Liberty Heights (1999)

geregisseerd door Barry Levinson
met Adrien Brody, Ben Foster en Orlando Jones

Het verhaal speelt zich af in het jaar 1954, een jaar gekenmerkt door dramatische maatschappelijke veranderingen die Levinson bekijkt door de ogen van een Joodse familie, de Kurtzmans. Vriendschap, romantiek, rock 'n roll, dapperheid, racisme, Cadillacs en Halloween (Mag een keurige Joodse jongen zich verkleden als Hitler?): de tijden veranderen inderdaad. De Kurtzmans - en Amerika - zullen nooit meer hetzelfde zijn.

neo (crew)
Soms een beetje te simpele film die zijn boodschap te zwak over brengt. Orlando Jones is voor een van de weinige keren niet irritant! 3 sterren

avatar van joe black
Goede film. Mooi einde. Maar vooral zalige muziek! the 50's!

neo (crew)
En een score van de zoon (Andrea) van Ennio Morricone ...