Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows (2016)

Alternatieve titels: Ninja Turtles: Out of the Shadows | TMNT: Out of the Shadows | Teenage Mutant Ninja Turtles 2

Verenigde Staten / Hongkong / China / Canada
Actie / Avontuur

geregisseerd door Dave Green
met Megan Fox, Pete Ploszek en Stephen Amell

De vier broers Raphael, Michelangelo, Leonardo en Donatello keren terug naar de stad als de Teenage Mutant Ninja Turtles. De turtles moeten de stad zien te redden van een nieuwe dreiging. Daaronder vallen twee gevaarlijke schurken die de namen Bebop en Rocksteady dragen.

avatar van Decec
Een leuke actie/avontuur/komedie/SF film...
Prima verhaal...
Leuk vervolg...
Perfect mooi gemaakte SF...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Prima camerabeweging...

avatar van mnrk
My man!

Deze 2e TMNT film van Dave Green is een vermakelijke film...

Het verhaal is in orde en gaat prima verder na het 1e deel, ook komen er weer leuke dingen naar voren die er ook waren bij de good old animatie serie...

Megan Fox is gelukkig weer van de partij en Stephen Amell is een prima toevoeging, maar stiekem waren toch wel Rocksteady & Bebop de "helden" in deze film...

Laat een 3e deel maar komen hoor...

avatar van missl
Bij deel 2 hebben de makers veel meer naar de tekenfilms van vroeger gekeken lijkt wel. De actie, het jeugdige de humor, er is hard aan gewerkt om die (in tegenstelling tot deel 1) terug te krijgen. Goed gelukt dit tweede deel!

avatar van DVD-T
Turtle power!

Hoewel ook dit tweede deel een niet heel erg goede film is, is het allemaal wel zeer vermakelijk. Het eerste deel bleek een grote verassing. Helaas is dit tweede deel toch iets minder goed. De personages die zo geliefd zijn bij zo'n groot publiek worden niet heel goed uitgewerkt. Shredder komt nauwelijks aan bod in Out of the Shadows. En ook Krang had iets beter uitgewerkt mogen worden, al is hij zeker een goede toevoeging aan deze wereld. Jammer dat Jones hier zo wordt neergezet. Heel zwak voor zo'n cool personage. Wel krijgen we hier eindelijk Bebop en Rocksteady. Beide stellen niet teleur.

De actie ziet er goed uit, maar voelt minder "groots" aan. Het eerste deel had meer grote set pieces doorheen de hele film. Ook dat is aanzienlijk minder in Out of the Shadows. Er zitten leuke scenes in, maar zijn gewoon veel te kort om echt een impact te maken. Qua visuals erg leuk en het geluid is net als in het eerste deel weer heel erg mooi vormgegeven, met als toppunt de freeway chase. De effecten uit de stal van ILM zien er ook weer erg goed uit.

Dit had zoveel meer kunnen zijn dan het nu is geworden. Desondanks is ook dit weer een leuk rommeltje geworden.

avatar van K. V.
Deze vermakelijke film eens bekeken en deze komt toch wel dicht bij de tekenfilms van vroeger. Eindelijk doen Bebop, Rocksteady en Krang ook mee.
De film zag er wel goed uit en het verhaal kon er wel mee door.
Geen meesterwerk, maar prima vertier.

avatar van LOTR-lover
Opnieuw heb ik genoten van deze hedendaagse TMNT film. Het vorige deel vond ik vermakelijk en datzelfde geldt voor Out Of The Shadows. Over the top actie, prima CGI en een aantal pure jeugdsentiment personages die worden geïntroduceerd (Krang, Bebop & Rocksteady). Dit bracht me direct terug naar m’n kindertijd waarin de animatieserie op TV was. Het is een lekkere wegkijker voor zowel jong als oud (hoewel voor echt jong nog wel een beetje te heftig).

