• 8.481.081 stemmen

The Dukes of Hazzard (2005)

Actie / Komedie | 106 minuten

Releasedatum: 1 september 2005

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot The Dukes of Hazzard

"Cousins. Outlaws. Thrillbillies."

Op het eerste oog is alles rustig in Hazzard County, maar schijn bedriegt. Boss Hogg is van plan om van Hazzard een mijn te maken, maar daar willen Bo en Luke een stokje voor steken, met hulp van Cooter, Uncle Jessie en vooral de charmes van Daisy.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Deputy Enos Strate

Katie Johnson

avatar van MovieFreak1995

MovieFreak1995

Wel leuk om een keertje te zien maar meer ook niet

avatar van misterwhite

misterwhite

Ik vond hem een beetje tegenvallen, ik had deze eens een keertje gehuurt met hoge verwachtingen want ik vind Knoxville en Sean William Scott echt geweldig. Maar toch deden ze het niet zo geweldig in deze film.

avatar van totti999

totti999

paul83 schreef:

Zeer slechte verfilming van de serie. Werd vroeger ook al niet warm van de serie eigenlijk.

De humor is erg flauw op een negatieve manier. Het is vooral kinderachtig te noemen. Heb mezelf niet kunnen betrappen op een lach.

De rollen worden enigzins leuk vertolkt maar ook niet meer dan dat. Jessica Simpson was redelijk appetijtelijk die het cijfer een punt omhoog haalt.

Als 8-jarige vond ik de serie erg leuk, maar deze film is inderdaad een teleurstelling. Verder eens met dit commentaar, bonuspuntje voor de looks van Jessica...

avatar van Gardenia

Gardenia

1,5 ster voor Jessica.

zwak plot, niet grappig. meer kan ik er niet over zeggen.

Johnny Knoxville is grappig maar niet als acteur.

avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

• 1931 stemmen

Ondermaats wegkijkertje. Heb de serie nooit gezien, maar of dat nou echt veel uitmaakt..

De setting trekt me ten eerste al niet. De 'grappen' komen meer neer op wat gebeuk en geschreeuw, wat standaard grappen en een paar mislukte moppen.

Seann William Scott zie ik meestal wel graag bezig maar valt hier af en toe wat tegen (misschien door het duo?). Johnny Knoxville zie ik liever niet nogmaals terug in een film. En Jessica Simpson zorgt gewoon voor wat fijn kijkvoer en dat beseffen de makers maar al te goed..

Gelukkig werd het pauzeren om het over te laten nemen door een irritante voice-over die niks te melden heeft niet al te vaak gebruikt, dat zou zo maar de doodssteek kunnen zijn.

Kijkt verder wel weg, maar echte charme heeft deze film niet..

avatar van kramersietse

kramersietse

Wel GVD!! Hoe verkracht je mijn favoriete jeugdserie!! Door dit te maken dus!!

Die hele Jessica mag het broekje nog niet eens aantrekken van Daisy Duke!! Dat was pas een stoot van een wijf, mijn eerste erectie kreeg ik van haar, al die vlinders waar altijd over gesproken word kreeg ik van haar en mijn toenmalige buurmeisje.

Wat een slap aftreksel dit, ben gewoon woest. Opknopen die handel, net als die gasten die Starsky and Hutch als film hebben uitgebracht enkele jaren geleden. Hoe durven ze??

Als je het dan toch niet kan, blijf er dan met je poten vanaf, Ugh!!

avatar van Blarown

Blarown

beetje ondergewaardeerd..

ik vond hem nog best goed, zoiezo Jhonny Knoxville

ik vond dit juist een kleine verbetering van de oude serie.

avatar van movie acteurs

movie acteurs

Vond het maar een standaard film.

De serie was erg leuk. Dit vloog nog redelijk grappig door de bocht maar Johnny Knoxville vond ik nogal slecht gecast als Luke Duke. Ook Daisy Duke is hier niet goed gecast. Wel leuk dat Lynda Carter een rolletje had. Voor de rest nog een redelijk vermakelijk filmpje dus krijgt het een piepkleine 2,5.

avatar van ibendb

ibendb

• 1963 stemmen

Grappig, Meer niet.

avatar van van duijn

van duijn

kramersietse schreef:

Wel GVD!! Hoe verkracht je mijn favoriete jeugdserie!! Door dit te maken dus!!

Als je het dan toch niet kan, blijf er dan met je poten vanaf, Ugh!!

Je kan zeggen wat je wil maar als jessica simpson verkering met je wilde zou je dan ja zeggen of niet?

avatar van Wezze

Wezze

Verkering? No thanks.

Deze film is inderdaad een slap aftreksel van de serie. Zit ook zo vol met fouten dat ik er niet eens aan ga beginnen om ze op te noemen. Een krappe 2.5*

avatar van Dick2008

Dick2008

Vroeger de tv serie gezien. Was toen ook wel weer wat nieuws, zo met die stuntachtervolgingen en die verschillende typetjes. Toen ik onlangs nog wat afleveringen terugzag vond ik er toch weinig aan. De dialogen blijven dan nog wel aardig en ook die momenten dat het beeld wordt stilgezet en commentaar wordt gegeven.

Zo'n film wordt weer enorm uitgerekt wat ten koste gaat van het tempo. Toch tegen verwachting in nog behoorlijk leuke film. Misschien wel minder dan in de serie maar ik vind dat de spelers in deze film het ook wel goed doen, trouwens ook Reynolds als Boss Hogg.

