• 8.602.921 stemmen

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Bee Movie

"Born to bee wild."

Barry B. Benson is een jonge, pas afgestudeerde bij, die zoals alle bijen slechts één carrièrekeus heeft: 'honing'. Ontgoocheld als hij is trekt hij de wijde wereld in om daar gered te worden door de bloemiste Vanessa. Daar ontdekt Barry dat de mensen de consumenten van al de honing zijn en gaat daarom aan het werk om de mensheid van het stelen van de honing aan te klagen...

imageimageimageimageimageimageimageimage

Barry B. Benson (stemrol)

Vanessa Bloome (stemrol)

Narrator / Graduation Announcer (stemrol)

Adam Flayman (stemrol)

Layton T. Montgomery (stemrol)

Mooseblood (stemrol)

Wouter

Behoorlijk stompzinnig.

avatar van pierrrke

pierrrke

een van de mindere van dreamworks maar bij dreamworks weet je na 5 minuten al hoe het gaat aflopen bij de meeste films dat had ik bij deze totaal niet, je wist gewoon niet wat er ging gebeure totdat de wereld dor werd maar dat is laatste kwartier ofzo. Leuk dat wel maar jammer genoeg niet al te spectaculair. Winnie the pooh en ray liotta waren wel grappig.

avatar van Shannaaaah

Shannaaaah

Leuke film voor het hele gezin!

avatar van booyo

booyo

De minste Dreamworks die ik heb gezien. Zeer matig verhaaltje en bar weinig humor. Moest het meest lachen om de vriend van Vanessa, Ken, maar dit is met name omdat ik altijd aan Joe van Family Guy moest denken Nee, er zitten een paar leuke woordgrappen in zoals B-Men ipv A-Men, maar verder was het wat mij betreft een film om snel te vergeten.

Tarkus

Mooie animatiefilm, maar de humor valt wel een beetje tegen, al zitten er wel geslaagde grappen in.

avatar van Stijn89

Stijn89

Vond het wel een gezellige film met grappige momenten =)

avatar van K. V.

K. V.

'k vond dit nog een leuke animatiefilm. De film is ook meer bedoelt voor een iets volwassener publiek, want 'k vrees dat kleine kinderen bepaalde grappen niet zullen snappen, want er zitten nogal wat verwijzingen naar bepaalde beroemdheden, films, ...

De animaties zagen er ook goed uit en het verhaal vond 'k nog origineel.

Geen topfilm, maar 'k heb me toch goed geamuseerd.

avatar van Purmerend

Purmerend

De Winnie de poeh grap zullen ze wel snappen.

avatar van Dick2008

Dick2008

De markt raakt al aardig overspoeld met allerlei animatiefilms. Er zitten een aantal aardige tussen maar ik ga toch nog maar wat selectiever te werk. De trailer leek me wel aardig. Nou met een bij. Niet echt heel lelijk getekend maar erg mooi toch ook weer niet. Het verhaal stond me toch al gauw behoorlijk tegen en niet leuk. Opnieuw een tegenvallende film. Op naar de volgende. 1.0.

avatar van Banjo

Banjo

Een film die zich zelf de nek omdraait door zo'n dom verhaal...

het is jammer want het begon zo leuk.

2 sterren

avatar van Wouter

Wouter

Door mijn zoontje zie ik deze film regelmatig (hij is er wel dol op) en daar waar ik bijvoorbeeld voor Finding Nemo hierdoor steeds meer waardering krijg, wordt het me steeds duidelijker hoe slecht Bee Movie in elkaar zit.

avatar van Bokito

Bokito

Dit is echt een gemiste kans, want de film begint veel belovend en origineel, waarin het bijenleven heerlijk wordt uitvergroot. Maar na een half uur veranderd de fantasie in ware ongeloofwaardigheid en wordt het een moralistisch lesje, die wel zeer waar is natuurlijk. Alleen had de aanpak in de sfeer van het eerste half mogen blijven. De animaties zijn overigens wel voortreffelijk.

avatar van soom

soom

Leuk genoeg voor 3 sterren. Aankleding is leuk, verhaal is natuurlijk wel een beetje te vergezocht Een simpele bij die zo kan nadenken dat ie de hele mensheid aan gaat klagen? Kom op, dat slik je als kind misschien, maar niet als volwassene. Mag ik hopen. Renee Zellweger is natuurlijk altijd leuk, al zie je haar niet live spelen.
Gezellige en grappige film op een paar momenten, al is bijvoorbeeld een Despicable me veel liever en aaibaarder. Bijen en wespen zijn nu niet meteen dieren die je wilt aaien (en ik wil heel graag een minion aaien.. ). Leuk genoeg dus voor 3 sterren, maar net niet helemaal overtuigend genoeg om hoger te gaan. Hoe interessant bijen verder ook zijn.

avatar van bjerik76

bjerik76

• 2082 berichten

leuke film, ook voor volwassenen.

leuke grapjes en verzinsels.

avatar van Quido

Quido

Die verwijzing van die oude bij naar 'Die Endlösung' vond ik dan wel weer tamelijk briljant. Voor de rest alleraardigst vermaak, maar mist de scherpte en gevatheid van de écht goede animatiefilms de afgelopen decennia.

avatar van Waackx

Waackx

Een film die je alleen kan waarderen als je van Seinfeld-humor houdt anders kan je deze film links laten liggen.

