Khon Len Khong (2004)

Thailand
Horror / Thriller

geregisseerd door Tanit Jitnukul
met Supaksork Chaimongkol, Somchai Sathutham en Arisa Will

Een mysterieuze en gruwelijke moord op een welgestelde familie houdt de bevolking in haar greep. Vreemd genoeg liet de moordenaar geen enkel spoor na, waardoor het vermoeden leeft dat de moord verwant is aan het lugubere 'Art of the Devil'. Dit is een vorm van occulte magie die het slachtoffer door fysieke en geestelijke kwellingen uiteindelijk een afschuwelijke dood laat sterven. Wanneer de erfgenamen het huis betrekken gebeuren er de meest vreemde dingen en de familieleden worden één voor één afgeslacht. Een reporter besluit de gebeurtenissen te onderzoeken. Maar wanneer deze hem leiden naar een mooie, fragiele vrouw, vraagt hij zich af hoe hij kan bewijzen dat zij het is die de duivel bespeelt...

avatar van jeroentjuhhhhh
Weet zeker dat je deel 2 een stuk beter zult vinden

avatar van DonOswaldo
Heb je gelijk in, net gekeken en beviel inderdaad een stuk beter

avatar van sinterklaas
Vond het wel een vermakelijk Thais horrorfilmpje, waarin ik toch wel wat vergelijkingen zie met Final Destination. Maar dan op een Voodoo manier. Echt verhaal zit er niet in, maar de vervloekingen en de ranzigheden in de film zitten wel goed in elkaar en soms is het een pijnlijk gezicht trekken en sommige dingen zijn vrij ranzig: bv die met die palingen, dan denk je ook van WTF?? De engheid valt opzich wel mee. Het draait hier meer om de sadisme.

Prima tussendoortje.

avatar van Vascago
Vrij matig. Bij vlagen erg langdradig en uiterst voorspelbaar. Gelukkig zitten er ook wel een paar aardige scenes in, die de film nog enigszins redden. Deel 2 schijnt een stuk heftiger te zijn. Ben er toch wel benieuwd naar, want het verhaal heeft zeker potentieel.

dominion
Heel erg triest.
Het verhaal was wel matig maar slecht uitgewerkt.
De hoes zag er lekker goor uit maar dat was de film dus niet.
Het acteerwerk was ook tien keer niks.

avatar van Boeikens
Vond hier niet die typische Aziatische sfeerschepping van dit soort films.
Was me ook veelal te traag en nooit spannend.
Ook de gore vond ik eerder aan de matige kant.

avatar van Left4Dead
Traag en nergens echt spannend, op kleine momenten gore na een diep gat waarin je dondert tijdens deze prent.

Het ergste is wanneer de meiden emotioneel beginnen te worden. Dan beginnen de klanken uit de meiden verdacht veel te lijken op schapengeluiden. Geluiden die de arme dieren huilend maken wanneer ze genomen worden door anti-geitenneukers. Niet om aan te horen zeg!

Deel 2 schijnt een stuk beter te zijn, nou ik ga nog flink nadenken over het wel of niet zien van deel twee.

Wat een prul.
Acteurs kunnen niet acteren.
Verhaal is geen verhaal.
En waar dit type films het meestal van moeten hebben : zelfs geen gore of bloot

Wat blijft er dan nog over ?

avatar van joolstein
Zwaar tegenvallende Thaise horror en een goed voorbeeld dat niet alle Aziatische horror van goede kwaliteit is. Dit is namelijk een bijzonder matige occulte horror waarin regisseur Tanit Jitnukul teveel achteloos achter mekaar geplakte onsamenhangende beelden en plaatjes heeft gemonteerd. Het heden (in zwart-wit) wordt meerdere malen onderbroken door flashbacks (die in kleur worden vertoond) uit het verleden en in die flashbacks zitten dan weer terugblikken. Dat was nog door de vingers te zien als opgevoerde personages enig houvast gaven. Echter deze zijn even dubieus; een journalist duikt af en toe vanuit het niets op, het vriendinnenclubje van de heldin is halverwege opeens zoek of een sjamaan die te pas en onpas op bestelling zwarte magie uitspreekt? Daarnaast lijken veel scenes regelrecht uit Thaise soap te komen waar dan af en toe wat horror doorheen gegooid wordt. De cast acteert daarbij op hetzelfde niveau als soap en is dus erg matig. Afgezien van het gegeven; Zwarte magie is dit niets minder dan een wanproduct.