War of the Worlds (2005)

Sciencefiction / Thriller

geregisseerd door Steven Spielberg
met Tom Cruise, Justin Chatwin en Dakota Fanning

Ray Ferrier (Tom Cruise) is een arbeider, wonend in New Jersey. Hij is vervreemd van zijn gezin, zijn leven verloopt niet goed en hij is teveel met zichzelf bezig. Zijn eenvoudige leven wordt echter op een buitengewone en gewelddadige manier verstoord, wanneer allesvernietigende indringers hun opwachting maken. Buitenaardse wezens, die in grote aantallen zijn gekomen om de aarde te vernietigen. Terwijl zij zich een weg banen door het land en een spoor van vernietiging achter zich laten, moet Ray zijn kinderen zien te beschermen.

Verlaag naar 0.5*

avatar van jeroentjuhhhhh
*Joly* schreef:
Verlaag naar 0.5*

Bart Simpson
jeroentjuhhhhh schreef:

Hmm en waarom als ik vragen mag.

Ze wilt het gemiddelde omlaag halen.

jeroentjuhhhhh schreef:

Hmm en waarom als ik vragen mag.

Omdat het een vreselijke film is...

Bart Simpson schreef:

Ze wilt het gemiddelde omlaag halen.

Als jij dat denkt...

Ik las de reactie van Albus Dumbledore en ben het met de originele aspecten best eens. Echter, ik vind er veel onnatuurlijke, functionele spanning in zitten (dat geval dat door dat halfingestorte huis sluipt bijvoorbeeld) en bovenal... op een of andere manier kon m'n maag het hele gebeuren, zoals alle rode bloedrotzooi, niet zo goed aan. Ik kan best genieten van een horror op z'n tijd, maar toch vind ik deze film ronduit RANZIG. Ik hoef hem nooit meer te zien.

Aardige film, beter dan ik verwachtte. Ik vind het redelijk in de sfeer van Jeff Waynes magnus opus. 3.0*

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Herzien.

En dat had ik beter niet kunnen doen. Vond hem destijds al niet best. Maar wat een draak van een film.. E.e.a. is onderhoudend maar daar is dan ook gelijk alles mee gezegd. Halfje er af na deze keer, wordt 2.

Brr.

avatar van mnrk
Deze film moet het hebben van de special effects en de sound. Vind het verhaal een beetje aan de korte kant en op het einde is er snel een einde aan gemaakt.

Heb hem gezien met een DTS-spoor en dan komen de geluiden erg goed over.

Tim Robbins zijn rol was wel kort maar wel krachtig.

Bepaalde scene's waren super in beeld gebracht in deze film : 747 , trein en de boot scene....dit kan Spielberg wel altijd goed in beeld brengen.

avatar van Phoebe318
Gisteren heb ik War of the World nog een keer geprobeerd te kijken.
Oke, slecht is hij niet, maar komt niet in de buurt van een topfilm.

*2.5

avatar van Spetie
Prima film wat mij betreft. In War of the Worlds werken regisseur Steven Spielberg en acteur Tom Cruise wederom samen, na het geweldige Minority report. War of the Worlds is wel een tikkeltje minder goed, maar toch zeker bovengemiddeld te noemen. De special effects zijn dik in orde en het acteerwerk van Cruise en de soms wat irritante Fanning is gewoon in orde. Met het einde hebben veel mensen problemen, maar ik vond het wel goed bedacht. De film bevat misschien wel wat clichés en een wat ongeloofwaardige scène, maar verder levert Spielberg wederom puik werk af met een degelijke en vooral ook zeer vermakelijke film.

LEIDENAAR187
Zonder tom cruise had ik een 3.5 gegeven,nu kom ik niet hoger dan een 3... Walgelijke vent

avatar van xeLr
Ze konden er iets veel beters van gemaakt hebben!!! Jammer

Dakota Fanning verdiend wel een pluim

avatar van bennyboy
in de traler zitten stukken die niet eens nde film voorkomen!!

bennyboy schreef:
in de traler zitten stukken die niet eens nde film voorkomen!!

In jou zinnen ontbreken stukken die er wel in voor zouden moeten komen.

avatar van Arnhemmer
LEIDENAAR187 schreef:

In jou zinnen ontbreken stukken die er wel in voor zouden moeten komen.

avatar van Prudh
Prachtige film, dat sowieso. Voor het oog dan. Want Spielberg weet wel hoe hij een buitenaardse invasie moet tonen. Prachtige sets, verwoeste stadsdelen en veel oog voor detail, uitmuntend gefilmd. De sfeer was ook benauwend en angstaanjagend, met als mooiste moment de groep vluchtelingen die moest wachten voor een brandende trein, bestemming: het oneindige.

