Titanic (1997)

Drama / Romantiek

geregisseerd door James Cameron
met Leonardo DiCaprio, Kate Winslet en Billy Zane

De 17-jarige rijke Rose DeWitt Bukater wordt door haar familie gedwongen om zich met Cal Hockley te verloven en binnenkort te gaan trouwen. Tijdens de eerste tocht over de Atlantische zee van de Titanic, een gigantisch passagiersschip dat onzinkbaar wordt geacht, besluit ze zelfmoord te plegen. Ze wordt echter gered door Jack Dawson, een derde klasse-passagier. Ondanks hun totaal verschillende afkomst worden ze vrienden en al snel groeit de liefde tussen hen allebei.

rose schreef:
Weet je het zeker?

als je zo gaat beginnen zal ik er nog even over nadenken, hoor

AC/DC schreef:

Goeie kerel

Overigens heeft deze discussie meer weg van een wedstrijdje 'wie kan de zwakste argumenten verzinnen'.

"Veel mensen kopen de soundtrack, dus er zit veel emotie in de film."
"De marine maakte die haai van Jaws, dus dat ding ziet er levensecht uit."

Come on.

wanneer komt de titanic weer op tv??
weet iemand het??

AGE-411 schreef:

Het instituut van marine! Een team wetenschappers en haaienonderzoekers.

Lol. Dat een of andere haaienliefhebber het met liefde in elkaar heeft gezet betekent niet opeens dat het er dus ook levensecht uitziet...

Ik bedoel vooral de onderwaterscene's. (link)

Het neerkomen van titanic ziet er belange niet zo echt uit. En het verschil is nota bene 22 jaar.

Ik bedoel vooral de onderwaterscene's. (link)

De onderwaterscènes waren dan ook opnames van een echte haai...

avatar van serpico
AGE-411 schreef:
Neerkomen van Titanic ziet er vlekkeloos uit. Wat een discussie alweer.

combi
Titanic met Jaws vergelijken.

Maar dat zegt genoeg over de film hoe goed hij is.
En trouwens je gaat me toch niet zeggen dat de soundtrack van jaws meer heeft opgebracht dan die van de titanic.

rose

als je zo gaat beginnen zal ik er nog even over nadenken, hoor
Goh...waarom verbaast me dat nu niets?

serpico schreef:
Neerkomen van Titanic ziet er vlekkeloos uit. Wat een discussie alweer.

Als je playstation 2 graphics gewoon bent tenminste

Maar dat zegt genoeg over de film hoe goed hij is.

Dat zegt juist niets. Heb je niet opgelet op wat ik zonet zei ?

avatar van serpico

Als je playstation 2 graphics gewoon bent tenminste
Het neerkomen van de Titanic is ook een computeranimatie die door personages uit de film gemaakt is, het was nooit de bedoeling om dat er levensecht uit te laten zien ...

Het is wel handig om eerst te proberen de film te begrijpen voordat je hier je loze kritiek komt uiten he

avatar van Sasja
het is maar hoe je het leest. omdat Titanic veel oscars heeft gewonnen geeft aan dat heel veel mensen toen onder de indruk waren en daarop gestemd hebben maar (en dit is dan hoe ik het zie) als een film echt goed IS betekent dat letterlijk iedereen op de wereld die film goed vind en dat is iets wat werkelijk onmogelijk is want zoals je bij Titanic ziet zijn er altijd mensen die de film gewoon slecht vinden. en het is ook andersom zo. er zijn genoeg films winnaars van de razzies (voor slechtste film etc.) maar er zijn ook genoeg mensen die die 'winnaars' wel goed vinden.

en er komen elk jaar honderden films uit, ook die weinig mensen kennen die niet eens genomineerd zijn voor oscars en die toch ook best goed kunnen zijn

avatar van JoeCabot
AGE-411 schreef:

The biggest movie is het zeker niet ze. Volgens mij was GONE WITH THE WIND veel groter. (240 min dacht ik) (das pas een film... met emotie ) link

Ik kan je sarcasme wel waarderen

De moeder van alle soaps wordt ie toch genoemd, Gone with the Wind?

AC/DC
Goodfella_90 schreef:

"Veel mensen kopen de soundtrack, dus er zit veel emotie in de film."
"De marine maakte die haai van Jaws, dus dat ding ziet er levensecht uit."

Come on.

Ben ik weer met je eens Goeie kerel

zwakste argumenten?
het is gewoon de keiharde waarheid

AGE-411 schreef:

En er zijn zat veel films die groter zijn.

Als ik een film wil met het verhaal van de titanic in wil, dan neem ik wel de versie uit 1996. Daar wordt je nie tondergedompeld in het urenlange, saaie geflikflooi tussen di caprio en kate winslet. Wat een topacteurs ook die 2.

Maar ik kan er wel in komen dat je:
- als je de titanic weg denkt (wat in deze film slechts de achtergrond is hé)
- En je de acteurs wat beter laat acteren
je wel een goede romantische film bekomt.

