K-911 (1999)

Actie / Komedie

geregisseerd door Charles T. Kanganis
met James Belushi, Christine Tucci en James Handy

Agent Dooley (Belushi), bekend uit de vorige 'K-9' film, en zijn hond Jerry Lee proberen een crimineel op te sporen die hen terroriseert. Omdat ze beide echter uit vorm zijn, moeten ze gedwongen samenwerken met een vrouwelijke sergeant (Tucci) en haar Dobermann Zeus.

avatar van kalehein
Een rottweiler die "Dutch" verstaat. Volgens mij was het gewoon "Deutsch" want het was niet om aan te horen hahaha.

avatar van DeCol
Wat minder dan zijn voorganger.

Grootste stoorfactor is maar weer eens de aanname dat Nederlands hetzelfde als Duits is. Is niet de eerste keer dat die fout in een film wordt gemaakt en altijd erger ik me er weer ontzettend aan. Het verhaal stelt weinig voor, maar daar moet deze film het ook niet van hebben. De actiescenes zijn erg matig en visueel leek het soms wel computerwerk. Gelukkig is de combinatie James Belushi en Jerry Lee weer geslaagd en zorgt het wederom voor een lach op je gezicht. Tucci en Zeus zijn ook wel oke.

heb onlangs k-9 pi gekocht maar waar vind ge deel 1 2 ??

avatar van DragQueen
Minder dan het eerste deel, en grotendeels een herhalingsoefening. Toch zorgt het duo Belushi en hond Jerry Lee wel voor een paar leuke momenten, en is de chemie prima. 2,5 Ster.