Desperation (2006)

Alternatieve titel: Stephen King's Desperation

Horror

geregisseerd door Mick Garris
met Tom Skerritt, Steven Weber en Annabeth Gish

Een groep mensen wordt op de Nevada-snelweg, ter hoogte van het plaatsje Desperation, gearresteerd door een bezeten politieagent. Ze weten niet dat deze agent menselijke lichamen nodig heeft om voort te leven...

AmazingPP schreef:
Ik ben 1 van de grootste Stephen King fans op Aarde. ........geplaatst bij de publieke omroep de EO, want het is God voor, God na en God ertussen. Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet tegen het geloof,

Dude, dan zou ik het boek toch nog eens lezen, want je idool heeft dit toch echt geschreven en niet de regiseur!

avatar van Barfly
Op zich een mooi King-verhaal. Maar de acteerprestaties en dat oeverloze God-gezwets verdient een volle ster aftrek. Na een uur vond ik de film al niet meer zo leuk als in het begin.

Vrij zwakke verfilming van Stephen King, vrij weinig verhaal en dat jongetjes met zijn god kwam me op het laatst echt de keel uit. Het begin was wel aardig, maar verder redelijk tot slechte horror film. It en Kingdom Hospital zijn veel beter , en natuurlijk Shawshank redemption etc, maar dat is niet hetzelfde genre.

avatar van Movie Mansion
HorrorFilms4Life schreef:

Wat lopen jullie toch allemaal te zeuren over dat jongetje en "zijn" God. Het is maar een film hoor, ik vind het een beetje erg zwak van de mensen hierzo dat ze de film op die basis lopen af te kraken.

Ten 2e je kan deze film ook niet met The Shawshank Redemption en it vergelijken, en vooral The Shawshank Redemption niet dat was een compleet andere film.

En wat Kingdom Hospital betreft, dat was nog geen eens een King verhaal als je beter had opgelet, maar goed ik vond deze echt wel een stuk beter, het is maar een film en bekijk het dan ook vanuit de optiek dat het fictie is, en vooral bij een horrorfilm.

avatar van mikey
Auw, het begon zo goed als een lekkere roadkill thriller, totdat een jongetje eindeloos begint te preken (ja hoor over god) en onnodige discussies voert met een schrijver. Dit resultaat is in een der saaiste films ooit. Wel typisch King, the american curse. 1.5

BlueSword
WAT is DIT? wat een verschrikkelijke film! 1 van de slechtste films die ik gezien heb, totaal niet spannend en al helemaal niet eng! de acteerwerk was niks de cast van niks (behalve dan die politie agent) en dat jongetje met zijn god, mijn god ik ergerde me er dood aan...later zaten we er allemaal er grappen over te maken niemand vond het echt iets. er zat wel 1 schrikmoment in -->SPOILER toen ik half slaperig die film bekeek begon iemand ineens naast me te schreeuwen ik schrok me de t*ring!

Hier nog een Stephen King Fan.
Het boek vond ik al één van de mindere, maar natuurlijk moest ik wel even de DVD kijken.

Het eerste uur volgde zoals eerder al gezegd het boek bijna tot op de letter, wat erg goed was. Daarna ging het helaas helemaal loos. Er zaten te veel cruciale dingen uit het boek niet in de film, waardoor het allemaal wat wazig werd.

- Waarom loopt iedereen achter David aan?
- Waarom heeft Tak iedereen in Desperation vermoord en moet ie nu voor lichamen reizigers te pakken nemen?
- Waar komen de geweren vandaan?
- Waarom gebruikt Tak de dieren niet als lichaam?
- Hoe kan het dat Collie in het begin van de film ongeeerd is, maar Ellen wel direct begint af te brokkelen?
- Waarom heeft Ellen een andere stem als Tak in haar zit en Collie niet?

Allemaal dingen die in het boek wel duidelijk worden (of niet voorkomen)

Daarnaast leed deze film nogal aan hetzelfde probleem als bijvoorbeeld "The Langoliers". In plaats van sympathie met, wekt de "goede" hoofdpersoon eerder aversie op. Ik heb me vreselijk zitten ergeren aan David, met zijn gezeik.
Ik kan me altijd nogal inleven in films en zat op een gegeven moment echt te hopen dat ze zover van het boek af zouden wijken dat David zou sterven aan het eind

Jammer dat ik deze niet aan mjin rijtje goede boekverfilmingen van King kan voegen, zoals nu alleen met Shawshank Redemption, The Green Mile en The Shining (miniserie) het geval was. (Storm of the Century even buiten beschouwing gelaten, aangezien dat boek gewoon het script is).

