Grudge Match (2013)

geregisseerd door Peter Segal
met Sylvester Stallone, Robert De Niro en Kim Basinger

Henry 'Razor' Sharp (Stallone) en Billy 'The Kid' McDonnen (De Niro) zijn oude boksrivalen van weleer. Nu laten ze hun pensioen even voor wat het is om nog één laatste wedstrijd te vechten, dertig jaar na hun laatste gevecht.

avatar van weberanja
Heerlijke film, leuk vermaak en de humor om te smullen. I love Alan Arkin.

avatar van Noodless
Echt een leuke, vermakelijke film over twee oude boxsterren die na al die jaren terug tegen elkaar gaan vechten om hun herinneringen en verkeerde keuzes terug een wending te geven. De humoristische aanpak werkt volledig. Er is heel wat te beleven op gebied van gevatte komische dialogen en de reclamestunts voor de ultieme boxwedstrijd. Alan Arkin als opa is soms hilarisch. 7/10

avatar van Fryce
Heb mij erg vermaakt! Heerlijke film.

avatar van Vdk_Movie
Dat deze 2 helden nog steeds een film als deze weten te maken, zegt genoeg over hoe geweldig ze zijn.
Hopelijk komen er nog meer goede films van deze toppers! Alan Arkin mag ook trots zijn! 4,0

Altijd heerlijk om naar uit te kijken, films met de eighties helden zoals Schwarzenegger, willis, Stallone,De Niro, VanDamme, en niet te vergeten Seagal o.a.; deze helden van weleer beginnen of zijn vergevorderd op middelbare leeftijd gekomen , maar willen kennelijk niet aannemen dat ze ouder worden en willen zich nog gedragen precies zoals ze 20 jaren geleden waren. Dat levert dan
hedentendage films op zoals deze, expendables, rocky 6, Escapeplan, en ga zo maar verder. Films waar ik stuk voor stuk naar uitkijk en er ook van geniet.... maar op een sentimentele manier. Dit komt omdat de helden toch ouder zijn geworden en het dan heel moeilijk is om ze serieus aan te nemen voor wat de verhaalspanning betreft. Neem nu ook dit verhaal bv. Rocky meets Raging Bull?
Nou dat Raging viel reuze mee en dat bull...; Rocky probeert er tenminste nog wat van te maken door zijn vaste stramien weer uit de mottenballenkast te halen. Dus de rauwe eieren icm. loodzware training alsof hij in zijn eentje een oorlog gaat uitvechten ..maar dan tegen een bejaarde, uitgerimpelde de Niro die zich veel te sterk voor wil doen. Ik moest er alleen maar om lachen haha.
Vind het heel jammer dat deze gasten hun imago van weleer niet meer evenaren. Nog oudere of overleden helden van vroeger, zoals Bronson, Eastwood, Heston, dit waren ook acteurs die nog op hoge leeftijd spannende actiefilms afleverden, maar die ook nog echt spannend waren, en zonder dat de heren een karikatuur van zichzelf werden. Ach, misschien worden ze wel een keertje wakker daar in Hollywood..

avatar van nightbreed
Pijnlijk slecht! Na zo'n 35 minuten hield ik het voor gezien.

avatar van LostCauze
Aardige film, wel een paar schoonheidsfoutjes hier en daar. Vooral wanneer DeNiro zijn zoon niet herkent in het begin en later laat zien dat hij een plakboek heeft bijgehouden over het leven van zn leven.

Ik kan me moeilijk over dat soort dingen heen zetten.

