Underdog (2007)

Avontuur / Komedie

geregisseerd door Frederik Du Chau
met Peter Dinklage, en de stemmen van Jason Lee en Amy Adams

Een ongeval in een medisch laboratorium geeft aan een Beagle-jachthond genaamd Shoeshine een paar bijzondere superkrachten: hij wordt hoogbegaafd en kan spreken. Het is een geheim dat de hond uiteindelijk moet delen met een 12-jarige jongen genaamd Jack (Alex Neuberger) die zijn eigenaar en vriend wordt. Shoeshines bijzondere eigenschappen komen goed van pas als hij zijn liefje 'Sweet' Polly Purebred en de burgers van Capitol City moet beschermen tegen de kwaadaardige Simon Bar Sinister (Peter Dinklage).

avatar van Rianneke_Dan
Vond het wel een leuke film. Helemaal niks verkeerd aan hoor, nee oke het is niet geweldig, maar ook zeker niet slecht of stom. Kon wel lachen om de humor, en honden blijven leuk om naar te kijken.

Gewoon een leuke film voor tussendoor. 3.5*

avatar van Spetie
Tja laat ik dan maar de eerste zijn die het feestje verpest, maar ik vond het maar een erg zwakke film. Natuurlijk is de film op kinderen gericht, maar dat zijn wel meer films, waarvan de meesten best mijn waardering konden meekrijgen.
Een film als deze moet vooral leuk zijn, dan heb je bij mij al een aantal punten te pakken. Probleem is echter dat de film nooit leuk wordt. Underdog zelf is nog wel aardig, maar zowel zijn baasje als de "bad-guys" ware eigenlijk verre van leuk en zelfs behoorlijk irritant. Vooral dat lilliputtertje zette echt een dramatische irritante vertolking neer. Nu had ik nog enige hoop dat James Belushi iets goed kon maken, maar zijn rol was te beperkt en niet bijzonder genoeg om zijn stempel op de film te kunnen drukken. Kortom een erg zwakke film.

avatar van tommykonijn
Vrij leuke film. Ik wist niet echt wat ik ervan moest verwachten, de trailer zag er wat fake uit (en uiteindelijk is het dat ook!) maar ik kon me er gelukkig niet aan storen. Ook hier en daar een nuchter grapje. Prima film is dit voor een gezellige zaterdag of zondagavond. Ook twee leuke honden in de hoofdrol. Opzicht wel vermaakt .

avatar van kobe bryant fan
Underdog een leuke familie film die na 45 minuten inzakt als een pudding.

De eerste 45 minuten zijn zeer grappig,vorral voor een famile film.
Natuurlijk zit deze film vol met clichés.
Gelukkig ben ik een grot dierenvriend anders zou ik me nog meer storen aan het spreken van de hond.

Moetst die wetenschapper nu echt een kolosaal hoofd hebben.
Er zijn genoeg minpunten aan deze film omdat ik toch een super dierenvriend ben toch maar 0.5* bij gedaan.

avatar van DieGo
Vervelende film.

Belabberd acteerwerk (met een zéér ongeïnspireerde Jim Belushi) belachelijke plottwists (vooral richting het einde wordt het steeds lachwekkender) en slechte CGI. Predikaat Komedie mag ook wel weggehaald worden hierboven aangezien ik er niet eens een vleugje van heb kunnen ontdekken.

1* voor de moeite.

avatar van baspls
Leuke film die toch tegen het b-film aanzit. Bovenal is deze Underdog heel erg grappig. wel verschrikkelijk geacteerd en belabberde effecten. het verhaal is ook niet echt origineel.