Omdat jullie er toch steeds Jaws in betrekken. Zelfde opmerking als bij Deep Blue Sea: de special effects zijn gewoon levensecht. Het dier daarin gebruikt was nagemaakt door het nationaal instituut voor de marine. Levensecht dus (op schaal 1,5 dan wel ).

Gebruik van beelden die uit een playstation2 game lijken te komen zie je daarin nergens.

En wtf hebben die getallen hiermee te maken. Wie intereseerd er zich nu hoeveel oscars en kijkcijfers en budget? (Hype's komen er steeds beter uit).
Om nu even de vergelijking te leggen naar de muziekwereld: wie het eurovisiesongfestival wint heeft het beste liedje allertijden gemaakt

En nu we toch over muziek bezig zijn: de soundtrack van Jaws.
Je gaat me toch niet zeggen dat er ooit een soundtrack gemaakt is die beter in het oor ligt dan die van Jaws? Laat de soundtrack op een willekeurige dag 2 seconden horen aan een willekeurig persoon:
- Direct springt ie recht en zegt ie: JAWS
- En zit ie er voor de rest van de dag met in zijn hoofd.

SO, THIS IS MY STORY
(en meer maak ik er niet meer aan vuil)

gone with the wind had maar acht oscars en geen 11?!

Nomak
Maar dat zegt genoeg over de film hoe goed hij is.

Soundtracks hebben toch niets te maken met hoe goed een film is.

En zowieso maakt het totaal niets uit hoeveel oscars een film heeft gewonnen. Al zou Titanic 50 oscars hebben gewonnen, in mijn ogen blijft Jaws de betere film. Dat is gewoon mijn mening. Jij hebt dus duidelijk een andere mening en dat is maar goed ook want als iedereen dezelfde film prachtig zou vinden dan zou het maar een saaie boel worden. Niet?

The Departed heeft ook oscars gewonnen. Moet ik die nu beter vinden dan Infernal Affairs?
Ik wil The Departed niet eens zien omdat het in mijn ogen een waardeloze Hollywood remake is van Infernal Affairs. Zonder originaliteit. Die oscars zijn gewoon gewonnen omdat er bij The Departed allemaal bekende acteurs in meespelen en omdat Infernal Affairs simpelweg minder bekend is bij het grote publiek.
De Originaliteit is de laatste jaren ver te zoeken in Hollywood met al die remakes van Aziatische films.

Ik ben nu wel af aan het dwalen, maar ik wil gewoon aantonen dat oscars winnen geen garantie is voor een goede film.

Zelfs de slechtste film zal voor iemand anders nog 5 sterren waard zijn, en ook het omgekeerde is waar. Laten we gewoon elkaars meningen respecteren.

Volgens mij zijn Jaws & Titanic ook niet echt te vergelijken. Zoals ik al eerder zei moeten we Jaws vergelijken met Deep Blue Sea en Titanic zou vergeleken moeten worden met Poseidon.
Een waarheid is dan wel dat Jaws en Titanic in die vergelijkingen bij 95% van de mensen als winnaar uit de strijd zullen komen. Dus we kunnen zeggen dat het allebei zeer mooie films zijn. En dan is het natuurlijk gewoon een kwestie van smaak welke film je liever ziet.

Youp Elzing schreef:

gone with the wind had maar acht oscars en geen 11?!

wat doet het er toe hoeveel Oscars die had?

jij zegt dat die film groter was.... nou niet dus

Niet op gebied van Oscars (wat doet het er toe?).
Maar de film zelf is van een monumentalere omvang dan Titanic.

Nomak
jij zegt dat die film groter was.... nou niet dus

Alsjeblieft zeg, dus de grootte van een film is volgens jou af te leiden aan het aantal gewonnen oscars?
Tja, dan heb ik gisteren die hele post voor niets geschreven.

avatar van Goodfella_90
Niet alleen is de Oscar als prijs weinig serieus te nemen, daar komt ook nog bij dat het altijd relatief is aangezien de competitie binnen dat zelfde jaar niet altijd even sterk is.

AC/DC
Goodfella_90 schreef:

Aangezien de Titanic op nummer 16 staat in de toplijsten van 1997 is het toch wel knap dat ze zoveel oscars hebben gewonnen. Het zijn maar oscars.. maar ze hadden dus wel wat concurrentie!

avatar van Goodfella_90
Er is altijd concurrentie. Overigens raakt dit wel enorm off-topic, ik houd me afzijdig vanaf nu..

combi
oscars hebben net zoveel waarde als een mening van elke user hier op mm!

idd. on-topic maar weer.

AC/DC schreef:

dat zegt deze site ja kijk maar eens op andere.
lijkt net of iedereen van deze site uitgaat.

Youp Elzing schreef:

dat zegt deze site ja kijk maar eens op andere.
lijkt net of iedereen van deze site uitgaat.

pfff. Stop jij nu nooit eens?
Kijk eens op IMDB, heeft het ook maar een 7,2

avatar van AGE-411

Kerel, wat maakt het uit hoeveel een film won. kwa geld en kwa oscars? Ik wil het antwoord nu eens uit je eigen mond horen.