Oscar (1991)

Komedie / Misdaad

geregisseerd door John Landis
met Chazz Palminteri, Sylvester Stallone en Marisa Tomei

Angelo 'Snaps' Provolone heeft zijn vader een belofte gedaan op zijn sterfbed: hij zou de misdaad verlaten en een eerlijk zakenman worden. Ondanks dat hij totaal geen ervaring heeft met legaal geld verdienen is hij van plan zijn belofte te houden. Hij krijgt echter met enkele problemen te maken: hulpjes die niets anders dan misdaad kennen, de politie die hem niet vertrouwen, en Oscar, die zojuist zijn dochter zwanger heeft gemaakt.

nicoot
Geef mij toch maar de versie met Louis de Funès, ik lag werkelijk kreupel van het lachen met al die absurde, hyperkinetische, typische de Funès-situaties! :d

The Last
SuperSideSwipe schreef:
Deze mag van mij wel in de flop 100.

Komt in de buurt.

avatar van Legan
The Last schreef:

Komt in de buurt.
Vooralsnog is de lijn stijgend .

Yes, dankzij mijn stem op 2,00. Stallone is gewoon goed!! Nighthawks, First Blood, Tango & Cash, en dan deze. Goed uitgevoerde film, waarin alle acteurs zo te zien lol er in hebben. Tim Curry zoals gewoonlijk briljant overigens.

avatar van Sweety-Me
Een hele leuk film. Oud maar wel leuk.

Had hem ooit op video en kan hem nergens meer vinden op dvd met nl ondertiteling. Wie weet kom ik hem nog tegen.... Sylvester speelt leuk en het zinnetje: Like a baby's behind... Lachen!

avatar van m1chel
Ik ben een groot fan van Stalone, maar dit had hij echt niet moeten doen. Hele slappe en vooral niet leuke remake.

avatar van MizKriz
Ok,
ik vind persoonlijk van deze Oscar film iets beter is dan De Funes Oscar
Ik vind deze ook iets grappiger, ookal is het praktisch hetzelfde verhaal.
Sylvester Stallone laat hierin zien dat hij ook komedie kan maken ipv actie.
Is wel één van m'n favoriete films in m'n top 10.

avatar van Beertje45
Lag destijds meerdere malen dubbel van het lachen met deze aardige, doldrieste komedie. Stallone trekt zich heel goed uit de slag en op de rest van de cast heb ik ook totaal niets aan te merken. De Felucci broers waren het leukst. Ik kan hier niet gaan beweren welke nu de beste is, deze versie of die met De Funes. Deze film heb al meerdere keren gezien en het origineel in een ver verleden 1 keer. Herinner me er niets meer van.