The Dukes of Hazzard: The Beginning (2007)

Actie / Komedie

geregisseerd door Robert Berlinger
met Jonathan Bennett, Randy Wayne en April Scott

De neven Bo en Luke Duke zijn tieners die naar Hazzard County, Georgia worden gestuurd. Zij moeten daar logeren bij hun oom Jesse, die een boerderij bezit. Oom Jesse ligt voortdurend in de clinch met zijn aloude rivaal Boss Hogg, een corrupte ambtenaar in het kleine stadje.

avatar van stan
Wat is dit

avatar van Quentin
Slecht en saai, kan ik je vertellen.

mwa april scott lijkt me wel interessant

avatar van fritsy
bout film.

Voorspelbare film, even goed/slecht als the dukes of hazard. de mooie meiden maken een hoop goed.

Als dit de beginning is, wat doet die vent dan met een redelijk nieuw mobieltje

2 sterren

avatar van fritsy
mental_jos schreef:

Als dit de beginning is, wat doet die vent dan met een redelijk nieuw mobieltje

JA en wat dacht je van die auto's dan

oja, de nieuwe eigenaar had volgens mij een witte bmw m3 cabrio staan daar

avatar van koosspoorloos
Worst movie of 2007!!!!
IMDB User Rating: 4.0/10 (230 votes)
En dat is ook niet bepaald goed te noemen
En wat die mooie meiden betreft,met dit weer kijk uit het raam dan zie je ze met de bosjes

avatar van moviefreak#1
Vermakelijke onzin. Niet teveel naar het tijdvenster kijken (de eerder genoemde mobieltjes en auto's) maar gewoon verstand op 0 en kijken met die handel. Toch nog een leuke cast trouwens, naast de drie die hier genoemd zijn zien we ook nog Willie Nelson, Christopher McDonald en Harland Williams .

wegens het gemis van de originele cast (die veelal naar de eeuwige jachtvelden zijn) of gewoon te oud, mist elk vervolg op the dukes of hazzard zijn karakter. Toch vermakelijk.

avatar van Spineglass
Hier heb ik geen woorden voor.

avatar van Travolta_Jackson
Dit lijkt me een zeer grote flop te worden alleen al de titel is om te janken. Ken de acteurs niet zeer goed maar zal wel in een paar tienerfilms hebben gezeten.

Zonde om hier je tijd aan te besteden. Ik heb de film niet eens afgekeken...

avatar van Die Hard,Willis
Nog niet gezien.Ik zal hem wel gaan kijken maar veel lijkt het me niet.

Vermakelijke film, vergelijkbaar met de serie, als je er vanuit die ogen naar kijkt is het een goeie film. Voor de rest is het acteer werk wat minder maar de meiden daarentegen weer goed. flash is echt schattig
gewoon een komische midden op de dag kijk film zonder veel na te denken, die veel tieners graag willen zien.

Ik vond deze film beter dan de Dukes of Hazzard film uit 2005. Het verhaal is niet echt bijzonder maar de komische stukken vond ik echt goed.

avatar van matjuhhh
En vooral de poster is mooi .

avatar van Metalfist
These are the Duke boys... from the beginning

Van de originele Dukes reeks heb ik af en toe eens een paar afleveringen gezien (genoeg om te weten wie wie is) maar nooit echt goed gevolgd. Voor de bijhorende films met originele cast heb ik dan ook gepast. Wat ik wel heb gezien is de remake met Sean-William Scott en Jessica Simpson. Dat was helemaal nog zo slecht niet dus werd de volgende in rij The Beginning.

Wat jammer is, is dat de cast uit de versie van 2005 er niet meer aan te pas komt. Oké, het is een Beginning waardoor ze jonger moeten zijn maar toch mis je Scott en Knoxville. Jonathan Bennett en Randy Wayne proberen wel en hebben een aantal leuke scènes maar kunnen toch niet aan bovengenoemde tippen. April Scott ziet er op de poster bijzonder verleidelijk uit maar komt niet echt over in de film. Met haar haarkleur zit het in tegenstelling tot Jessica Simpson wel goed maar het idee om Daisy als een preutse vrouw neer te zetten die in het begin van de film een maagdencontract ondertekent strookt toch niet echt met wat het personage later zou worden. Ik kon zweren dat ik Willie Nelson al eerder had gezien maar ik kon hem aan geen andere film linken tot dat ik hem op dat drankfestijn een gitaar zag vastpakken. Toen drong het me ineens door dat het een bekende country zanger is. Hij zet in ieder geval wel een perfecte Uncle Jesse neer. Harland Williams is verschrikkelijk irritant als Rosco P. Coltrane. Geen idee of het personage in de originele reeks ook zo tenenkrommend idioot is maar dit ging er gewoon over. Hetzelfde geldt voor Christopher McDonald als Hogg.

Verhaal van deze The Beginning is wel leuk om te volgen. Hilarisch wordt het nergens, grappig eigenlijk ook niet maar met verstand op nul valt dit eigenlijk af en toe wel te pruimen. De General Lee ziet er fantastisch uit, al had ik wel de indruk dat de bekende Texaanse vlag er niet altijd opstond. Jammer genoeg is dit uiteindelijk toch een typische Amerikaanse tienerfilm waar de blote borsten over het scherm vliegen, de grappen over seks al teveel in andere films zijn gemaakt en waar stomdronken worden bij de eerste slok sterke drank geheel normaal is inclusief een date met twee zussen die er bekend om staan dat ze alles doen... Ergens had ik niet meer verwacht maar hoop je toch op eens wat nieuwe grappen en dat is tegelijkertijd de dooddoener in de film want de leukere momenten wegen niet tegen de slechte momenten op. Iet waar ik me trouwens zeer hard aan irriteerde was die voice-over.

De film uit 2005 was, verrassend genoeg, vrij amusant om te zien maar zijn prequel is van mindere kwaliteit. Misschien toch eens achter de reeks gaan en die andere Dukes-film eens herzien want de algemene rating ligt daar niet veel hoger dan hier.

avatar van Kr!kke
Niet echt een bijzondere film, ik vond de film van 2005 net iets beter.

avatar van brielen
Gewoon goed en komisch. 4.

avatar van ibendb
Huh?

avatar van Aapje81
Waardeloze en overbodige film. Enige pluspunten zijn Willie Nelson en een paar niet onaantrekkelijke vrouwen.

Slecht.

avatar van the new guy
Dacht ik eens even lekker klaar te gaan zitten voor Jessica Simpson in een kort broekje met een aardig filmpje. Dat had ik ff mis. Simpson is goed (heel goed) vervangen, verder waren de hoofdrolspelers dramatisch slecht.

Het leek me even zo alsof het hele acteursbudget is opgemaakt aan bijrollen, met Willie Nelson etc. Die twee noedels die voor Bo en Luke door moesten gaan zijn echt aller belabberdst. Eén van die twee had Rosco kunnen spelen, die ander had misschien het flesje water van April Scott mogen vasthouden.

avatar van the new guy
brielen schreef:
Gewoon goed en komisch. 4.

Say whaaat?

avatar van Donkerwoud
Hoe een onschuldige camp-serie wordt vertaald naar seks, boertige grappen en domme lol. Een franchise die ze beter hadden laten rusten. Zoals wel vaker bij remakes.

avatar van JanDahler
wat was dit slecht!
toch nog 1.5* voor April Scott. Zonder haar was het -2 geweest

avatar van Phantasm
Geweldig was dit allemaal niet, kan lang niet tippen aan de serie.