Zwartboek (2006)

Alternatieve titel: Black Book

Nederland
Thriller / Oorlog

geregisseerd door Paul Verhoeven (I)
met Carice van Houten, Sebastian Koch en Thom Hoffman

In het laatste jaar van de Tweede Wereldoorlog wordt plotseling de boerderij, waar de Joodse revuester Rachel Stein ondergedoken zit, gebombardeerd. Ze wordt opgevangen door een lokale zeiler, maar krijgt dezelfde avond nog bezoek van Van Gein, die hen waarschuwt dat de Duitsers dit nieuwe adres al op het spoor zijn, en hen een veilige doorvaart door de Biesbosch naar het (bevrijde) zuiden van Nederland aanbiedt. Het bezette deel van Nederland ontvluchten blijkt echter niet zo gemakkelijk als ze had gedacht.

FisherKing
Da's wel heel Hollywoodiaans Hebben we nu alle hoogtepunten meteen gezien....

Ja, en werken doet het ook niet echt, met al die korte shots.
Maar ja, het gaat uiteindelijk om de film. Laten we dat niet vergeten.

neo (crew)
Ga de trailer niet kijken. Zie het vanzelf wel in september.

Quido schreef:
Ja, en werken doet het ook niet echt, met al die korte shots.
Maar ja, het gaat uiteindelijk om de film. Laten we dat niet vergeten.

Ja, eens, maar is dit echt de definitieve trailer ?

Ga er wel vanuit. Staat echter nog niet op het persgedeelte van de site van A-Film. Maar men spreekt hier van een wereldpremiere, denk toch niet dat ze zichzelf zo voor schut gaan zetten met een trailer die nog niet eens definitief is. Of men moet nieuwtjesgeil zijn natuurlijk.

avatar van streeter
Dus de trailer geeft veel weg?

FisherKing
Teveel naar mijn idee. Zit ook geen focus in. Warrig zooitje, vermijden zou ik zeggen.

Niet helemaal bevredegend idd. Maar ik geef de hoop niet op. Kan me nauwelijks voorstellen dat Verhoeven dit na 20 jaar zal verprutsen.

avatar van Quentin
Camerawerk zag er in ieder geval uitstekend uit.

avatar van Stephan
Quentin schreef:
Camerawerk zag er in ieder geval uitstekend uit.

Au...

Mij lijkt het wel wat de film

avatar van raymon
LIjkt me gewoon hartstikke goed ga er zeker heen!

hinie
De trailer bekeken en zag er goed uit.
Ga deze zeker ook bekijken.

Stephan schreef:

Au...

Wat bedoel je?

Flitsende trailer met duidelijk de bedoeling het grote publiek aan te spreken.

Festival Venetie Deelnemers

Eindelijk weer eens een NL film in competitie in Venetie.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Leuk zeg. Hoe vaak heeft er eigenlijk een Nederlandse film in competitie gedraaid in Venetie?

Interessante lijst trouwens. Veel films die ik graag wil zien.

Jessu123
ik heb deze film veel eerder gehoord (gemerkt in het jeugdjournaal)

Moviestar
Snap niet echt waarom hier zoveel heisa over is. Zeker niet na het zien van de trailer, ik huur 'm wel eens als ie de weekverhuur in gaat.

Heisa ?? Dat heb je verkeerd begrepen dan

Het feit dat je het niet eens bent met een trailer (vooral de manier waarop), wil niet zeggen dat ik deze film persé heel graag wil zien. !

neo (crew)
Met deze film heb ik eigenlijk sinds jaren weer een apart gevoel van binnen, iets spannends als een klein kind wachtend.

FisherKing
Ja, en da's best wel lang geleden, dat ik dat had.

avatar van Epitaph
Zie net dat er ook Duitse acteurs aan meedoen. Mooi, veel realistischer dan o.a. Enemy at the Gates waar iedereen engels gewoon sprak. Kijk hier echt naar uit.

avatar van sonyjh
ziet er goed uit vind ik.
Nederlands beste regisseur mag dan ook nog wel eens iets laten zien in zijn eigen land.

hopelijk maakt hij de beste nationale film ooit

avatar van stan
Trailer ziet er heel vet uit

Ben heel erg benieuwd

sonyjh schreef:
ziet er goed uit vind ik.

hopelijk maakt hij de beste nationale film ooit

Dat deed ie al.

nog 2 weken en 1 maand

avatar van thomzi50
Hij heeft 't budget flink overschreden hoorde ik.

doet ie altijd:P

de trailer zag er toch wel goed uit ben zeer benieuwd