Seven Mummies (2006)

Alternatieve titel: 7 Mummies

Horror / Avontuur

geregisseerd door Nick Quested
met Danny Trejo, Matt Schulze en Billy Wirth

Zes ontsnapte misdadigers en hun vrouwelijke gijzelaar proberen wanhopig de Mexicaanse grens te bereiken, waar ze een verloren schat van ongekende waarde vinden. De schat, bestaande uit het verloren goud van de Tumacacori, zorgt er ook voor dat hun leven in gevaar loopt.

Niet al te best...

Niet eng eerder flauw, slechte effecten, verhaal wat me niet kon boeien, de muziek en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Maar ja iemand anders kan deze prent misschien wel aardig vinden.

Een crappy film, geen spanning, geen verhaal, slecht geacteerd.De muziek in de film is zwaar irritant.
De film kon wel in 1979 opgenomen zijn en nu pas op dvd uitgebracht zijn

Wat een klote films, dat er ook mensen zijn die hier een 5* voor durven geven is niet te geloven.1,5*

Waardeloze film, heb hem met veel pijn en moeite af gekeken... 1*

Graag had ik de film nu en dan een trap willen geven zodat er wat shot in komt ....
Tevens overdreven en kinderlijke fantasie .....
Neen er zijn leukere om de avond mee te vullen.

avatar van robertvanmourik
Dit is nou een voorbeeld van een waardeloze film, die je gewoon niet uit kan kijken zo dom.

De muziek is super irritant,
Dat acteren is slecht,
er zit geen of een heel slecht verhaal in.

en ik heb amper mummies gezien

absoluut no fn way-movie, veel spijt dat ik hem gehuurd heb, zwak op elk gebied
.................

avatar van finaldestiny
scalune schreef:
Waardeloze film, heb hem met veel pijn en moeite af gekeken... 1*

ik ook! vond er geen zak aan, het sloeg allemaal nergens op..

avatar van BlueJudaskiss
Een ouderwetse 0,5*. Verhaal ging nergens heen, sloeg helemaal nergens op. Ik had trouwens een speelduur van 78 minuten...

avatar van FRANKY PANKY
Nou ja, ligt het nu aan mij of aan jullie !! De film is best redelijk okee. Tja, er zitten natuurlijk wel wat voorspelbare elementen in, maar probeer maar eens oirgineel te zijn in deze tijd ! Het is net als muziek, waar ken ik dat van !!

Nee hoor ik geef de film toch echt een 3 en een half !!!

avatar van 606
FRANKY PANKY schreef:

Nee hoor ik geef de film toch echt een 3 en een half !!!

ik ben het er mee eens en er zit ook nog gave muziek in.
en bepaalde acteurs doen het ook goed

3,5 ster

Vreselijk, lijkt nergens op. Slecht geacteerd, slechte dialogen, geen spanning (en al helemaal geen horror) en muziek die totaal niet bij de film past.

avatar van Fangs
Fangs (crew)
Terwijl het begin nog wel aardig is, maakt de film zichzelf in de tweede helft helemaal belachelijk door op de proppen te komen met ongelofelijk slechte vondsten en verhaaltwists: Billy Drago (Drake) blijkt ook een mummie te zijn (met slechte make-up) en de honderden jaren oude mummies blijken kung-fu-mummies. > 1.5*

Nou ja, de film was ook maar 1 euro...

avatar van _Daan_
Tja wat zal ik er van zeggen.. Muziek was mooi en er speelde ook een mooie vrouw in.. voor de rest een korte maar redelijke film. blij dat ik er niks voor betaald heb
die scenes met dat ze 1 van hun opeten en ogen uitdrukken was nog leuk om te zien maar.. voor de rest een flut zooi

't Is me niet gelukt om de film door te zitten, zo slecht vond 'k 'm. 'k Kan dan uit principe ook geen cijfer geven. 'k Kan je alleen afraden om de film te huren, te downloaden of wat dan ook.

Kooshiba
Ik heb 'm gister van de goedheiligman gekregen!!

DANKJEWEL SINTERKLAAS!!

