Baby's Day Out (1994)

Komedie / Familie

geregisseerd door Patrick Read Johnson
met Joe Mantegna, Joe Pantoliano en Brian Haley

Baby Bink is al negen maanden oud en wil wel wat. Dagelijks laat hij zich voorlezen uit zijn lievelingsprentenboek 'Baby's Day Out'. Daarin staat het spannende relaas van baby Hooboo, die samen met zijn ma de grote stad intrekt. Maar op een dag wordt de pientere baby Bink door een stel klunzige kidnappers ontvoerd, maar hij slaagt erin het leven van de onverlaten tot een ware hel te maken.

Volgens mij moet je deze film niet met home alone verglijken
Afijn ik vond en vind hem nog steeds goed

avatar van Rory Breaker
Wel vermakelijk, maar kan bij lange na niet tippen aan bijv. Home Alone.

avatar van Pete_033
Vermakelijke film met het kleine broertje van Home Alone. Niet zo verwonderlijk want het geheel is geschreven door John Hughes (moge hij rusten in vrede) die ook Home Alone heeft bedacht.

Simpel verhaal, leuk schattig ventje, veel pijnlijke momenten

Leuk om een keer te zien

avatar van lotteke_ik
Echt een hele grappige film. Wij hebben ons helemaal dood gelachen. En de tweede en derde keer bleef het gewoon grappig. En die baby is gewoon zo schattig! Ik vind alleen niet dat je hem moet vergelijken met home-alone, wat echt een klassieker is. Deze is ook heel vermakelijk en grappig. En vooral heel pijnlijk.

avatar van night rider
Leuke film met een paar hilarische momenten....ik gaat hem weer kijken vanavond

avatar van Donkerwoud
Voor deze film is het woord oenig bedacht, en toch is hij best schappelijk. Slapstick mag een tikkeltje smakeloos zijn.

avatar van Phantasm
Erg leuke komedie over een schattige baby, leuk idee om zijn voorleesboek te verfilmen, kijkt lekker weg.

dominion
Heel erg leuke feelgood Familie film.

Erg leuke baby met best leuke acteurs voor dit soort film.
Vooral die Italiaan vond ik erg grappig.
Eigenlijk meer een film voor de kinderen maar toch wel lekker gelachen met dit simpel filmpje.

Sommige stukjes in de film waren wel erg grappig bijvoorbeeld toen die Italiaan z´n ballen geroosterd werd.
Heb dit filmpje toen ik 5 was ofzo meerdere keren gezien en hij blijft leuk.
Erg simpele humor en de film bevat een beetje de sfeer en ook de humor uit Dumb and Dumberer.

avatar van DwarreI
Kan me herinneren dat ik deze als kind best aardig vond, maar ook weer niet helemaal fantastisch.

2,5* dan dus maar.

avatar van jstinissen
Leuke familiefilm waar best grappige stukken inzitten beetje onnatuurlijk allemaal maar gewoon verstand op nul en kijken

avatar van tommykonijn
Gisteravond opgezet. Ik dacht hem al eerder gezien te hebben en dacht dat ik hem niet zo leuk vond. Dat viel echter erg mee. Ik vond het zelfs een leuke film. De baby is best grappig. De boeven zijn daarintegen niet zo heel leuk. De grappen zijn over het algemeen ook wel leuk, maar bijlange na niet allemaal. De film teert duidelijk op het succes van de eerste twee Home Alone films. De film krijgt verder geen minpunten omdat deze enigszins op die titels lijkt, maar het viel me wel duidelijk op. Maar desondanks viel er genoeg te genieten. Daarnaast is de film prima geschikt als familiefilm, verveelt hij niet en heeft een leuk einde. Goed vermaak dus!

avatar van lucdecoster
De lange scène met de gorilla vond ik grandioos. Hoe hebben ze dit kunnen filmen.

avatar van MizKriz
Ik persoonlijk heb het niet voor familie films,
maar deze mag er best zijn.
Vandaag nog is bekeken, en heb me breuken gelachen, met de gorilla en bouwwerf scene lag ik in een deuk. leuk bedacht.

goed voor 4*

ipman-99
"If you want to be a shoplifter, go to J.C. Penney." ... " !!!

Fantastische Komedie (Heropfrissing) !!! Het genre Komedie is één van de moeilijkste genre's die er zijn, vindt ik persoonlijk. Meestal moet je maar 1 keer lachen bij een film, maar vermaakt hij (langs de andere kant) toch zeker en vast nog om meer dan een voldoende te hebben. Nu bij deze film, vind ik dat zowel de factor 'kapot' lachen en vermaken hand in hand gaan. Meermaals gewoon heel hard moeten lachen bij deze film, die qua humor inderdaad 'beetje' wegheeft van b.v "Home Alone" ! De drie kidnappers, zeker met name Joe Mantegna zijn hilarisch over the top ! Baby Bink straalt dan weer als een echte 'deugeniet' die een heerlijk kat en muis spel aangaat om telkens zijn 3 belagers te slim af te zijn ..., wat volgt is de ene hilarische scène na de andere !

ipman-99
"If you want to be a shoplifter, go to J.C. Penney." ... " !!!

ik heb mij dood gelachen in dat fragment wanneer de boeven dat kind willen pakken en hij gaat gewoon bij die grote aap gaan zitten en telkens als die boeven dat kind willen pakken trekt die aap aan zijn schoen veters en dan met die plank die aap geeft daar een klop op en een van die boeven vlied tegen die kooi aan

avatar van cucciolo
blackwolves schreef:
Dat noemen we spoilers

avatar van Gang_Star
Een komedie waarin een rijkeluis kind wordt gekidnapped door 3 ontvoerders. Dit gegeven zorgt zeer zeker niet voor een sterk verhaal, maar het wordt gelukkig wel een stuk leuker uitgewerkt. De ontvoerders zijn een stel klunzen die alleen maar pech hebben na het ontvoeren van het kind. Het verhaal wordt vlot uitgewerkt en kent een grote hoeveelheid humor. Het is vaak vrij flauw en vooral ook zeer onrealistisch, toch weet de film met de humor vaak te vermaken.