Underdog (2007)

Avontuur / Komedie

geregisseerd door Frederik Du Chau
met Peter Dinklage, en de stemmen van Jason Lee en Amy Adams

Een ongeval in een medisch laboratorium geeft aan een Beagle-jachthond genaamd Shoeshine een paar bijzondere superkrachten: hij wordt hoogbegaafd en kan spreken. Het is een geheim dat de hond uiteindelijk moet delen met een 12-jarige jongen genaamd Jack (Alex Neuberger) die zijn eigenaar en vriend wordt. Shoeshines bijzondere eigenschappen komen goed van pas als hij zijn liefje 'Sweet' Polly Purebred en de burgers van Capitol City moet beschermen tegen de kwaadaardige Simon Bar Sinister (Peter Dinklage).

Ik heb deze film in de Bioscoop gezien.
Het is een mooie en leuke film!

Melvin Udall
Prima jeugdfilm die voor volwassenen ook lekker wegkijkt.
De specialeffects spreken voor de kids tot de verbeelding en er zijn genoeg momenten voor een gulle lach, zeker in het begin als Shoeshine en Jack elkaar leren kennen.
Verder is het geheel goed uitgewerkt en is Underdog niet te lang zodat het voor de jeugdige kijkers goed te doen is.
Op de dvd is er keuze voor NLgesproken.

avatar van Spetie
Tja laat ik dan maar de eerste zijn die het feestje verpest, maar ik vond het maar een erg zwakke film. Natuurlijk is de film op kinderen gericht, maar dat zijn wel meer films, waarvan de meesten best mijn waardering konden meekrijgen.
Een film als deze moet vooral leuk zijn, dan heb je bij mij al een aantal punten te pakken. Probleem is echter dat de film nooit leuk wordt. Underdog zelf is nog wel aardig, maar zowel zijn baasje als de "bad-guys" ware eigenlijk verre van leuk en zelfs behoorlijk irritant. Vooral dat lilliputtertje zette echt een dramatische irritante vertolking neer. Nu had ik nog enige hoop dat James Belushi iets goed kon maken, maar zijn rol was te beperkt en niet bijzonder genoeg om zijn stempel op de film te kunnen drukken. Kortom een erg zwakke film.

avatar van N811
Hier heeft gebruiker: 'Onderhond' zijn naam dus vandaan

avatar van dvdfreak123
ik was verrast van deze film had er niet echt veel van verwacht maar deze viel heel goed mee de humor, de actie enzo was zeker vermakelijk

Ik vond het een (verrassend) leuke film!

kaydegreef
Een zeer leuke kinderfilm. Soms wel een beetje te belachelijk, maar het is en blijft een KINDERfilm
Best wel een schattige hond en een aantal zeer leuke en grappige scènes.

avatar van jumpstylemovie
N811 schreef:
Hier heeft gebruiker: 'Onderhond' zijn naam dus vandaan

Dat is knap aangezien Onderhonds al 4 jaar voor deze film zich inschreef...

avatar van martinovitch
Geweldige film! Ik heb thuis zelf een beagle en veel typische beagle trekjes komen in de film voor. Voor de rest is het best een grappige en fijne film!

avatar van Thom1994
Heb deze film net bekeken.

Ik geef hem de volgende beoordeling :

Acteerwerk/realisme : 1,0*
Verhaal: 4,0*

Conclusie: 2,5* , het acteerwerk was in deze film echt slecht, evenals de Nederlandse voice-overs. De film op zich was wel vermakelijk en keek lekker weg.

Maar dat deze film hoger beoordeeld wordt dan een film als Happy feet, dat is in mijn ogen echt onvoorstelbaar.

Leuke , maar vrij slechte film.

avatar van aburex
Best vermakelijke film en een leuke hond. Er is wel veel afgekeken van superman returns maar wat kan mij dat schelen. Ik heb me 78 min. geamuseerd al is de film bedoeld voor kinderen, maar in ieder mens schuilt toch een beetje een kin. Toch?

avatar van Thom1994
Ondanks dat de film voor kinderen is kon ik hem niet waarderen, hoewel ik dat gezien mijn leeftijd normaal wel kan.

avatar van soom
Underdog..

Al best vaak deze film in de schappen zien liggen, maar tot ongeveer een week geleden, nooit gekocht.
Nu dus wel, en ook meteen maar gezien.
Natúúrlijk dacht ik bij het herhaaldelijk zien van deze film in de schappen, aan de gebruiker Onderhond, hoe kan het ook anders, al zwerft Onderhond waarschijnlijk langer hier rond dan de tekenfilmserie Underdog (maar dat weet ik niet echt zeker..), en heeft hij een hekel aan zo'n beetje alles wat met Disney te maken heeft.

