• 10.511 nieuwsartikelen

Met onder meer: Chazz Palminteri, Sylvester Stallone en Marisa Tomei

Gesproken taal: Italiaans en Engels

Releasedatum: 30 augustus 1991

Plot Oscar

"In crime and comedy, timing is everything."

Angelo 'Snaps' Provolone heeft zijn vader een belofte gedaan op zijn sterfbed: hij zou de misdaad verlaten en een eerlijk zakenman worden. Ondanks dat hij totaal geen ervaring heeft met legaal geld verdienen is hij van plan zijn belofte te houden. Hij krijgt echter met enkele problemen te maken: hulpjes die niets anders dan misdaad kennen, de politie die hem niet vertrouwen, en Oscar, die zojuist zijn dochter zwanger heeft gemaakt.

Angelo 'Snaps' Provolone

Guido Finucci

Eduardo Provolone

avatar van nicoot

nicoot

Geef mij toch maar de versie met Louis de Funès, ik lag werkelijk kreupel van het lachen met al die absurde, hyperkinetische, typische de Funès-situaties! :d

avatar van The Last

The Last

SuperSideSwipe schreef:

Deze mag van mij wel in de flop 100.

Komt in de buurt.

avatar van Legan

Legan

The Last schreef:

Komt in de buurt.

Vooralsnog is de lijn stijgend .

avatar van filmhater

filmhater

Yes, dankzij mijn stem op 2,00. Stallone is gewoon goed!! Nighthawks, First Blood, Tango & Cash, en dan deze. Goed uitgevoerde film, waarin alle acteurs zo te zien lol er in hebben. Tim Curry zoals gewoonlijk briljant overigens.

avatar van Sweety-Me

Sweety-Me

Een hele leuk film. Oud maar wel leuk.

Had hem ooit op video en kan hem nergens meer vinden op dvd met nl ondertiteling. Wie weet kom ik hem nog tegen.... Sylvester speelt leuk en het zinnetje: Like a baby's behind... Lachen!

avatar van m1chel

m1chel

• 1948 berichten

Ik ben een groot fan van Stalone, maar dit had hij echt niet moeten doen. Hele slappe en vooral niet leuke remake.

avatar van MizKriz

MizKriz

Ok,

ik vind persoonlijk van deze Oscar film iets beter is dan De Funes Oscar

Ik vind deze ook iets grappiger, ookal is het praktisch hetzelfde verhaal.

Sylvester Stallone laat hierin zien dat hij ook komedie kan maken ipv actie.

Is wel één van m'n favoriete films in m'n top 10.

avatar van Beertje45

Beertje45

Lag destijds meerdere malen dubbel van het lachen met deze aardige, doldrieste komedie. Stallone trekt zich heel goed uit de slag en op de rest van de cast heb ik ook totaal niets aan te merken. De Felucci broers waren het leukst. Ik kan hier niet gaan beweren welke nu de beste is, deze versie of die met De Funes. Deze film heb al meerdere keren gezien en het origineel in een ver verleden 1 keer. Herinner me er niets meer van.

scorsese

Goeie film over een gangster die zijn stervende vader beloofd het rechte pad op te gaan. Simpelweg een heerlijke klucht die zich afspeelt op één dag in het huis van de rijke gangster begin jaren 30. Leuke ontwikkelingen die elkaar op blijven volgen. Ook een aantal grappige dialogen en de cast brengt het vermakelijk op een dik aangezette manier (ook Sylvester Stallone komt hier prima mee weg).