7/10 (IMDB)

Ok, het is klaar. Er mogen nog animatieseries komen en de comics mogen langer doorgaan, maar laat Michael Bay verdomme met zijn klauwen van de Turtles afblijven. In eerste instantie zag ik in de trailer Baxter Stockmann, Bebop en Rocksteady en Casey Jones voorbij komen en dacht ik echt dat het nog iets kon worden, maar de film heeft alles wat te tolereren was aan de eerste film naar beneden gehaald en nog verder gescheten op een fantastisch concept. Ach, Krang zag er tof uit en werd leuk ingesproken, maar Bebop en Rocksteady zijn strontvervelend, er wordt niets met Stockmann gedaan, Shredder heeft nog minder te doen en de enigszins charmante scenes in de eerste film tussen de Turtles zijn hier compleet absent. Stephen Amell (hier beter dan in Arrow, die serie blijf ik als Green Arrow fan haten) heeft er echt zin in en is zodoende vertederend, maar het werkt als geheel gewoon niet. De Turtles zijn irritant, April O'Neill wordt nog steeds dramatisch neergezet en zelfs Will Arnett kan het niet redden. Kappen nu, het is echt over.

avatar van GarudaStr
Lekkere actie(Michel bay style), en humor.
Goed acteer werk.
Ik had leuk gevonden als Stephen Amell
Misschien een leuke reference maakte naar arrow.
Gelukkig speelde me crush Megan fox erin.

“you have failed this city“

Brak.

Van deel 1 weet ik nog maar bitterweinig, behalve dan dat de nieuwe Turtles er onooglijk uitzagen én dat ze ook onuitstaanbaar waren. Blijkbaar is er niet zo heel veel veranderd, want ook dit tweede deel heeft vier compleet irritante hoofdperonages.

Vooral de humor is niet te harden. Erg vervelend, erg in your face, erg kinderachtig allemaal. Naast The Turtles zelf heb je een hele kast aan nevenpersonages, geen enkele komt echt goed uit de verf, geen enkele wordt goed neergezet. Pover acteerwerk alom, het ligt dus zeker niet enkel aan de CG.

Verhaaltje stelt uiteraard ook niet veel voor, de actie is aan de flauwe kant, het enige leuke is het fluo tintje dat de film meekrijgt. Niet dat het er daardoor nu meteen mooi uitziet, maar het geeft de film wel iets fris.

110 minuten is verder veel te lang voor een film als deze, hou het bij 90 minuutjes en zorg gewoon dat het allemaal net wat spectaculairder oogt dan nu het geval was. Weer eentje om snel te vergeten, maar dat was deel 1 natuurlijk ook al.

avatar van PEN15
Toen ik een jaar of acht was hadden we een groepsgesprek op de basisschool. Wat zou je vreselijk vinden als je blind werd, luidde de stelling. De meester moest grinniken toen ik zei dat ik Transformers niet meer kon zien. Sommigen hielden van Gi-Joe, He-man, MASK en ik van Transformers, daar was ik echt gek op.

..maar sinds 2007 duik ik elke keer weg als ik het in beeld krijg. Zelfs als er fragmenten getoond worden in top-10 filmpjes op youtube en er komt iets van de Bay adaptaties in voor dan klik ik er snel doorheen of ik sluit gelijk mijn hele browser af, want daar wil ik dus nooit iets van zien. Dat is NIET mijn Transformers!

Out of the Shadows is kennelijk weer zo'n reboot en wie vraagt er eigenlijk om? Niemand van mijn generatie zit er op te wachten om het hele verhaal opnieuw uitgekauwd te krijgen. Als ze 30min nodig hebben om Shredder te laten ontsnappen en Bebop & Rocksteady te muteren, dan kan ik wel raden waar het verhaal uit 2014 grotendeels over gaat. Neem het stuk over van Lennert en ik heb er niets meer aan toe te voegen. Ik heb het niet af kunnen kijken, want na 90 minuten was het genoeg geweest.

avatar van Sonygony
Beter dan verwacht! Super vet. Old school tmnt

avatar van Davido
Heerlijk... Goede actie en lekker gelachen! Zowel 1 als 2 zijn goed in elkaar gezet. Mooie Dolby sound!

avatar van thoyouknow1980
Pizza time
Net zo leuk als de voorganger,bevat namelijk weer genoeg actie,humor en vermaak

avatar van jippie2010
Lastig om de film te beoordelen.
Het lijkt wel alsof de makers zelf ook niet goed weten voor welk publiek deze film bedoeld heeft. Het is te grof om echt een familiefilm te kunnen zijn, maar te kinderachtig om bij een ouder publiek aan te sluiten. Een nostalgisch gevoel kreeg ik er zeker niet van.
Toch zonde met een geschat budget van 135 miljoen dollar.
Was dan de film echt slecht? Nee, maar het was vlees nog vis. *2,5

avatar van Atmos
Gekeken in 3D via m.n beamer , en wat ziet dát er geweldig uit zeg !
De film zelf was ook zeker de moeite waard en ook dankzij het
waanzinnige Dolby Atmos geluid krijgt hij een *3,5 .