Shut In (2016)

Frankrijk / Canada / Verenigde Staten
Drama / Thriller

geregisseerd door Farren Blackburn
met Naomi Watts, Oliver Platt en Jacob Tremblay

Een kinderpsycholoog leidt een geisoleerd bestaan op het platteland van New England. Ze probeert haar leven weer op orde te krijgen na het verlies van haar echtgenoot. Haar uithoudingsvermogen wordt op de proef gesteld wanneer zij door een sneeuwstorm van de bewoonde wereld wordt afgesneden en gevangen komt te zitten in haar eigen huis.

avatar van Noodless
Inderdaad vrij standaard en voorspelbaar...maar verre van slecht.
Een gemiddeld filmpje dat fijn wegkijkt en gedragen wordt door een goede actrice. Misschien is dat wel het geluk van de film 6/10

avatar van Hereistom
Goede film, wij hebben ons prima vermaakt! 8/10

avatar van Macmanus
Vreemde film.

Wat vooral gek is, is dat de opbouw echt totaal random is. Nergens heb je het gevoel dat er echt iets vreemds aan de hand is in het huis. Hooguit dat Watts niet zo lekker slaapt. De reveal voelt dan ook vrij plots aan en dat dat jongetje de gehele tijd in het huis zit is ook hopeloos geschreven. De finale is ook vreselijk slecht. Als de jongen nou nog een geest was ofzo. Maar hij is gewoon van vlees en bloed. Telkens als hij neergeslagen wordt rent mevrouw weg. Op het einde wordt het wel erg bont als ze ook nog eens de hamer laat liggen die de jongen daarna pakt. Je moet wel heel welwillend zijn omdat dan nog spannend te vinden.

Gelukkig geflopt. Je merkt aan alles dat hier geen enkel talent te bespeuren is.

1.5 sterren.

avatar van Waackx
Als ik een top 5 zou moeten maken van de 5 slechtste films die ik heb gezien in mijn leven staat deze er zeker in.

avatar van Daan258
Absoluut niet zo slecht als de meeste hier doen zeggen.

Ik heb de film heel erg lang aan de kant laten liggen door de vele slechte berichten en reviews.
Maar wat kunnen smaken verschillen zeg. Waarom de film zo vreselijk wordt afgekraakt vind ik een beetje raar. Er zijn zeker veel slechtere films.

Het is gewoon een prima thrillerthe voor tussendoor.
Ja, het is allemaal vrij voorspelbaar en cliché maar dat mag de pret zeker niet drukken.
De sfeer was prima, het acteerwerk was ook best sterk en het verhaal was ook zeker niet slecht. Spanning had misschien wat meer gemogen maar dat is zeker door de vingers te zien.

Misschien is het dat mijn verwachtingen heel laag waren door de berichten maar ik kan er toch wel een hele kleine 3,0* van maken.

Al met al prima film.

avatar van Decec
Een goede drama/horror/thriller film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende actrice Naomi Watts speelt goed...
Ook een bekende acteur Oliver Platt...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Spannend laatste slot...

avatar van AmazingPP
Aardige thriller, niets meer dan dat. Watts speelt haar rol met verve. Gekeken vanaf Blu Ray. 3 *

Degelijk.

Maar wel een érg standaard thrillertje natuurlijk. Geen film die erg z'n best doet om met iets nieuws te komen, allicht dat daarom de cast de film meer slecht dan goed gedaan heeft. Niet dat ze het slecht doen, maar op de één of andere manier liggen de verwachtingen dan toch vaak wat hoger.

Shut In is een basic thrillertje. Vrouw met gehandicapte zoon alleen in een huis, storm op komst, mogelijke killer in de geburen. Wie na 10 minuten nog iets origineels verwacht heeft wellicht nog niet zoveel films gekeken. Maar dat hoeft verder niet zo erg te zijn, uitvoering is het codewoord.

En die is best oké. De setting is sfeervol, de scares zijn aardig uitgevoerd en de spanning wordt degelijk opgevoerd. Niks uitzonderlijks, maar gewoon een leuk fillertje. Het duurt ook maar een kleine 90 minuutjes en het schiet nergens echt tekort. Leuk voor een keertje, meer niet natuurlijk, maar de lage score vind ik toch ook aardig overdreven.

Shut In zit zo vol met cliche's dat het een parodie op het genre is geworden. In plaats van een thriller is het dan ook vooral een film die op de lachspieren werkt.

Haha wauw, wat een ellendig lange discussies en reviews over zo'n flut film. Zo cliché, zo standaard, zo voorspelbaar. Hoe kun je hier nou zoveel woorden aan vuil maken? Zoals in elke cliché thriller overlijdt elk persoon die te redding komt, komt de politie niet opdagen of te laat, staat de "neergeslagen" slechterik gewoon weer op, niet 1 keer maar meerdere keren zelfs , heeft het hoofdpersonage onlogisch domme handelingen en is het verhaal nog dunner dan m'n panty.
Het enige dat ik niet voorspelbaar vond, was het plot. Ik dacht serieus al die tijd dat het kleine jongetje de boosdoener was. Ik dacht dat hij zich had opgesloten in haar huis en daar woonde, terwijl iedereen dacht dat hij vermist was. Ik begreep echter zijn motief niet, want waarom zou hij haar dan laten schrikken en kwaad willen doen? Maar het was in elk geval nooit in me opgekomen dat die zoon het allemaal fakete. Dat is het enige wat ik niet had zien aankomen.

Komt langzaam op gang, een beetje taai zelfs. Dan komt eindelijk de twist, maar die is dan ook best aardig. Maar dan, wat een ellende...

De zogenaamd verlamde jongen (vrij bijzonder dat het ziekenhuis niet weet dat hij faked, maar goed) ligt welgeteld drie keer half bewusteloos op de grond! En onze Naomi maar weglopen. Ik weet dat het een film is, maar een beetje realiteit kan geen kwaad. Het einde trek ik echt niet...

avatar van leatherhead
Niet best. Plotje is zo stompzinnig dat het bijna lijkt alsof de film zijn eigen genre probeert te parodiëren. Dat jongetje dat ook echt de hele tijd al in dat huis zat, haha. Ook op het gebied van spanning, sfeer of simpelweg mindless genre-pret weet de film absoluut niet te scoren. Het doet eigenlijk niks wat een film als deze zou moeten doen, enkel Watts zorgt ervoor dat het nog een beetje te behappen blijft allemaal. 1*.

Wat een standaard film. Tot het moment waar je weet hoe het zit nog wel het kijken waard.