Goeie film over twee oud-boksers die na 30 jaar afwezigheid weer tegen elkaar in de ring stappen. Een leuk gegeven, maar vooral vanwege de cast. Het verloop is voorspelbaar, maar de balans tussen comedie en drama is prima. Het kijkt wel gemakkelijk weg en de paar knipogen naar Rocky zijn ook wel leuk. Een kleine 3.5 sterren.

avatar van FunkStarr
Zeer geslaagde komedie. Had ik van tevoren helemaal niet verwacht. Ik heb een aantal keer flink moeten lachen, DeNiro is echt grappig in deze film en Stallone (die er echt verrot uitziet in deze film, wat heeft hij met z'n neus gedaan? overdosis botox?) doet ook weer lekker mee. Kim Basinger is nog steeds een erg mooie vrouw ook, ondanks de leeftijd.

Vermakelijke film met 2 legendes erin!

avatar van Rickyman
Vermakelijk filmpje, deze Rocky versus Raging Bull.
Op Kim Basinger na, ziet het er soms al een beetje verouderd uit, maar de humor was wel leuk.

avatar van Vdk_Movie
Rickyman schreef:
Vermakelijk filmpje, deze Rocky versus Raging Bull.
Sylvester Stallone (69) en Robert De Niro (72) zijn inmiddels dan wel wat ouder, maar het blijven vermakelijke acteurs, Sly lijkt zelfs beter te zijn geworden nu die ouder is. De Niro valt het acteren niet af te leren, net als Messi is hij van een andere planeet.

Kim Basinger doet het vooral met haar uiterlijk meer dan prima haha.

Hele leuke film, de heren doen het nog zeer goed op hun leeftijd.

avatar van jeffreyraijmann
Ben geen boksliefhebber en al helemaal geen Stallone fan.

Ben geabonneerd op film 1 en het was de laatste kans om deze film te bekijken en ik dacht laat ik het maar doen en zag toen pas dat DeNiro, Arkin ook een rol hadden.

Ik heb me prima vermaakt en vond het een vermakelijke film.

3 stErren waard

avatar van Decec
Goed sport en komedie film...
Goed verhaal...
Goed oud acteerwerk (vechten...
Top bekende acteurs Sylvester Stallone en Robert De Niro ..
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

avatar van james_cameron
Rocky vs. Raging Bull. Dat doet natuurlijk een flauwe komedie vermoeden, maar gelukkig valt dit erg mee. Hier en daar is de film weliswaar een beetje flauw en overdreven (vooral wanneer de hyperactieve Kevin Hart in beeld komt), maar overwegend is dit een gemoedelijk lichtvoetig drama met hier en daar wat komische momenten. Stallone heeft verreweg de beste oneliners, maar De Niro heeft de beste rol van de film te pakken. Fijn om hem een keer niet overloos te zien schmieren. Al met al een leuk klein filmpje, ouderwets degelijk in elkaar gezet.

avatar van SmackItUp
Bizar hoe goed Kim Basinger er op 60 jarige leeftijd uit ziet in deze film.

Tja.

Het idee is nog wel grappig. Stallone als Rocky, De Niro met z'n rol in Raging Bull. Deze film verwijst er niet rechtstreeks naar, maar als kijker weet je natuurlijk wel wat de achtergrond van deze twee acteurs is. Ze zijn zeker niet zomaar gekozen voor hun rollen.

Alleen heeft men er één of andere mix tussen sportdrama en comedy van proberen maken. Beiden mislukken, de combinatie ervan is al helemaal niet aan te zien. De Niro en Stallone hebben last op hun rol te dragen, wie het in z'n hoofd heeft gehaald om Kevin Hart daar tussen te zetten is hopelijk ondertussen al lang ontslagen.

De film wil nooit grappig worden, het drama slaat ook nergens op en de finale kamp is niet echt spannend te noemen. Het slabbakt maar een beetje voort, een film die ik snel weer vergeten zal zijn en maar weinig met z'n toch wel leuke uitgangspunt doet.

Anderzijds, wat verwacht je van iemand als Segal, toch niet meteen regisseur die veel kan toevoegen aan een film. Als je acteurs het dan laten afweten (behalve misschien Arkin, maar die heb ik al meer deze rol zien spelen) dan blijft er niet zo heel veel meer over.

mcdaktari schreef:

Door dit soort stemmen kun je Moviemeter niet meer serieus nemen, want omdat Stallone en DeNiro erin spelen een extra ster???????