Een animatiefilm die meer geschikt is voor volwassenen dan voor kinderen.

avatar van Pelagatti

Pelagatti

Best leuk, maar mist de finesse om echt heel leuk te zijn. Wel een paar aardige grappen hier en daar, maar verder niet meer dan een wegkijkertje. Het verhaal is vergezocht en allesbehalve realistisch (blijft animatie natuurlijk). Kan me ook voorstellen dat kinderen deze film minder leuk vinden is iets meer op volwassenen gericht.

kappeuter (crew films)

Bee Movie is het grotendeels allemaal net niet.

Net niet origineel genoeg, net niet grappig genoeg en net niet mooi genoeg.

Het begint wel veelbelovend, met een originele en mooie weergave van de bijenwereld en het bijenperspectief in de grote mensenwereld. Hierna wordt het eigenlijk steeds meer doorsnee.

Het is nog wel vermakelijk, maar de scherpte ontbreekt en het wordt allemaal wat flauw.

Een aardig tussendoortje, maar meer niet.

avatar van SDG030

SDG030

We're the only ones who make honey, pollinate flowers and dress like this!

Zeer vermakelijke animatiefilm, die zeker in het eerste gedeelte van de film een geloofwaardig bijenleven weet neer te zitten. De film krijgt op de helft een wat aparte wending, maar ook dat geeft een leuke twist aan veel vragen, die met name kinderen, zouden kunnen hebben. Waarom stelen wij de honing van bijen en vinden diezelfde bijen dat wel goed? Althans, die vraag zou ik mij vanuit een kinderperspectief goed voor kunnen stellen.

De film is erg kleurrijk en vond ik er erg mooi uitzien. Natuurlijk heb ik ook wel grappigere animatiefilms gezien, maar al met al was deze film gewoon zeer vermakelijk. We moeten niet vergeten dat zo'n film in eerste instantie voor kinderen wordt gemaakt. Heb sterk het idee dat sommige de film en vooral zichzelf veel te serieus nemen. Persoonlijk zou ik de film de volgende keer, samen met mijn zoontje, zonder tegenzin in de Blu-ray speler schuiven.

avatar van Rico120

Rico120

ik zeg niet gouw dat ik een film saai vind maar deze film is saai

meer en deel spilt zich af is een rechtbank

en een bij die de honing branche aanklaagt? waar halen ze het vandaan?

sorry deze film licht me niet lekker

avatar van MarkFish

MarkFish

Flinterdun verhaaltje, maar Seinfeld-humor. Dus leuk!

avatar van MaartenTuinstra

MaartenTuinstra

Matig op alle fronten.

Saaie en niet originele dreamworksproductie. Het wordt nergens bagger, maar Bee Movie kan je geenszins geslaagd noemen. De animatie is degelijk, maar echte kwaliteit is ver te zoeken.

avatar van shrink

shrink

• 2056 stemmen

Matig

Onderhond

Dieptepunt.

In een niche die amper hoogtepunten kent. Dreamworks is eigenlijk nooit competitief geweest met studios als Pixar. Ze hobbelen overal achteraan en komen dan met een filmpje als dit. Ik heb al veel slechte Amerikaanse animaties gezien, maar dit is toch wel één van de ergste.

De stem van Seinfeld slaat nergens ook, maar ook de rest van de dubbing is van geen al te hoog niveau. De hele setup voelt nogal saai en uitgemolken uit. Veel meer dan het concept "bijen" en dan een reeks van erg slechte woordgrapjes/bij-gerelateerde humor valt er niet te noteren. Je zal dit soort onzin maar moeten schrijven.

Het plot zelf is misschien nog het meest interessante, aangezien dit soort filmpjes meestal nogal platte moraaltjes hebben. Bee Movie pakt het wat anders aan, dit lijkt wel één of ander weird promofilmpje voor een wereld waarin iedereen hard werkt en zich daar verder niet al te veel vragen bij stelt. Ook een moraal natuurlijk, maar niet bepaald het lieve/broederlijke idealistische dat dit soort film kenmerkt.

Mnee, dit was echt amper aan te kijken. Vervelend van begin tot eind.

avatar van davidgamer

davidgamer

wees een bij

avatar van FilmFan897

FilmFan897

Bee Movie is een film die je koud laat, er is een beetje humor en dat is het ook.
Dit is één van de saaiste Dreamworks films ooit en dat zegt veel van een studio die Shrek en Madagascar gemaakt hebben.
Deze film voelt zo raar aan, het straalt een rare energie uit.
Deze film speelt zich ook vaak af in de rechtszaal, wat kinderen misschien niet zoveel kan schelen.
Deze film is gewoonweg saai, de animatie is goed, qua verhaal is er al iets misgelopen en dat zie je ook.

Wat een kutfilm, Dreamwork moet zich schamen!

Echt, hier is gewoon niks leuk.

Ik kan ook gewoon geen moment in de film herinneren dat leuk was.