Racket Girls (1951)

Alternatieve titels: Blonde Pickup | Pin Down Girls | Wrestling Racket Girls

Misdaad / Drama

geregisseerd door Robert C. Dertano
met Timothy Farrell, Jimmy Lennon Sr. en Clara Mortensen

Scalli is een gangster die als manager fungeert voor vrouwelijke worstelaars, als front voor zijn drugs en prostitutie-bezigheden. Hij komt in de problemen wanneer hij met de verkeerde mensen in zee gaat en veel geld schuldig is aan enkele criminelen, waardoor hij moet vluchten.

avatar van Vinokourov
Wie had gedacht dat vrouwenworstelen zo'n hot onderwerp was begin jaren '50? Ik in ieder geval niet! Met verbazing heb ik deze film doorstaan, die een dommig gangsterplotje heeft omgeven door eindeloze vrouwenworstelscenes. Ze zijn quasi-erotisch bedoeld maar anno 2009 is het een en al lachwekkend suf. Acteerwerk is over de gehele linie slecht en de montage kende ook enkele problemen.

avatar van otherfool
Tja, wat moet je hier nu weer over zeggen?

Niet bijster aantrekkelijke vrouwmensen trekken stoute (nuja) pakjes aan en gaan eindeloos met elkaar worstelen, zonder dat het ook maar iets met de film van doen heeft (buiten dat de eigenaar van hun sportschool een dubieus zaakje runt). Verder gebeurt er werkelijk helemaal niets waar de nietsvermoedende kijker vrolijk van wordt. Ik heb slechts moeten glimlachen om de alternatieve titel:

Pin Down Girls

Voor de rest: 1*, voor de aardig geschoten shoot-out.