Jammer, gauw vergeten...
De nepperige lachjes, slechte acteurs, allemaal erg ongeloofwaardig.

ik vond eigelijk die film wel mooi
de mooiste moment was in de hotel met die vrouwen whahahah en opeens veranderen ze in dode mensen terwijl aan het xxx

avatar van moviefreak#1
Waardeloos, het laatste uur kun je net zo goed je beeld uitzetten want de film is zo ontzettend donker opgenomen dat je geen idee hebt wat er nu eigenlijk gebeurt. En dan dat lachje van Danny Trejo en die les in overacting van Billy Drago

veron35
Hier scoort hij meer dan 2 keer zo hoog als om imdb. Hij lijkt me verschikkelijk. Zo'n nieuwe film en nu al in de 5 voor 5 euro bak bij bart smit.

avatar van Polvo
Ik heb hem een half puntje gegeven en dat is nog veel te veel.
Waardeloze flut film, de dialogen zijn op een gegeven moment niet veel meer dan een aaneenschakeling van vloek- en scheldwoorden en de beelden een aaneenschakeling van grof geweld.
Ik heb hem niet uit gekeken maar in de prullebak gegooid.
Zo'n film hoort al helemaal niet thuis in een speelgoedzaak als Bart Smit

avatar van akka
geen reactie gewoon te slecht voor woorden

0.5

avatar van Scarecrow
Matige horror, maar voor een spotgoedkoop prijsje toch aardig om te bekijken

Ik zie hier heel vaak een 0,5, iets wat me toch wel verbaasd. De film is absoluut geeen hoogvlieger, maar vond 'm als goedkope From Dusk Till Dawn ripp-off toch nog wel geslaagd (ik ging uit van een c-film ). Het is alleen jammer dat de film teveel steekjes laat vallen -en te kampen had met een te laag budget en een te kort, onsamenhangend en niet-spannend verhaal.

Ach ja. Misschien ging ik de film ook wel tegemoet met erg lage verwachtingen, en viel hij daarom mee. Ik las hier op de site wat meningen, op IMDB een beroerde score en ging uit van de ergste soort film. De bagger onder de c-films zeg maar. Maar zo erg was ie niet. Het grootste probleem met de film is denk k het budget (te zien aan vooral de decors), de verkeerde muziekkeus en het verhaal, dat in feite nergens over gaat en toch een hele film moet vullen. Het is in feite echt FDTD, maar dan met (goedkopere) zombies/vampiers/mummies en over een geheel stadje. Het mist goede uitleg of een sterke uitwerking, maar de effecten en make-up waren zeker OK, en de gehele film was (zeker bij erg lage verwachtingen) zeer prima te doen.

Dit lag naast de make-up ook aan de (bekende gezichten) acteurs, en het sfeertje van de film. Alhoewel goedkoop, toch heeft het wel wat (krijg ik dit echt uit mijn keel?): goedkoop houten stadje, fel in de zon, vervelend voor onze hoofdpersonen bij nacht... Toch goed te doen. Geroepje gevangen ontsnapt, wordt ongastvrij ontvangen in een vreemd stadje, en dan belaagd door zombiemummies, gepaard met aardige effecten en wat gore. Klinkt toch niet zo slecht? Geef het een kans.
Pin me er niet op vast, en hoop en verwacht er niet teveel van, maar de kans bestaat dat je dit toch ook, net als mij, toch echt niet zo beroerd vond. Kijk, wil ik zeker zijn van een goede film, dan koop ik een andere. Moet jij ook doen. Wil ik een redelijke film, dan ga ik niet gokken bij de 5 voor 5 euro bakken van de Bart Smit. Grote kans dat je bagger meeneemt als je de titels niet kent. Maar wil ik foute horror zien voor een klein prijsje, dan is dit er wel een die ik meesnaai. En geloof me, ik heb slechtere titels aangeschaft.

Ach ja. Bij je verwachtingen op 0 kan een film alleen maar meevallen, en dat deed hij dus ook. Voor 1 euro zelfs een prima film. Zelfs de hoes ziet er beroerder uit dan de film zelf. Jammer dus dat de film teveel steken laat vallen: de muziekkeuze, een goed verhaal, en ga zo maar door, maar ook dat de film irritante stukken heeft: overbodige slowmotion, een te lange oninteressante intro, niet-uitgewerkte personen (had hiermee de film niet wat mee opgevuld kunnen worden, met zijn kleine 80 minuten?) uiterst vervelende kwaadaardige lachjes, ietwat te goedkope decors...