Vanwege het begin krijgt deze film nog 3*

En hier nog een King fan. Heb in dit geval het boek niet gelezen, maar mijn vrouw had de film gehuurd.
Tsja, ik moet zeggen: het viel tegen. Het plot leek dit te zijn: in eem mijn werd een voorwerp gevonden, waarin zich een geest bevond. De geest 'werd wakker' en ging over van persoon naar persoon, een spoor van moorden achter zich latend. (dit lijkt heel erg op bijv. the excorcist en wishmaster). Uiteindelijk offert iemand zich op om het kwaad te overwinnen (lijkt weer op it, dreamcatcher e.d.).

Toch een aardige film om een keer te zien, maar het haalt niet het gebruikelijke King niveau.

avatar van maurice74
Het goede nieuws is dat er slechtere Stephen King-verfilmingen zijn: Thinner, Quicksilver Highway, Lawnmower Man en de talloze vervolgreeksen van Children of the Corn.
Desperation heeft zo zijn spannende momenten en is lekker uitgerekt over ruim 2 uur, waardoor je er lekker voor kan zitten. Waar het mis meegaat, zijn de slechte acteurs en de wat goedkope TV-filmachtige bewerking, maar dat zijn we onderhand wel bekend mee. Overigens vind ik de roadmovie-achtige landschappen wel erg geslaagd, zelfs op Zen Vision waar ik de film op heb gezien.

Jimmy009
Ik had slechte opmerkingen gehoord over deze film voor ik hem had gezien maar toen ik hem eenmaal zag viel hij wel best mee. Soms wel wat geleuter over God en het einde was niet echt met een grote climax of spannend maar deze is toch wel een 3* waard.

avatar van SSeagal
Spannende zeer degelijke king film. En wat een gezeur over dat jochie met zijn god gepraat, zoveel was het ook weer niet, iig vond ik het niet storend. ***1/2

avatar van tassece
Het jammere aan deze film is, dat hij zo lekker spannend begint ( een agent die vreemde uitspraken - tak, tak- en gedrag vertoont) en dan gaandeweg zwakker wordt. Dat vond ik ook bij bv. Dreamcatcher: een spannend begin en dan een afgezaagde ontknoping.
Ik heb betere films van King gezien.

avatar van DragQueen
De eerste helft van de film was erg goed te noemen. het wordt verhaal technisch allemaal goed opgebouwd met de nodige suspense. en dan het tweede gedeelte waarin het allemaal weer sterk afzwakt. dat irritant rot-joch met z'n god kwam me op een gegeven moment echt de keel uit. god zegt dit, dus moeten we dat, bla bla bla. dat gezeik over die kleregod ( die naar mijn mening overigens niet bestaat.) vond ik er zo overdreven dik opgelegd dat het voelde of je naar de e.o zat te kijken. openbaar stenigen dat joch. ongelooflijk dat iedereen maar achter dat jong aanloopt als een soort sekte. wat de film betreft : eerst gedeelte sterk, tweede gedeelte waardeloos. 2,5 sterren. de rol van perlman was weer een pluspunt voor de film.

avatar van Bloody Mary
Ik vond het begin echt heel spannend en veelbelovend, maar naarmate de film vordert wordt het zo overdreven dat het echt niet meer geloofwaardig overkomt.
De agent vond ik bijzonder angstaanjagend. Jammer dat hij alleen maar in het eerste stuk van de film zit. Vanaf het moment dat het jongetje meer en meer in beeld komt, wordt het verhaal echt slechter. Had veel beter gekund.

avatar van maerk
Deze film begon goed. Vooral die agent vond ik heel erg eng. Maar als de agent weggaat en het jongetje meer in beeld komt zakt de film steeds meer inelkaar. Vooral dat gezeik over God van dat jongetje vind ik vreselijk!

2,5 ster.

begom idd veelbelovend...maar daarna.....

avatar van RRT
RRT
Boeiende film, die me geen moment verveeld heeft. Zeker kijken, en niets aantrekken van die negatieve reacties.

avatar van 606
RRT schreef:

zoiets had ik ook gewoon een hele leuke horror en goed acteerwerk.

3,5 ster

Film die alleen in de eerste 30-40 minuten weet te boeien door Ron Perlman die een gestoorde politieman speelt. Geldig zijn de scenes waarbij Ron Perlman een motorrijder aanhoudt en hem begint af te zeiken (heerlijk om te lachten) en de scene waarbij hij zijn hele voorruit onder niest met bloed en zich dan afvraagt waarom er niemand "gesundheit" zei (hoe verzin je het). Zijn tak tik is ook best grappig.

