• 8.254.646 stemmen

Oorsprong: Verenigde Staten / Canada

Geregisseerd door: Richard J. Lewis

Met onder meer: James Belushi, Kevin Durand en Gary Basaraba

Plot K-9: P.I.

"The Odd Couple Is Back!"

Dooley staat op het punt om met pensioen te gaan wanneer hij toevallig op een gewapende overval in een hightech computerbedrijf stuit. Plotseling is hij de verdachte en zijn pensioen wordt uitgesteld tot de echte boeven opgepakt zijn. Nu moeten Dooley en Jerry Lee dus op pad als privé-detectives om de echte daders op te sporen.

imageimage

avatar van roda

roda

aardige film ,niet veel bijzonders.

james belushi heeft al jaren geen toppers meer gemaakt.films als the principal,filofax

en red heat en de eerste k-9

avatar van Purmerend

Purmerend

Is dit dezelfde hond als uit REX?

avatar van V

V

Belushi is altijd goed en dit soort films zorgen voor lekker simpel vermaak. Leuke film 3*

avatar van Jorick

Jorick

Purmerend schreef:

Is dit dezelfde hond als uit REX?

Welke hond uit REX?

Aan de serie Com.Rex werkten namelijk meerdere (politie) honden mee, elke hond had namelijk zo z'n specialiteiten.

avatar van BaZzZaAaH

BaZzZaAaH

mwoa, beetje nageaapt van rex inderdaad....

avatar van Saving Pvt. Pyle

Saving Pvt. Pyle

BaZzZaAaH schreef:

mwoa, beetje nageaapt van rex inderdaad....

Helemaal niet. Dit is een vervolg op K9 uit 1989, dus van naaperij kan geen sprake zijn. Op Rex dan...

avatar van Leno

Leno

Het tweede vervolg zelfs al. Er was eerst nog K-911. Lekker orginele titel dus. Ik las trouwens dat iedere film een andere hond had. In deel 2 (of was het deze) luisterde de hond zogenaamd alleen naar Nederlands. Helaas weten ze in Hollywood nogsteeds het verschil tussen Duits en Nederlands niet..

avatar van RRT

RRT

Zitten wel wat aardige stukjes in,(alleen met de hond) maar te weinig om een film te dragen. Dialogen en acteerwerk stellen niet veel voor, maar is misschien ook wel niet de bedoeling.

Maar simpel vermaak is ook vermaak. 2,5*

avatar van alexis

alexis

beide wat ouder geworden... maar de chemie is gebleven... op de een of andere manier toch een soort zwak voor dit grappige duo

****

avatar van TheRisingSun

TheRisingSun

Inderdaad de chemie is nog steeds aanwezig tussen de hond en Belushi,maar de film in zijn geheel is toch wel wat minder dan vooral het eerste deel.

Dat wil niet zeggen dat ik me ook met dit deel niet vermaakt heb,integendeel. Ook deze film is vermakelijk genoeg om anderhalf uur uit te zitten.

3 sterren

avatar van Chattingforum

Chattingforum

Deze film heb ik nog niet gezien denk ik, wel de andere versie denk ik, maar omdat het met mijn favoriete hond is, de duitse herder moet ik hem gewoon zien!!!

avatar van Waku

Waku

Na het matige vervolg op de eerste K9 had ik al een laag verwachtingspatroon voor dit derde deel.

En terecht blijkt achteraf. Deze K9 P.I. is dusdanig uitgemolken dat de commerciële bedoelingen van het scherm spatten, iets wat niet gezegd kan worden van de film zelf. Een zeer belachelijk verzonnen verhaaltje, net gepensioneerde Belushi komt in een Inbraaksituatie terecht, wordt hier zelfs hoofdverdachte van en raakt zijn pensioen kwijt tenzij hij en zijn hond natuurlijk de echte daders vinden. Uiteraard komt alles goed na anderhalf uur flauwe man met hond grappen.

Nergens wordt het echt leuk of je moet liefhebber zijn van komedies met scheten latende honden en voor de hand liggende voorspelbare grappen. De clue is vreselijk voorspelbaar, acteerwerk matig ( met name de dame die Belushi inhuurt als privé detective) en het lijkt of de hond zelf ook alleen zijn contractuele verplichtingen na komt.

