godard zijn fascinerend genoeg om me nog eens wat verder te verdiepen in de mans oeuvre en om deze film in wat betere omstandigheden nog eens te bekijken. Voor nu houd ik het voorlopig op een 3* want uiteindelijk kon ik niet zo heel veel met de film als geheel en kwam er tegen het eind toch een spoortje langdradigheid en te moeilijk doen bij mij opzetten.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
het haalde me nogal uit de film.
Dat is in zekere zin ook de bedoeling. Het is film om film. Film die de aandacht naar zichzelf toe wil trekken.
Dat je de logica niet altijd kon vinden hoef je niet erg te vinden. Die is er gewoon lang niet altijd
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1695 stemmen
Dat is in zekere zin ook de bedoeling. Het is film om film. Film die de aandacht naar zichzelf toe wil trekken.
Kan best maar ik stoorde me daar in Reconstruction ook al een beetje aan. Heb niet zo veel met die stijlvorm zeg maar.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Kan best maar ik stoorde me daar in Reconstruction ook al een beetje aan. Heb niet zo veel met die stijlvorm zeg maar.
Kan ik ook wel begrijpen. Heb ik ook niet altijd, maar hier werkt het voor mij wel, omdat het bij de sfeer past.
Ik denk dat je voor je introductie bij Godard overigens ook beter bij zijn debuutfilm, A Bout de Souffle, had kunnen beginnen. Of Alphaville (nu in de pakketservice!), die wat meer verhaal heeft. Maar zijn films blijven altijd wat vreemd en onlogisch.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1695 stemmen
De bieb hier heeft een hele complete collectie Godard, de titels die jij noemt zitten er zeker tussen dus die komen echt nog wel aan de beurt. Zal het onthouden als ik de volgende Godard ga halen...
kos
-
- 46075 berichten
- 8459 stemmen
Ben het toch wel eens met Madecineman. Typisch weer zo'n Godard die echt teveel moeite doet om rebels te zijn. Zo van 'zie ons eens counter-culture zijn!'
Dat gezegd hebbende, het levert ook wel een hoop lol op en een verfrissend stukje cinema. Alleen zaten er net zoveel missers in als positieve punten. Een beetje inherent aan dit soort film.
Overall erg aardig maar niet echt een film die me heel veel doet.
Afgezien van Anna Karina...*zwijmel*
Darbie
-
- 1519 berichten
- 6022 stemmen
Zat met "Eet-Filmclubje"te kijken ...en ...ik had deze film zelf gehaald, dus als er iemand blaam treft , dan ben ik het zelf.
Als ik alleen gekeken zou hebben, dan zou ik hem na 30 minuten uit hebben gezet, maar je hebt bezoek die naar de film kijkt en.. tsja..ik ben maar wat gaan afwassen, en vragen of er nog iemand een biertje wou, of een glaasje wijn.
wendyvortex
-
- 4980 berichten
- 7109 stemmen
Tsja eet-en-film-clubjes hebben natuurlijk altijd als risico dat de meningen wat uit elkaar lopen.
Dus terwijl user Joyke zo ongeveer in slaap viel en user Darbie mij af en toe wijntjes aanboodt heb ik heerlijk zitten genieten van deze film.
Een herbezichtiging na zo'n 20 jaar geleden Pierrot Le Fou voor het eerst te hebben gezien. Ik ben geen grote Godard-fan, maar deze stond voor mij altijd te boek als mijn favo-Godard-film en dat blijft ie.
Een bizarre road-movie. Absurde en surrealistische humor. Veel visuele grapjes en een bizarre soundtrack. En de film heeft schitterend camerawerk.
Er zijn nog een aantal Godard-films die ik nooit heb gezien.
Ik moet maar eens met een Godard up-date beginnen.
kort0235
-
- 605 berichten
- 480 stemmen
Dit is mijn tweede Godard-film na Alphaville.
Alphaville kon mij niet boeien, maar deze Pierrot le Fou beslist wel.