Ik neem de commentaren van de Simon van Collum wannabees hier sowieso niet serieus. Hahahaha

avatar van Lakte
Rocky meets Raging Bull!

avatar van Kondoro0614
“I gotta wash this vinegar off my feet. This is strong vinegar, it smells awful. This vinegar went bad!”

Om gelijk maar met de deur in huis te vallen heb ik eerlijk gezegd nog nooit echt de ‘Rocky’ films gezien, vast wel een keer wat gezien op de televisie maar ik kan me er echt helemaal niks van herinneren. Om wederom Stallone in een andere boksfilm te zien is dan voor mij wel wat nieuws, het lijkt er op dat de beste man gewoon erg fan is van deze sport en je ziet het hem ook met plezier uit oefenen. Om dan lijnrecht tegen DeNiro te staan is wel even wennen om te zien, ook van hem ken ik nog niet alle films dus ik weet ook niet of hij ooit in een boksfilm mee heeft gespeeld. Samen doen de heren het best leuk, de grappen dringen soms wat moeilijk tot je door maar het blijft erg sfeervol. Toch wist de film me over het algemeen niet echt te boeien, vond ik het verhaal wat lichtjes en is het constant wat stroef, de heren worden oud.

En het was allemaal wel leuk en aardig. Het verhaal volgde de levens van twee oude boksers, Henry 'Razor' Sharp (Stallone) en Billy 'The Kid' McDonnen (DeNiro). Ze besluiten een rematch te doen en gaan hier weer volop voor trainen en dat blijkt heel zwaar te zijn. Tijdens hun trainingsweg komen ze verschillende obstakels tegen en moeten de twee zonder elkaar al eerder de hersenpan in te slaan zichzelf vooruit zien werken tot de wedstrijd met veel oude herinneringen.

Er is eigenlijk allemaal niet heel veel over te zeggen, de plotomschrijving doet zijn werk eigenlijk al en zo héél bijzonder is de film niet in zijn verhaal (noch algemeen) om er diep op in te gaan. Het is een vrij makkelijke film die op veel fronten niet had gehoeven. Toch wel leuk de nummers ‘Im Shipping Up To Boston’ van de ‘Dropkick Murphys’ die voorbij kwam en het vrij standaard Back In Black van AC/DC die je bijna wel overal tegen ziet komen.

Dus ja, wel leuk zondag avond vermaak maar de film was nergens uitslaand goed of wist op veel punten te overtuigen. Vrij standaard, vrij makkelijk en leuk om eens gezien te hebben maar daar blijft het wel bij.

Verrassend goede film met veel geslaagde humor. Jammer dat die manager zo irritant slecht was!!

Een behoorlijk geslaagde film over twee oud-bokser die op hoge leeftijd hun vete nog een keer uitvechten. De boksscenes zien er prima uit maar de komedie elementen laten soms te wensen over. Al hebben ze de rolverdeling goed gedaan Stallone de goedsul en De Niro de bijdehante brulkikker waardoor het gesmeerder loopt. Kevin Hart is niet echt mijn favoriete komedieacteur en met hem loop je al snel het gevaar dat het niveau door de ondergrens zakt maar gelukkig waren Alan Arkin en Kim Basinger om die balans te bewaken. Altijd als ik deze film zie denk ik: Dit is de film die Rocky Balboa had moeten zijn! Twee oude rotten die elkaar niet liggen en daarom weer in de ring stappen komt veel geloofwaardiger over dan een ongeslagen bokskampioen wiens ego opspeelt nadat hij in een computersimulatie door een bokslegende is vernederd en vervolgens die legende, een man die qua leeftijd zijn vader had kunnen zijn, uitdaagt voor een gevecht.