The Thief Lord (2006)

Duitsland
Avontuur / Familie

geregisseerd door Richard Claus
met Aaron Johnson, Jasper Harris en Rollo Weeks

Prosper (Johnson) en zijn broer Bo (Harris) zijn twee weeskinderen die zijn weggelopen. Hun eindbestemming is Venetië, waar ze veel nieuwe vrienden maken. Als ze horen van de mysterieuze meesterdief Scipio (Weeks), gaan ze op onderzoek uit.

Eerste helft van het boek vond ik geweldig. Uireindelijk gaat het verhaal helaas de mist in.

Komt nu al op dvd, zag ik.
Waarom een Duitse poster hier?

avatar van Purmerend
Waarschijnlijk omdat het een duitse film is.
Maar er is wel een engelstalige titel. Dus ja wat moet je?

Jammer van de Engelse taal,,, heel jammer....

Ik heb deze film ook al, maar het is een Engelstalige film!
Ga hem vanavond kijken, dus ik ben erg benieuwd

heb deze film gezien en vond een beetje vreemd

LaRusso
Purmerend schreef:
Waarschijnlijk omdat het een duitse film is.
Maar er is wel een engelstalige titel. Dus ja wat moet je?
op IMDB heet de film nu gewoon The Thief Lord (is een Engels gesproken film)
Meteen een nieuwe poster toegevoegd

avatar van Karl_arty
Ik vond het boek heel leuk.. maar inderdaad was de tweede helft een stuk minder. Ik dacht: nu komt het! En toen was het al afgelopen :s
Ik wil de film overigens zien.. waar halen jullie die DVD vandaan en waarom is hij niet in de bioscoop geweest?

Film valt tegen: niet echt spannend en ook niet humoristisch. Kreeg even de indruk dat er een connectie in het verleden zou hebben bestaan tussen de overleden moeder van de twee broers en Ida, maar daarover werd verder niet meer gerept.
De DVD is met Engelse en Duitse taalmodus en Nederlandse ondertitels (via Amazon.co.uk of Amazon.de).

Ik vond het wel een leuke film, ik heb de dvd bij Media Markt gekocht.
Eerst had ik het boek gelezen, en dan herken je er wel een paar dingetjes van in de film.

avatar van selientje
komt morgen op tv bij BBC ga hem echt kijken

ik lees nu het boek van dit film

avatar van Pazmaster
Leuke film, maar wel een kinderfilm. Toch wel mee vermaakt. Leuk verhaal. Het acteren ligt er wel dik bovenop maar dat is meestal bij kinderfilms. 2,5 ster

avatar van Phantasm
Niet echt goed en niet echt slecht, valt te doen voor een keer.