Maar toch, voor 1 euro (bijna overal voor deze prijs te vinden) zou ik hem toch willen aanraden als pure B-film. Ga uit van de IMDB score en kijk hem dan: hij zal meevallen! Verder toch echt geen film die een voldoende verdiend, maar ik wil toch 1,5* geven. Geen hoge score, besef ik ook, maar ik gun andere films soms 0,5*, en daar staat deze film echt wel boven

avatar van wyatt earp
Meteen toen de film begon dacht ik wat heb ik nu weer in huis gehaald. Het was nep en ik wist meteen met wat voor soort film ik te maken had.
De muziek paste helemaal niet bij de film. Het was gewoon irritant om aan te horen.
Het verhaal sloeg werkelijk helemaal nergens op. Mummies zie je amper, behalve op het eind.
Domme lachjes en slecht acteerwerk.
Dat ik deze film 1* geef is nog een wonder.

avatar van aburex
Slechtste film in zijn genre die ik ooit gezien heb. Wat een prul en wat een verhaal dat nergens op sloeg. Gelukkig duurde hij maar 76 min.

avatar van Filmbuff97
Dit vind ik een goed voorbeeld van waarom je geen film moet maken als je er niets van afweet!

Dit was echt te triest voor woorden, zeg. Door deze film is the room net Citizen Kane. Jawel, Dat kan, een film die slechter is dan The Room.

In Kort:

1) Dialogen: Eigenlijk zijn de dialogen niets meer dan grof taalgebruik en idiote beslissingen.
2) Muziekkeuze: Hardrock is een en al fout voor een Horrorfilm. de film word hierdoor saai, niet spannend, en er is geen atmosfeer.
3) Acteerwek: Iedereen doet maar een Dotje.
4) Montage: In het begin is er al een flinke overdosis van Overgangen die vervagen naar de volgende shot. je word er echt ziek van.. en dat is maar pas voor de eerste 10 minuten!
5) Verhaal: een From Dusk Till Dawn Rip-off. het gaat over zo'n 6 mannen (en een vrouw die gegijzelt word.) die na een autocrash in de woestijn gaan wandelen op zoek naar de mexicaanse grens. op zoek naar ater komen ze uit bij een eng, oud, Spiritueel, mannetje die richting aanwijst naar een spookstad, waarna ze verlijd worden om te gaan neuken, en de Dames blijken vampiren te zijn. (!Waarshuwing; dit is 1 van de 100.000.000 Plotholes!)Later gaan ze op zoek naar een schat. Simpel, eenvoudig, en het slaat nergens op! maar er zitten zo belachenlijk veel Plotholes in dat het echt haast onkijkbaar is, echt! de film duurt dan wel zo'n 76 min. maar dan heb je toch meer dan genoeg tijd verspilt.
6) Budget: Dit was gemaakt met een vermoedenlijk budget van 6.000.000(!) Dollars! Wie geeft er nou zo veel geld uit aan een film waarin het plot een kloon is dat geen nut heeft en nergens op slaat! Heeft de film wel zijn geld teruggebracht? Waar is al het geld ÉCHT Aan uitgegeven? Koffie en Doughnuts?

Al in al, deze film is echt een absolute ramp, die makkenlijk op De Nacht Van De Wansmaak kan worden samengevoegd met O.A. Intensive Care. Wat ben ik blij dat dit de regiseurs enigste film is/was.

avatar van Noodless
Slaapproblemen? Probeer dan 7 Mummies. Resultaat gegarandeerd. De regisseur stopt verschillende elementen in zijn film, in de hoop dat het in de eindmontage goed in elkaar zou passen. Het verhaal is te stom voor woorden en probeert wanhopig een goede mix te zijn tussen horror en western. En wat doen mummies in een oud westernstadje? Helaas kan de mooie actrice Cerina Vincent deze nonsensfilm ook niet redden. Flutfilm ! Volgende aub. 2/10

avatar van Phantasm
Pfff, wat een flauwekul allemaal, kun je gerust overslaan.