Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

Honey, I Blew Up the Kid (1992)

Familie / Komedie

geregisseerd door Randal Kleiser
met Rick Moranis, Marcia Strassman en Robert Oliveri

Drie jaar nadat hij met een elektromagnetisch experiment zijn kinderen eerst verkleind en daarna weer vergroot heeft, is de excentrieke uitvinder Wayne nog steeds op zoek naar erkenning. Hoewel hij nu werkt voor het prestigieuze Sterling-laboratorium, wordt hij door zijn baas beschouwd als een wetenschappelijke oen van formaat. Waynes nieuwste project is net het tegengestelde van zijn krimpmachine: een vergrotingslaserstraal die moleculen tientallen keren doen uitzetten. Ongelukkig genoeg loopt Waynes driejarig zoontje per toeval door de bestralingsmachine.

Deel 1 was leuk, deel 2 is erg flauw en niet boeiend, special effects zijn ook erg ouderwets. Zitten maar een paar komische scenes in, zover ik me kan herinneren. 1,5 sterren.

avatar van narva77
Deel 1 was nog leuk...

BS
idd, deel 1 was leuk omdat het orgineel was. deze is een beetje TE. had niet gehoeven van mij.Wel aardig gedaan,maar hij komt zwakjes over bij mij. 1,5 ster omdat hij af en toe wel comisch was.

Een kindje wat ik ken was blij dat hij deze film van Sinterklaas gekregen had. Maar ja kinderen vinden alle films goed. Ik niet dus 1 ster

Mik
Ik ben enorm onder de indruk van de wijze waarop ze die visual effects gecreeerd hebben. Erg overtuigend tot nu toe

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Paar aardige momenten, maar verder vooral erg flauw en kinderachtig. De grap van het te grote kind gaat erg snel vervelen. Ik dacht overig altijd dat dit de derde uit de serie was, maar dit is dus blijkbaar deel 2?

Yup.

avatar van WB
WB
Wat een tegenvaller als je denkt dattie net zo leuk wordt als deel 1! Ze moeten die film es opblazen

2 sterren...

(verwijderd)
helemaal geen slechte film

avatar van John Doe
Zeker, de moeite waard om te zien.

Kwil em al tijdje zien, vanavond maar es ff kijken dan. Hope dattie net zo leuk is als Honey, We Shrunk the Kids. Aan jullie reacties te zien niet, maarjah smaken verschillen .

Kvinnem eigelijk best leuk hoor ! Honey, I Shrunk The Kids vond ik toch wel leuker, die heeft ook meer die jaren '80 begin '90 familie/komedie stijl, daar hou ik wel van. Nu ik het toch daar over heb... weet iemand misschien meer van dat soort films hoe ik ze net beschreef ?

avatar van danuz
Ik vond dit vroegah echt een geweldige film, dus in naam der nostalgie geef ik hem 3 sterren

avatar van Marki_san
ik heb slechtere films gezien dan dit dus *3

avatar van The One Ring
Ik heb deel 1 ook eens gezien, maar dat is te lang geleden om erover te oordelen. Ik kan niet zeggen of ik dit deel minder vind, maar bijzonder vind ik 'm allerminst. Een plaats in de flop 100 is wel wat overdreven.
2 sterren

djelle
Vind ik ook. De eerste was natuurlijk een stuk beter, maar hij was (ondanks redelijk wat flauwigheden) toch tamelijk vermakelijk. 2*

avatar van YuLaw16
Ik vond hem redelijk aardig eerlijk gezegd, deze film verdiend het niet in de flop 100 te zitten

avatar van streeter
begrijp het ook niet. Het is een standaard familie-film - niets speciaals, hoewel de special effects toendertijd goed waren.

avatar van Nicolage Rico
De originaliteit was er wel vanaf, zeg. Bovendien een stuk minder leuk concept dan het eerste deel.

Het is erg lang geleden dat ik deze gezien heb, maar ik geef 2,5 *

avatar van Big_bazznizz
Flauwe film. Ik kan me er zelfs niet veel meer van herinneren. 1 ster

Jos2 schreef:

Twee .

Yup.

waarom is honey we shrunk ouselves dan eerder op tv geweest? (volgens mij vorige week) of zenden ze de films van deel 3 naar deel 1 uit ofzo??

helemaal geweldige film! goede special effects, origineel, goed geacteerd. toppertje! 5 sterren

lowhusky
Onnodig vervolg; SLECHTE special effects, niet origineel, niet geweldig geacteerd, een reusachtige baby, hoe komen ze daar nou weer op?

kArIzMa_TuRk
Rick Moranis kan beter.. ik vond dit eigenlijk een domme film.. ik denk dat deze wel in de flop moest..
2,5* voor de moeite

lowhusky
kArIzMa_TuRk schreef:
2,5* voor de moeite

Je denkt dat de film wel de flop 100 in moest maar je geeft een 2,5*? Dit is één van de meest walgelijk, slechte films ooit! Het zag er werkelijk niet uit.

kArIzMa_TuRk
eigenlijk heb je helemaal gelijk.. en ik wou eigenlijk toen ik eerst ging stemmen een 2* geven maar ik dacht Rick Moranis speelt erin dus zal ik hem matsen. snappie maar vooruit 2* (Voor de Moeite)

TimD
Honey, I Blew Up the Movie

TimD schreef:
Honey, I Blew Up the Movie

Dat zou misschien een betere titel geweest zijn voor deze irritante film.

avatar van D-ark
Flauw en eentoning

avatar van rroossiiee
Deze film moest ik vroeger op de basisschool kijken toen vond ik ze helemaal geweldig maar nu? ik zal het niet meer weten hij blijft mij bij als heel leuk omdat ik dat vroeger vond volgens mij kan ik maar beter die gedachte vast houden.