Maar dan het verhaal. Leuk. Tot ongeveer de helft. Daarna kakt het met rasse snelheid in en de onlogica blijft zich opstapelen bovendien. Als of er twee scenarioschrijvers aan het werk zijn geweest: één voor het eerste deel en één voor het tweede. Het plotse einde vind ik nog net behapbaar overigens, op de reünie van het complete gezinnetje na. Zelfs Chatwin komt zomaar aandraven... Kom op Spielberg, really?

En dan de cast... Cruise is afschuwelijk, om mee te beginnen. Ik zie in hem simpelweg geen havenarbeider of mislukt vader, enkel een mislukt acteur. In een enorm Hollywoodvehicel als dit hoort hij niet thuis. Doe mij maar een Magnolia, of een wat eerdere film, zoals The Color of Money. Dan hoeft hij het product tenminste niet alleen te dragen.

En Dakota Fanning is toch geen meisje van tien? Dakota Fannnig is een vrouw van 32 die een meisje van tien speelt. Ze is veel te oud voor haar leeftijd. Ze maakt me constant duidelijk dat ik naar een actrice kijk; Cruise herinnert me er steeds aan dat ik naar een acteur kijk.

Het had echt heel mooi kunnen zijn. Nu is het door de bocht genomen redelijk. Ik ben behoorlijk onder de indruk van de eerste helft, vooral door de manier waarop Spielberg de spanning er zo vakkundig in weet te houden. Verder is dit een behoorlijke sof. Een milde score.

Prudh schreef:

Ben het echt 100% met je eens,had het niet beter kunnen zeggen!

avatar van Elineloves
Drie sterren, al was het maar voor Dakota die weer schittert!

avatar van JellevOosterhout
een mooie film die goed in elkaar stak Tom Cruise deed het erg goed, jammer dat ik eerst Scary Movie 4 heb gekeken voor deze film, want wist nu een beetje wat er kwam.

een 4.0

Ik vond het een vreselijke film. Het begin was wel aardig, best spannend ook. Alleen later verloor ik gewoon mijn interesse. En het einde.. Ik moest bijna huilen, zo slecht.

avatar van Kr!kke
Druton schreef:

inderdaad, het einde vind ik ook niet goed... Maar de rest van de film was dik in orde vond ik.

avatar van legian
Prudh schreef:

Dakota Fanning (Conyers (Georgia), 23 februari 1994)
zover ik weet is ze dan nog geen 32 of leven wij in verschillende tijden.

vond 't wel een leuke film niet erg speciaal, de'nk dat die 't vooral moet hebben van de effects en 't geluid, vond 't idee van 't einde wel origineel maar niet echt heel bijzonder.

avatar van 606
Prudh schreef:
En Dakota Fanning is toch geen meisje van tien? Dakota Fannnig is een vrouw van 32 die een meisje van tien speelt. Ze is veel te oud voor haar leeftijd..

Dakota Fanning
23 February 1994, Conyers, Georgia, USA

avatar van Ajax&Litmanen1
Jee niemand snapt de cynische opmerking van Prudh?

Ze speelt zo overdreven volwassen terwijl het nog een piepjong meisje is. Ze speelt totaal niet zoals ze had moeten spelen in die rol.

Horrorfreak12
knappe film om WAUW tegen te zegge

actie, spanning,horror.... alles komt erin voor en de acteerpsrestaties van Tom Cruis zijn weeral schitterend ...

Must See !!!

avatar van Prudh
Ajax&Litmanen1 schreef:
Jee niemand snapt de cynische opmerking van Prudh?

Nee, ik bedoel het zoals legian het zei, we leven gewoon in verschillende tijden
606 schreef:
Dakota Fanning
23 February 1994, Conyers, Georgia, USA

Spuit elf.

Och wel een leuke film, heb beter gezien van Cruise!

avatar van WeZet
Van 5 naar 4.5.

Dit vanwege het 'verhaal'. Een eigentijdse verfilming van George Orwell's War of the Worlds is natuurlijk meer dan welkom. Helaas zakt het verhaal en de spanning goed in zo halverwege de film. Dit hoge cijfer is dan ook nog steeds te danken aan de adembenemde CGI, de beklemmende sfeer en de prachtige decors. Ander minpunt: Hij duurt gevoelsmatig vrij kort, alhoewel 2 uur niet per definitie kort is. Over het algemeen een teken dat ik me hier keer op keer mee kan vermaken.

avatar van Storkie
Vond het helaas een zware tegenvaller, de film heeft me maar amper geboeid, de versie in Scary Movie waar ze deze film naspeelden vond ik zelfs nog boeiender!