Pas als Ron Perlman uit de film verdwijnt en een jongetje de hoofdrol gaat opeisen zakt de film totaal in elkaar. Zeker als dat jongetje steeds begint te zeiken over god is de film eigenlijk niet meer aan te zien. Dat laatste is mij overkomen waardoor ik het einde niet gezien heb. Best wel jammer dat deze film naar zo'n bedenkelijk niveau zakt terwijl het begin nog zo goed was.

Vanwege het sterke optreden van Ron Perlman in het eerste gedeelte van deze film beloon ik hem met een 2,5, de rest van de film is helaas geen punt waard.

avatar van maerk
Inderdaad, Perlman redt de film. Maar gezeik over god van dat jongetje verpest de film helemaal.

nacht
in het begin is het nog wel leuk ja, maar al snel begint het te vervelen. ik had er eigenlijk wel meer van verwacht...

avatar van blisteringdude
Begon wel goed, maar werd steeds zwakker. Dat eindeloze gezwets van dat jong over god en tak en blablablabla... Einde van het verhaal was was niks meer ivm de rest van de film. Special effects ook heel matig. 2*

slecht slecht slecht, in een woord afschuwelijk

ik vond de 2e helft van het verhaal ook niet zo goed, kwam bij mij over als een Terminator film, maar het begin was ZOO DAMN GEWELDIG dat ik het alsnog 4 sterren geef, die politieagent vond ik zoo eng en die sfeer...brrrrr

Vangelis87
Matig verhaal, slecht geacteerd en daarbij ergelijk dat t ook nog eens lang moest duren: 2*

avatar van Tha Luz
In het begin een erg leuke film die me wel heeft weten te vermaken alleen de acteer prestaties vielen behoorlijk tegen.Alleen die agent speelde wel goed,ik begon me wel te ergeren aan die kutkop van dat kleine gozertje die de helefilm over zijn geloof ging praten wat de film dus erg omlaag haald en net een propaganda film lijkt om iedereen te bekeren.Al met al 2.5

avatar van psycholamp
Ttypisch King-verhaal. Een groep mensen is op elkaar aangewezen om tegen het kwaad te strijden, net als in It of Langoliers. Deze zat, qua leukheid om te kijken, tussen voorgenoemden in. Minder egerlijk dan Langoliers, minder goed dan It. David wekt bij mij antipathie op en dat komt niet alleen door zijn Gods-gezeik.
Er zaten wat mooie scenes in en vooral is de film aan het begin erg sterk, maar zwakt steeds meer af naar het einde toe. Ter vergelijking: It is erg sterk, maar het einde is ruk. Langoliers begint kut en eindigt evenzo. Het einde hier is nog niet zo erg als dat van It, maar zit er ook niet ver vanaf.

_dangerous_
Nog steeds ben ik boos op het feit dat ik deze film helemaal afgekeken heb (hoe durfde ik het zeg!!!!)

Na 5 min moest ik gewoon weten dat deze film gewoon een misbaksel was (is).

Net waarvan ik dacht dat het niet niet meer slechter kon, bewees het einde dat ik nooit vroeg moet juichen.

Ik hoop echt dat zulke films niet meer gemaakt worden.
Deze losers (makers dus) mogen elke week een stomme film maken, terwijl een talentvolle boy like me op zo een tijdstip commentaar levert onder deze film

Waar gaat de wereld naar toe...............

aerts007
Na een uur van pure miserie deze King afgezet!
Pure zever,en dat voor zo'n schrijver.Ga me toeleggen op zijn boeken en de verfilmingen gewoon links laten liggen.Begint nochtans altijd veelbelovend,om te eindigen in pure Waste of Time movie's.
1* voor de eerste 10 minuten.

avatar van film88888
Sterke verfilming van het prachtige verhaal van King.

Verhaal begon heel boeiend dat ik gewoon niet kon wegkijken, en dat duurde toch wel zeker een dik uur, maar jammer dat het dan een klein beetje laat afzakken, maar slecht is de film helemaal niet !

Mick Garris (creator van Masters Of Horror) die in deze een mooie horror cast in heeft gezet, en ook veel mensen die we kennen uit de Masters Of Horror serie. Ze acteerden allemaal wel best goed vond ik op zich.

De film weet zeker wel te boeien.