• 8.300.224 stemmen

Geregisseerd door: Toyoo Ashida

Met onder meer: Akira Kamiya en Kenji Utsumi

Oorspronkelijke taal: Japans

Plot Hokuto no Ken

"Power without perception is spiritually useless, and therefore of no true value."

Na een atoomoorlog is een groot deel van de aarde verwoest en nergens groeit meer wat. Kenshiro (Kayima) vecht tegen het onrecht, maar wordt door zijn beste vriend Shin verraden om een vrouw. Hij wordt voor dood in een ravijn achter gelaten. De broer van Kenshiro, Raoh (Utsumi), neemt de titel Fist Of The North Star van hem over, maar hij is alleen maar op zoek naar macht. Kenshiro komt sterker dan ooit terug, maar is hij opgewassen tegen zijn grote broer?

imageimageimageimageimageimageimageimage

Onderhond

Herinner je uit je jeugd de manga vs anime discussies niet meer ?

Pastichio Rocker

Deze film is echt hilarisch (slecht). Maar met het verstand op nul valt er veel te genieten. Vind ik dan. Om het verhaal hoef je het niet te doen, en qua animatie is het ook best matig, maar het is toch wel stoer om 1 man een heel leger af te zien maken, met exploderende hoofden en afgerukte ledematen tot gevolg! Ik ben er bijna 100% zeker van dat deze anime ter inspiratie heeft gediend voor het spel Streetfighter 2 (check die moves van Guile en Honda dan). Tevens een van de eerste animes na Akira die ik heb mogen aanschouwen. Heb deze nog op video! 3*

avatar van Skrean

Skrean

Ik ga hem zo weer zien, heb hem via de niet te noemen weg verkregen. Wederom zal dit een epische filmbeleving worden.

avatar van Skrean

Skrean

Het was prachtig, groots, 4 sterren.

Ramon K

Discotek Media gaat de film in mei eindelijk op dvd uitbrengen (US).

Kan die bootleg weg!

avatar van Mug

Mug

Volgende maand brengt FilmFreaks hem ook (al) uit op dvd. 16:9, Japanse audio + Ned. ondertiteling.

Pastichio Rocker

Mooi, hopelijk hebben ze ook het beeld een beetje opgepoetst. Ik ken hier verder alleen de Engelse dub van, en die is hilarisch.

Mug schreef:

Nog beter!

avatar van deTuinman

deTuinman

Hij is uit onder de naam Ken.

Mug schreef:

Plus een speelduur van 86 min!!? Overal op het net vind ik deze speelduur mbt filmfreaks' dvdrelease van deze film, inclusief hun eigen site.

Mijn bootleg duurt toch echt 110 min. Extreme inkorting! Zeker al het bloed gecensureerd?

Ik skip de Nederlandse release in ieder geval. Of het moet duidelijk worden dat het hier om foute info gaat. Anders zou het echt een schandalige cut zijn.

Ramon K

Aha, nu begrijp ik het. Het is waarschijnlijk helemaal niet deze film die in Nederland gereleased wordt! Het gaat om een andere film, van een andere regisseur:

Deze denk ik.

Jezus! Wat zijn dat dan allemaal voor vreemde persberichten/info op dvdsites. Ze hebben werkelijk geen flauw benul.

Ze verstrekken zelfs de verkeerde info (kijk maar naar de regisseur en het jaartal) op hun eigen site dan daar bij filmfreaks....

Vrij triest. Haal je als klant zomaar de verkeerde film op dvd binnen voor zo'n 17 Euro omdat ze daar zelf niet weten wat ze uit gaan brengen...

Pastichio Rocker

Gelukkig heb ik nog een VHS hier. Vreselijke dub, dat wel, maar beter dan niks.

Ramon K schreef:

Deze denk ik.

Dat lijkt me toch sterk dat dat het geval is. Het is toch aannemelijker dat de lengte info niet klopt. Lijkt me niks voor FilmFreak om zo mis te kleunen.

Ramon K

Volgens mij gaat het echt om de verkeerde film. Ook de dvdhoes verraadt dat: ik ben er vrij zeker van dat de coverart niet uit de film van 1986 komt. Verder heb ik nog meer aanwijzingen:

De titel van de dvd: Ken - het tijdperk van Roah. Kijk maar naar de link van de film uit 2006 die ik gaf: daar staat deze titel in het frans als alternatieve titel bij (op IMDB). En verder meen ik gelezen te hebben dat de film uit 2006 onlangs in bepaalde bioscopen gedraaid heeft.

Ik ben er voor 99% zeker van dat Filmfreak de verkeerde titel gaat uitbrengen. Ik heb ze gemailed. Nog geen reactie terug.

Lees hier

Melkweg Cinema ism Filmfreak nB! En de film is uit 2006!

avatar van deTuinman

deTuinman

jammer

Mochizuki Rokuro

Tja, ik wil het denk ik niet geloven, maar het ziet er inderdaad niet al te hoopvol uit. Goed dat je ze gemaild hebt. Al reactie?

Nog niet helaas.

Ramon K schreef:

Nog niet helaas.

En nog steeds niet.... Jammer.

Mochizuki Rokuro

Net bij Boudisque even getest in de winkel. Volgens de aftiteling uit 2006 en geregisseerd door Imamura. Het is dus inderdaad niet deze versie, maar diegene uit de link van Ramon. Filmfreak heeft dus een pijnlijke misser begaan (site is nog steeds niet aangepast).

Bij de beelden zelf twijfelden we bij vlagen, omdat het er best Oldskool uitzag op sommige momenten. Met name de stenige landschappen en sterrenluchten voelen lekker ouderwets aan, maar in de 'machine' actie oogt het duidelijk moderner.

Ongehoord dat ze niks laten horen Ramon. Ik ga er ook nog eens achteraan.

edit: ook lelijke gele letters bij de subs trouwens

Pastichio Rocker

Is die 2006 versie een remake ofzo? De plaatjes op de dvd-cover leken namelijk vrij veel op beelden uit deze film.

Pastichio Rocker schreef:

De cover ziet er ook nogal eighties uit ja.

Pastichio Rocker

Deze blijft toch een stuk beter dan die nieuwe dvd-cover. Gewoon de zin 'An epic assault on the senses!' alleen al.

avatar van gizzegiz

gizzegiz

Bestaat deze film nu eigenlijk op DVD met Nederlandse ondertiteling? Ik ben daar heel erg in geInteresseerd. Mail mij aub: [email protected]

Neen.

avatar van Kevin13

Kevin13

Kevin13 schreef:

Ja toch wel.

Nee toch? (zie al die posts boven)

Kevin13 schreef:

Bewijs graag.

avatar van Kevin13

Kevin13

Heb deze film gehuurd op DVD met nederlandse ondertitteling.

Deze, of die uit 2006?