Want Jerry Lee lijkt er ook niet echt de kracht meer voor te hebben..

avatar van Fangs

Fangs (crew films)

Het eerste vervolg vond ik verrassend vermakelijk, maar na deze derde keer mogen ze er wel mee ophouden. Wel een aantal goede grappen en de chemie tussen Belushi en de hond is er nog steeds (hoewel in mindere mate dan in de vorige delen), maar over het algemeen flauw en voorspelbaar. > 2.5*

avatar van Modar

Modar

Ik vond dit wel een leuk vervolg het 2e deel heb ik niet gezien helaas komt waarschijnlijk nog wel. Het eerste deel is geweldig dit deel haalt het logisch genoeg niet bij het orginele, maar haalt wel een voldoende, Jerry Lee blijft!

3.5 ster

avatar van gigauser

gigauser

Inderdaad lekker simpel vermaak. Was Belushi bijna vergeten. Wordt tijd dat die eens aan een come back doet. Heb altijd genoten van zijn films en met deze derde deel uit de K9-films heeft hij bewezen dat hij nog lang niet tot het oude Hollywood-ijzer behoord.

Leuke film.

Het 2e deel zal ik nog ergens vandaan moeten toveren.

Jerry Lee, was trouwens King, die in K9 2 als stand-in werkte. Rondo, de Jerry Lee uit het eerste deel is ondertussen hoogstwaarschijnlijk in de hondenhemel. Of Duitse Heerders moeten 20 jaar oud worden.

avatar van finalman

finalman

gigauser schreef:

Leuke film.

Het 2e deel zal ik nog ergens vandaan moeten toveren.

De eerste Jerry Lee (echte naam Koton) is reeds overleden in 1991, hij werd neergeschoten.

Zie Koton

Triestig.

avatar van tommykonijn

tommykonijn

• 2074 stemmen

Alweer de derde en laatste K-9 film. Wel wéér vermakelijk. leuke scenes, leuk acteerwerk en de film kent ook veel leuke momenten. Ben wel blij dat er geen vierde film is gekomen, ik denk dat dat misschien niet zo goed had uitgepakt. Alle K-9 films staan bij mij nu op een 3* en ook deze mag zich daarbij aansluiten. Leuke vermakelijke film, en datzelfde kan ik zeggen over de hele reeks in het algemeen.

avatar van DVD-T

DVD-T

Een beetje een standaard politieman en zijn hond actie komedie.

Momenten van de hond zijn eigenlijk nog het leukst. Af en toe heb ik er best om kunnen lachen dat hij darmproblemen heeft . Voor de rest een vrij standaard verhaaltje wat niet bijzonder is uitgewerkt. Je hebt tijdens het kijken het gevoel dat je het allemaal al wel een keer hebt gezien. Dit komt de kijkervaring niet ten goede en zorgt door de vreemde keuzes van het hoofdpersonage voor nogal wat irritatie. Actie is verder ook niets, en de acteer prestaties van de cast zijn ondermaats. Zoals gezegd was de hond nog het leukste, en zorgt ervoor dat het net even wat genietbaarder is allemaal. Je hebt trouwens ook iet het gevoel alsof je deel 2 mist.

avatar van Fran

Fran

• 1953 berichten

De eerste K9 film vind ik toch nog steeds gewoon de beste. Ik hou normaal altijd wel van films waar honden in voorkomen maar hier vond ik dat er toch weinig binding was tussen Belushi en de hond. Maar op zich kijkt de film wel lekker weg.

avatar van 606

alexis schreef:

****

was niet dezelfde hond, kan ook niet

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Vrolijke niets-aan-de-handfilm. Niet altijd even boeiend, maar een paar grappen waar ik hardop om heb gelachen. 3,0*

avatar van boemboem27

boemboem27

blijft gewoon leuke films k_9 en alle andere.

heb me prima vermaakt ook met deze.

inderdaad allemaal uitgemolken,maar ach simpel vermaak toch..