Een prachtig visueel schouwspel. Het verhaal zelf vond ik niet zo belangrijk, in dit geval liet ik meer het visuele op me afkomen. Ik ben niet zo'n fan van Belmondo, ook niet in deze film. Maar Anne Karina maakt alles goed.
Overigens een zeer vreemde liefdesverhouding tussen die twee, maar dat hoort een beetje bij Godard: veel is niet logisch, veel is niet reëel, het leven is een puinhoop maar ook zo mooi.
Ik heb de Godard-box (10 films) voor mijn verjaardag gekregen, dus de andere ga ik binnenkort zien!
Voor deze een 3.5*
Tommeh
-
- 7276 berichten
- 3162 stemmen
Waar in het eerste half uur nog iets van een verhaal te bespeuren was gaan in de rest van de film alle remmen los. Er worden enorme sprongen gemaakt die de kijker vervolgens zelf mag invullen. Wat overblijft is een collectie van absurde scenes, waarvan de meeste me op zich wel bevielen, maar het gemis aan een coherent verhaal zorgde er toch voor dat mijn aandacht hier en daar verslapte.
Toch blijft Godard een fascinerende filmmaker die je op onverwachte momenten weet te verrassen met de meest uiteenlopende zaken, wat ik dan wel weer kan waarderen. Daarnaast is het prachtig om te zien hoe hij met kleur, camera posities en locaties speelt.
Waarschijnlijk valt het bij herziening allemaal wat beter op z'n plaats, maar voor nu 3,5*
thunderball
-
- 5661 berichten
- 1360 stemmen
Deze vanavond voor het eerst gezien.
Voor mij is dit eindelijk eens een Godard, die redelijk te pruimen is.
Deze bevat in ieder geval iets wat in de verte nog lijkt op een doorlopend verhaal, met een bepaalde spanningsopbouw.
Feitelijk is dit natuurlijk gewoon een roadmovie, maar dan op zijn Godards, incl allerlei vreemde figuren, lange -vaak totaal niet ter zake doende- dialogen en absurde scene's.
Belmondo is zoals gewoonlijk zeer goed en Karina geeft goed tegenspel.
Dit alles prachtig geschoten in mooie kleuren en op prachtige locaties.
Natuurlijk krijgen we ook nu weer plotseling beginnende muziek, die ook weer net zo abrupt stopt. Dit blijft amateur-achtig overkomen.
Verder bevat de film uit het niets lijkend beginnende musical-achtige songs.
De muzikale score van Antoine Duhamel is echter opvallend mooi (en deed mij denken aan die van films van Hitchcock, of een vroegere DePalma) en is zeker een meerwaarde bij het kijken van de film.
Een zeven, ofwel 3,5 ster.
TinkerTex
-
- 312 berichten
- 312 stemmen
Godard's bekende acteurs, Jean-Paul Belmondo en Anna Karina, zitten in deze prachtig geschoten film die zeer triest van inhoud is. Het verhaal gaat over een man (Belmondo) die zijn gezin verlaat en met een oude vlam (Karina) op de vlucht staat. Ze moorden en roven om in leven te blijven. De politie zit hen op de hielen, maar hun grootste zorg is een gangsterbende die het op de dame heeft voorzien.
Qua verhaal klinkt allemaal redelijk plotgestuurd, maar net als bij vele andere films van Jean-Luc Godard is dat niet het geval. Het is een odyssee van twee geliefden en de personageontwikkelingen die dat teweeg brengt. Dat levert een hoop onduidelijke situaties op. De setting is een realistische wereld van het hier en nu, maar de acties en gesprekken zijn dat allerminst. Net als in andere films richten personages zich zo nu en dan tot de kijker. Opvallend is de zonnige zomerse sfeer die door de exotische locaties en het kleurgebruik teweeg wordt gebracht, terwijl het verhaal zeer droefgeestig is en het met de personages niet goed afloopt.
