The Best of Times (1986)

geregisseerd door Roger Spottiswoode
met Robin Williams, Kurt Russell en Pamela Reed

Taft is een woestijnstadje in Californië, dat letterlijk en figuurlijk in de schaduw ligt van Bakersfield. Een keer per jaar wordt er een honkbalwedstrijd tussen scholen georganiseerd, waarbij Taft altijd aan het kortste eind trekt. Behalve die ene keer in 1972. Maar toen liet Jack Dundee de bal, na een beslissende pass van de uitstekende quarterback Reno Hightower, uit de handen glippen. De unieke kans voor Taft om te winnen ging toen verloren. Jack voelt zich voor de rest van zijn dagen schuldig en blijft maar zeuren over zijn mislukking. Nu, dertien jaar later, is iemand op het idee gekomen om die wedstrijd van 1972 nog eens over te doen. Jack is enthousiast en begint te trainen. Reno, de voormalige sportster, moet een ploeg samenstellen.

lindastuurman
5* voor Robin, en een halve eraf voor het ongelooflijk voorspelbare verhaal.
Robin: fenominaal )as always, hehe

kurt russell had ook nog wel een aardige rol in deze film.3 sterren

avatar van tovenaar
Is dat niet onze Blood Simple Bad Guy die nu op SBS bezig is?

Moviestar
Robin speelt een erg leuke rol net als kurt russel wat het een aardige film maakt 3.5*.

neo (crew)
Weer eens gekeken. Wat vooral opvalt zijn sommige geweldige, simpele grappen, als een sketch die zo ontzettend lekker op de lachspieren werken. Neem het hele diner en de afloop, waarbij niet over football gepraat mag worden. What A Catch! verhoogd naar 3,5 sterren

avatar van SuperSideSwipe
Ik ben dol op sport films, en dit is echt zo standaard als ze komen. Ware het niet voor twee goede acteurs die de hoofdrollen vertolken natuurlijk.

In deze film iets minder aandacht voor de sport zelf, maar meer aandacht voor de achtergronden van de hoofdpersonen.

Best een geslaagde aanpak. Niet een film waar je adrenaline van gaat gieren, maar wel een die zeer aangenaam is om te zien.

En dat voor slechts € 2 bij "Discoland"

neo (crew)
Heerlijke film blijft het. Taft is cool!

Dick2008
Heb deze in het verleden al eens gezien. Ik vind Pamela Reed een leuke actrice dus nog maar eens gekeken. Helaas heeft die veel tv-films gemaakt en bovendien staat ze nogal in de schaduw van andere acteurs. Wat dat betreft ben ik blij dat ik Dynasty: The Making of a Guilty Pleasure (2005) in mijn bezit heb, waar ze wel degelijk een hoofdrol speelt en het is te hopen dat bij een tweede kijkbeurt de film net zo leuk blijft.

Het is gewoon een film tussen Williams en Russell. Een gebeurtenis in het verleden, waar naar aanleiding daarvan dan een film wordt gemaakt, is nou ook niet bepaald uniek. De film begint aanvankelijk wel leuk, want ja, het botert niet zo best tussen de acteurs zodat snedige opmerkingen en ergernissen wel voor enige hilariteit zorgen. Maar naarmate de film vordert wordt hij wel een stuk drukker met van die Amerikaanse toestanden erbij. Dit is trouwens ook wel kenmerkend bij dit soort sportfilms. Het gevolg wil wel, en dat was vorige keer precies net zo, dat ik het einde van de film maar met moeite haal.
Wat dat betreft is het handig dat ik even een bericht plaats bij deze film, zodat ik hem straks niet nog voor de derde keer ga bekijken. 2.0.