Ik heb best wel enigszins plezier beleefd met het bekijken van deze film, al was het alleen maar omdat ik Polly en Shoeshine echt tof vond, en Jack wel aardig.
Fijn om dit gezien te hebben, het was wel een vermakelijke onzin film. Leuk ook om te weten waar de term 'Underdog' vandaan komt..

avatar van FelixTheCat
Een leuk en origineel verhaal met een lieve coole hond

avatar van Frenetic
Mooie film. Orgineel en veel humor. aanrader voor kinderen

Ik heb hem veranderd in een 3.0 omdat, ik niet echt super vind. Ik gaf eerst een 4.0 maar was toen nog wat jonger.

avatar van Freckles
Geen goede film, maar het kon altijd slechter.
Standaard verhaal zoals er zoveel zijn.
Niets bijzonders dan, wel leuke effects en een paar leuke grappen.

avatar van tommykonijn
jumpstylemovie schreef:

Dat is knap aangezien Onderhonds al 4 jaar voor deze film zich inschreef...

Er was wel een eerdere tekenfilm van Underdog. Maar ik weet niet precies wanneer die verscheen en of Onderhond daar daadwerkelijk zijn naam vandaan heeft.

avatar van tommykonijn
Vrij leuke film. Ik wist niet echt wat ik ervan moest verwachten, de trailer zag er wat fake uit (en uiteindelijk is het dat ook!) maar ik kon me er gelukkig niet aan storen. Ook hier en daar een nuchter grapje. Prima film is dit voor een gezellige zaterdag of zondagavond. Ook twee leuke honden in de hoofdrol. Opzicht wel vermaakt .

avatar van kobe bryant fan
Underdog een leuke familie film die na 45 minuten inzakt als een pudding.

De eerste 45 minuten zijn zeer grappig,vorral voor een famile film.
Natuurlijk zit deze film vol met clichés.
Gelukkig ben ik een grot dierenvriend anders zou ik me nog meer storen aan het spreken van de hond.

Moetst die wetenschapper nu echt een kolosaal hoofd hebben.
Er zijn genoeg minpunten aan deze film omdat ik toch een super dierenvriend ben toch maar 0.5* bij gedaan.

BS
Ik weet eigenlijk niet precies waarom ik deze film gekeken heb. Had gewoon zin om even op de bank te liggen en iets te kijken.

Simpele familiefilm waarin we Spider-Man zien als hij een hond was geweest. Teruggebracht naar kinder-nivo ( niet vervelend bedoeld hoor ) en met rederijke effecten.
Kijkt prima weg, een beetje flauwe humor links en rechts en er wordt in geacteerd ( maar niet teveel hoor )

Grappig genoeg zet James Belushi hier wel een erg goede rol neer. Of komt dat meer doordat de rest gewoon minder goed is? Anyway, als je kinderen hebt, kijk de film. Ze zullen hem leuk vinden en als volwassene is hij ook best wel weg te kijken.

avatar van juliegirlxoxo
Onlangs heb ik die film gezien omdat die op tv was,stiekem vond ik het een ongeloofelijke film,en als dekmantel kun je hem altijd zien met een kind van 10 zeker weten dat ik dat ga doen de volgende keer als mijn ouders en ik nog is naar een vriend van hun gaan,die hebben een dochter en die ziet zo'n films ongeloofelijk graag dat word genieten

dominion
There's no need to worry, Underdog is furry!

Erg leuk .

Ben helemaal weg van superhelden films en alles wat daarmee te maken heeft en Cats & Dogs vond ik ook erg leuk dus deze leek me ook wel een erg tof filmpje.
Hou ook van films met pratende honden .
En Shoeshine vond ik wel een erg leuk en schattig hondje.

Maar de humor in de film is erg leuk en het is gewoon een gezellige Feelgood film die nooit verveelt.
Heb er wel van genoten maar het is wel een simpel filmpje die toch gewoon erg leuk blijft.

avatar van DieGo
Vervelende film.

Belabberd acteerwerk (met een zéér ongeïnspireerde Jim Belushi) belachelijke plottwists (vooral richting het einde wordt het steeds lachwekkender) en slechte CGI. Predikaat Komedie mag ook wel weggehaald worden hierboven aangezien ik er niet eens een vleugje van heb kunnen ontdekken.

1* voor de moeite.

disneystore
Hahaha! Deze heb ik vroeger (4 jaar geleden dus) echt eindeloos gekeken met mijn kleine broer en we moesten altijd zo verschrikkelijk hard lachen met die beschrijving en die hondentekening.

avatar van kaskraker
Leuke film die niet alleen de jonge oogjes bezig houdt.

avatar van baspls
Leuke film die toch tegen het b-film aanzit. Bovenal is deze Underdog heel erg grappig. wel verschrikkelijk geacteerd en belabberde effecten. het verhaal is ook niet echt origineel.

avatar van Phantasm
Leuk bedachte Disneyfilm, al moet je soms wel een beetje aan de Supermanfilms denken als je dit ziet, verder prima in elkaar gezet.

avatar van Prudh
Klopt het dat deze film op 17 september opnieuw in de bios komt? Waarom zou iemand - in godsnaam - deze film opnieuw in de bios willen kijken? Diezelfde week komt ook deze film uit:

Svenskjävel (2014)

Volgens mij is er iets mis gegaan.

kappeuter (moderator)
Prudh
Ja daar is inderdaad wat mis gegaan bij de koppeling.
Bij deze gefixed. Bedankt!

Moet inderdaad Svenskjävel (2014) zijn.