Honey, I Blew Up the Kid (1992)

Familie / Komedie

geregisseerd door Randal Kleiser
met Rick Moranis, Marcia Strassman en Robert Oliveri

Drie jaar nadat hij met een elektromagnetisch experiment zijn kinderen eerst verkleind en daarna weer vergroot heeft, is de excentrieke uitvinder Wayne nog steeds op zoek naar erkenning. Hoewel hij nu werkt voor het prestigieuze Sterling-laboratorium, wordt hij door zijn baas beschouwd als een wetenschappelijke oen van formaat. Waynes nieuwste project is net het tegengestelde van zijn krimpmachine: een vergrotingslaserstraal die moleculen tientallen keren doen uitzetten. Ongelukkig genoeg loopt Waynes driejarig zoontje per toeval door de bestralingsmachine.

avatar van 606
hoe kom je er bij een reuze baby echt dom

alles is slecht aan deze film

0,5 ster

avatar van rubenzzz
vond hem vroeger erg leuk. 3 *

Het eerste deel was geweldig vermakelijk vroeger.

avatar van DragQueen
Leuk vervolg, met prima special effects en een leuk verhaal. weliswaar wat minder dan de eerste film, maar toch bij vlagen humoristisch. het acteerwerk zit ook weer snor. ook dit is toch weer een vermakelijke film voor het hele gezin. 2,5 sterren.

ik weet nog dat ik als jong ventje naar deze film keek, geweldig.
vond het een leuk vervolg van deel 1 ...

606 schreef:
hoe kom je er bij een reuze baby echt dom

alles is slecht aan deze film

0,5 ster

denk dat reuze baby's wel; meer in films hebben gespeeld....vrij flauw..daar niet van.

ik vond het wel een lache film..

avatar van Scorpio11
Leuk voor de allerkleinste maar voor mij is het bagger!!

avatar van tommykonijn
Saaie Film met gewoon hele Slechte humor en daarbij vind ik de acteerprestaties ook niet om aan te zien kortom : Deze Film vind ik absoluut maar zeker een en al bagger.

avatar van riesma
Honey, we blew up our reputation.
(Yup, zelfde reactie als bij Shrunk ourselves)

avatar van SpikeR
walgelijke film en helaas wordt deze tot in de treure herhaald op tv

WOW! Een gemiddelde van 1,58 voor deze film! Dat is veel!

avatar van dave
Deze sequel viel erg tegen.

Het verhaal is totaal niet goed uitgewerkt en weet nergens echt te overtuigen of zelfs maar te boeien. Je kunt zonder twijfel een paar leuke dingen doen met een gigantische baby, maar dat hebben de makers blijkbaar niet ondervonden. Je kijkt hier gewoon naar een groot kind dat dingen opppakt en vernield. Wat is daar in hemelsnaam leuk aan? Het wordt heel snel heel vervelend.

In de eerste film werden er ook al een paar dingen vergroot, daarom voelt het hier vrij onnodig aan. Als een soort nutteloze uitbreiding.

De effecten zijn te lelijk voor woorden. Alles zag er vreselijk nep uit, alsof het kind gewoon op het scherm geprojecteerd werd. Er werd wel een paar keer met verhoudingen gespeeld, maar ook dat zag er in de meeste gevallen fake uit. Denk aan die gele cabrio die hij optilt. Overduidelijk een speelgoedauto.
Waar ze in het eerste deel nog moeite deden om een zo mooi mogelijke wereld te creëren, is daar hier niets van te merken. Het creatieve aspect is ver te zoeken.

Acteerwerk is slecht. Vooral de oudste zoon bakt er weinig of niets van, net als de baas van Wayne. Wat een totaal ongeloofwaardige rol trouwens. Dr. Hendrickson, zoals hij heet, mag zomaar mee in een helikopter van het leger om een verdovende spuit in dat kind zijn nek te schieten.

Er valt in feite niets positief over te vertellen. Ik kon niets vinden dat me aanstond, verraste of verbaasde. Ik wou gewoon dat het allemaal zo rap mogelijk aflopen was. Vrij zielige vertoning.

avatar van Eh..buuh
Omdat ik er vroeger van genoten heb toch 3 sterren. Jeugdsentiment is mooi hè;)

avatar van Phantasm
Inderdaad, jeugdsentiment, vandaag weer eens gezien, hij blijft leuk.

avatar van tommykonijn
tommykonijn schreef:

Ik denk dat ik me vergist heb bij het 3e deel hier. Deze viel nog wel een beetje mee, maar hij was ook niet helemaal super. Vroeger wel eens gezien en ik vond hem wel leuk.. maar ik heb hem daarna niet meer herzien volgens mij en ik vond hem zowieso een stuk minder dan deel 1.

Als de titel was geweest "Honey, I Blew Up your clit" dan was het waarschijnlijk leuker geweest. Deze zooi zenden ze nu trouwens weer uit op Film 1 (triest van Film 1), na 15 minuten had ik het wel gezien.

avatar van Edie
Slecht en niet leuk, nog net niet zo erg als het derde deel, maar toch behoorlijk matig allemaal. Het grootste probleem vond ik dat dat 'opgeblazen' zoontje erg irritant overkomt.

Het leukst van de film vond ik nog het stukje in Las Vegas.

1.5* (maar, voor kinderen zal de film wel leuk zijn. Waarbij het origineel goed kijkbaar is voor jeugd én volwassenen)