De stunts mogen misschien dan wel goed gedaan zijn maar ik vind het allemaal toch niet zo bijzonder. De dialogen zijn wel leuk. De eerste helft viel er behoorlijk veel te lachen, zoals met die brandkast achter de auto. Halverwege gaat de film steeds meer achteruit en wordt op gegeven moment ook erg druk. Het voorspelbare einde is dan wel weer leuk. 4.0.

avatar van SnakeDoc

SnakeDoc

Een 1,5 voor de film!

Nog een extra dikke vette punt voor Jessica Simpson .... ongelovelijk wat een lekker wijf zeg!

Vieuw, ... moet er nog altijd van bij komen!

avatar van papaEd

papaEd

Vermakelijke film meer valt er niet over te zeggen

avatar van Joe-K

Joe-K

leuk filmpje voor tussendoor. 2.5*

avatar van Ajax&Filmfreak

Ajax&Filmfreak

Nee dit is zo slecht, zonde van je tijd, er zijn zo veel mooiere films gemaakt!

avatar van Phantasm

Phantasm

Deze film kan lang niet tippen aan de serie, de echte humor mis ik hier, nou vooruit, aardig voor een keer.

avatar van Strike0ut

Strike0ut

Joe-K schreef:

leuk filmpje voor tussendoor. 2.5*

mee eens

avatar van De Knip

De Knip

Wat een aanfluiting, zeg! Bo en Luke Duke waren helden in de tv-serie. In de film totale miscast met Seann William Scott en Johnny Knoxville . Echt verschrikkelijk. Ze proberen lollig te zijn.

Jessica kan weinig fout doen als Daisy.

De tv-serie was imo nog redelijk serieus van opzet. Hier word ik dronken van de grappen. Slecht:

avatar van 606

Haalt het niet bij de serie maar was voor 1 keer goed te doen

Auto blijft vet en Jessica is prachtig.

2,5 ster

avatar van mnrk

mnrk

Deze film is inderdaad niet te vergelijken met de serie, maar was voor de rest wel leuk om te zien.

Het acteerwerk was redelijk, maar gelukkig maakt de verschijning van Jessica Simpson heel veel goed , en Willie Nelson was natuurlijk ook geweldig .

Wel zag de "General Lee" er super uit !!

Ik ben het totaal niet met "de Knip" eens. Er zaten leuke grappen in, daar is het komedie voor. En het verhaal is ook lekker feel good.

avatar van VforVictor

VforVictor

wat een zaad-film

avatar van sofripa

sofripa

Kansloze troep. Daverend ongrappig. Houtenklazen acteerwerk...enz,enz...

avatar van marcelvkan

marcelvkan

Na een kwartier vroeg ik me af; Waar the hell ben ik aan begonnen?!?

Maar toen ik eenmaal gewend was aan de personages, en de beeldschone jessica simpson wat vaker door het beeld heen schitterde was ik om !

Ondanks dat het in mijn ogen niet echt aan de serie kan tippen vond ik deze film toch de moeite waard!

Aangenaam verrast; 3.5 *

avatar van Kondoro

Kondoro

The Dukes of Hazzard

Blindelings de film in gegaan. Ik wist niet waar het over ging en hoe het zou worden. Ik moet zeggen dat de film me prima bevallen is. In het algemeen ken ik The Dukes of Hazzard amper. Ik heb de serie zo nu en dan wel eens gezien maar dat ik ze nou echt zat de volgen is een ander verhaal. Ik was aan het zoeken en hij staat op Netflix, dus meteen even meegepikt. Ik zelf vond het helemaal nog niet zo'n saaie film. Als had ik Johnny Knoxville niet verwacht. Het verhaal was wel leuk en het concept was ook aardig. Prima om een avond te vermaken! Jessica lekker wijf, en die zit er ook nog eens in, Nouja wat wil je nog meer

avatar van fritsy

fritsy

Miscast.

avatar van JoeCabot

JoeCabot

Een film die op veel verschillende manieren ‘loos’ is: complexloos, pretentieloos, … En ja, af en toe ook schaamteloos. Zelfs de makers leken te beseffen dat, ik noem maar iets, pronken met symbolen uit de burgeroorlog anno 2005 wat fout overkomt. De film blinkt echt 106 minuten lang uit in lompheid. Met de jaren krijg je zo’n concept steeds moeilijker verkocht.

Anyway, af en toe heb je gewoon eens zin in dit soort onzin. De Charger staat sowieso garant voor een hoop coole car chases. Verrassender vind ik dat ook de grappen nu en dan geslaagd waren. Had ik niet verwacht.

Oké, het wemelt voorts van de clichés en het acteerwerk is niet bepaald om over naar huis te schrijven, maar dat zie ik graag door de vingers bij een film als deze.

Geen grootse cinema, maar heb me prima geamuseerd. 2.5*

Tarkus

Deze film is maar een flauw afkooksel van wat de serie destijds was.

Flauwe grappen die nooit kunnen tippen aan de gags uit de serie.

Ook de vertolkingen zijn in deze film niet al te bijster goed.

Enige pluspunt misschien is de verschijning van Jessica Simpson...

avatar van TronMan

TronMan

De tv serie is natuurlijk 100x beter. De 'General ' komt wel goed in beeld ,net als Jessica's rondingen. Maar eigenlijk is de cast een drama.. Op hooguit Nelson en Reynolds na.

avatar van IH88

IH88

“I'm in hot pursuit of them Duke boys, and their piece of shit orange car!”

Matig. The Dukes of Hazzard heb ik vroeger wel een beetje gevolgd, maar echt een fan van het materiaal ben ik nooit geweest. Scott een Knoxville zijn wel goed op elkaar ingespeeld, en de autoachtervolgingen vormen de beste scenes in de film. Maar dat zegt ook wel wat over de personages en het script. Jessica Simpson kan niet acteren, maar als Daisy Duke is ze wel een lichtpuntje...