Pierrot le fou is wederom een uitdagende film van de Franse cineast die soms wel erg poëtische trekken aanneemt, maar desondanks als een fraai filmkunstwerkje beschouwd kan worden.
starbright boy (moderator films)
-
- 21292 berichten
- 4462 stemmen
In de introductie van de DVD wordt gezegd dat de zus van Godard na het zien van deze film bang was dat hj zelfmoord zou plegen. En helemaal gek is dat ook niet, wan ik vond dit een bittere, teleurgestelde film van Godard. Alsof hij zjn idealen en zekerheden aan het verliezen was. En dat is, zoals hierboven saat een opvallend contrast met de locaties en shots die Frankrijk op zijn meest toeristisch laten zien. Zon, zee en strand. Ook door het gebruik van kleur en de shots wordt dat verstrekt.
Buiten die bitterheid ook genoeg, soms absurde humor die in de meeste Godards wel terug te vinden is en een boek vol referenties. De film is eigenlijk een soort van verfilming van een boek van Lionel White (die noir-achtige boeken schreef), maar Godard maakt er natuurlijk een extreem losse verfilming van. Godards twee meest met hem geassocieerde acteurs maken het af.
Heel erg Godard vooral en bij zijn sixtiesfilms kan ik dat goed hebben.
3.5*
pippo il buffone
-
- 2745 berichten
- 0 stemmen
Geniaal idee om een film te maken gebaseerd op une saison en enfer van Rimbaud .Ook aardig om de film op te zetten als een fantasie van JPB na een gesprek met Fuller, waarin deze de ingredienten opsomt waar zijn een film uit moet bestaan,die dan in Pierrot worden overgenomen.Leuk bedacht om uitgerekend JPB te casten als intellectueel,wat de ongeloofwaardigheid van het anti-verhaal aanzienlijk verhoogt.Ook zijn de eerste à bout de souffle- achtige ganster-parodieen wel geslaagd.
Edoch:JLG zou JLG niet zijn als hij deze film niet verne*kte door zijn imbeciele grapjes,gratuite filosofietjes en vooral het oeverloze gel*l waardoor ook aardige scènes tussendoor niet meet te genieten zijn.
Wel prachtig kleurgebruik en goede muziek.Leuke shots van de côte d'azur,maar die kun je ook zien in les gendarmes...natuurlijk
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Bijzondere kerel die Godard, en cinematografisch gezien enorm briljant, met enorm veel vondsten en leuke referenties, samenhang in het verhaal is alleen de sta-in-de-weg en gelijk heeft ie. Al doet ie hier nog wel zijn best om de storyline van een degelijke samenhang te voorzien maar Godard wil gewoon veel laten zien, en erg aangenaam is dat zeker. Anna Karina is een prachtige verschijning, de interpretatie van de vietnamoorlog, de poëzie die hij voordraagt, hoe Karina haar gevoelens uit d.m.v. zang, de anekdotes van random voorbijgangers etc. Bij de aftiteling moest ik even laten bezinken wat ik nou precies gezien had, maar dat het briljant was kan geen twijfel over bestaan. Mooie tip van Sasha Grey om deze wel voorrang te verlenen als je aan de Godard gaat.
Het laatste nieuws
Misdaadfilm 'Catch Me If You Can' met Tom Hanks en Leonardo DiCaprio vrijdagavond op televisie
Kijkers ontdekken 'Too Old to Die Young' met Miles Teller op Prime Video: 'De beste serie van dat jaar'
Reboot van WOII-film 'Das Boot' binnenkort te zien in Nederland: 'Spat de klasse vanaf'
Nieuw 'Euphoria'-seizoen: problemen rondom de ontwikkeling blijken stukken groter dan gedacht
Bekijk ook
Alice in den Städten
Roadmovie, 1974
23 reacties
Vivre Sa Vie: Film en Douze Tableaux
Drama, 1962
81 reacties
Le Feu Follet
Drama, 1963
36 reacties
Les Quatre Cents Coups
Drama, 1959
111 reacties
L'Eclisse
Drama / Romantiek, 1962
83 reacties
Il Posto
Drama, 1961
33 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2024 MovieMeter B.V.