Swiss Army Man (2016)

3,01

Avontuur / Komedie

geregisseerd door Dan Kwan en Daniel Scheinert
met Paul Dano, Daniel Radcliffe en Mary Elizabeth Winstead

Hank, een hopeloze man die gestrand is in de wildernis, ontdekt een mysterieus dood lichaam. Samen beginnen ze aan een epische reis om weer thuis te komen. Als Hank zich realiseert dat het lichaam de sleutel is tot zijn overleven, is de eens zo suïcidale man gedwongen om de dode ervan te overtuigen dat het leven de moeite waard is.

68 BERICHTEN 16 MENINGEN

geplaatst: 15 december 2016, 00:28 uur [permalink]
Rare film,kijkt wel goed weg 😊 Dus eigenlek beeld henk zichzelf in dat manny leeft? Film word wel een pak beter als manny zijn mond open doet,zit nog maar half de film dus ga nog geen score geven 😜

avatar van keimpeS
geplaatst: 16 december 2016, 15:43 uur [permalink]
Heel aparte film, waarbij ik echt even in moest komen, bizarre humor. Een film die mij op het einde wel raakte, wat mij betreft naast avontuur/komedie hoort de genre drama er ook wel bij.

geplaatst: 18 december 2016, 07:08 uur [permalink]
Knettergekke film. Typisch zo'n product wat je of heel bijzonder vind, of eigenlijk helemaal niets...Ik hoor tot de eerste categorie. De makers slaan op een prettige manier op hol, om de zoveel minuten krijg je weer een scène aangereikt waarvan je denkt: hoe verzinnen ze dit toch. Vooral als je al veel films hebt gezien, ga je dit waarderen omdat de meeste producties helaas uitblinken in voorspelbaarheid en het binnen de lijntjes kleuren. Deze Swiss Army Man heeft daar geen last van en dat is erg prettig om te zien. Nadeel is wel dat je nooit echt emotioneel in het verhaal komt, omdat het daarvoor weer net wat te bizar is. Daarom is dit een goede, maar geen meesterlijke film.
De casting is wel even voorspelbaar als slim trouwens. Dano lijkt een patent te hebben op rollen voor excentrieke personages en is hier zeer op zijn plaats. Radcliffe maakt het zich na zijn HP periode niet makkelijk en kiest voor bijzonder merkwaardige scripts, maar zo'n maffe rol als in deze film zal hij nooit meer spelen. Erg leuk.

avatar van TomaskeX
geplaatst: 29 december 2016, 00:47 uur [permalink]
Deze wou ik al zo lang zien, nu er eindelijk een region 2 Blu Ray is eindelijk kunnen kijken vanavond. Ik keek er erg naar uit.

Een van mijn favoriete films aller tijden. Heerlijke soundtrack, sterk acteerwerk en de film is gewoonweg brilliant.

geplaatst: 2 januari, 20:02 uur [permalink]
Vond de film tegenvallen wat een onzin
na 3 scheten was ik uitgelachen.

avatar van wwelover
geplaatst: 8 januari, 22:34 uur [permalink]
Hele bijzondere film. Diepgaand en fout tegelijk. Ik ben sowieso een liefhebber van Paul Dano en denk dat dit wel zijn beste rol so far is. Was vooraf een beetje twijfelachtig over de film, maar ondanks de vele scheten is het gewoon erg grappig. Het is absurd, lief en gewoon knotsgek. Schitterend gefilmd en een hele mooie soundtrack.

avatar van zoutzak
geplaatst: 11 januari, 22:25 uur [permalink]
Soundtrack vond ik nou juist weer een groot minpunt. Zwijmerige bedplassersmuziek zoals een vriend van me zou zeggen. Nou past dat wel in het plot overigens.

avatar van Banjo
geplaatst: gisteren om 15:45 uur [permalink]
Man dit is volkomen gestoord !
Ik heb hem op de helft afgezet en ik weet niet of ik het nog uit ga zien...