Full Frontal (2002)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Steven Soderbergh
met Julia Roberts, Blair Underwood en Catherine Keener

24 uur uit het leven van een stel vrienden in Hollywood: een scenarioschrijver met een ongelukkige vrouw die haar sollicitanten de meest bizarre dingen laat doen. Haar zus werkt als masseur en krijgt een oneerbaar voorstel. Ook zijn we op de filmset bij een populaire acteur en zijn wereldberoemde tegenspeelster. Aan het eind van de dag komen ze allemaal bij elkaar op een verjaardagsfeestje in een peperduur hotel...

avatar van Koekebakker
Het productieproces mag misschien interessant zijn, maar ik heb liever dat de film zelf interessant is. Ik vond dit maar een zootje en grotendeels flauw en te afstandelijk.

Jammer, want tot nu toe vond ik alle Soderbergh-films die ik zag zeer de moeite waard.

kappeuter (moderator)
De gemiddelde real-life serie vind ik interessanter dan dit vage gedoe.
Een hoop geneuzel. De scenarioschrijfster (Coleman Hough) moeten ze naar de maan schieten.
De acteurs verdienen allemaal een pluim; dat ze met zo'n vaag script nog aardig om weten te gaan. Maar wat ik nou gezien heb; geen idee.
Catherine Keener vond ik leuk Die speelt hier een erg weird type. Daarom niet 0,5 maar 1 ster.

Nu te koop voor 1,5 euro (5 voor 5 euro) bij Bart Smit

avatar van beaster1256
1 euro bij blokker !!!!!!!!!!

maar de film is dan ook niet meer waard , gewoon slecht

avatar van Mescaline
Deze film gekocht bij de blokker voor 1 euro..
De reden dat ik deze film kocht was dat de cover er redelijk uitzag.. het verhaal best wel redelijk orgineel is.. en natuurlijk wat bekende namen van acteurs.. maar jammer genoeg ishet toch een miskoop geweest..
Het acteren opzich was helemaal niet slecht.. het verhaal is ook zeker niet slecht.. maar de film is behoorlijk slecht uitgewerkt.. nergens is tezien waar deze film heen wilt..wat deze film zijn publiek wilt laten zien..
Vind het geen b film.. vind het idee van het verhaal erg leuk.. alleen ze hebben er geen drol mee gedaan..
2 sterren voor de acteurs..

Couch Potato
Mescaline schreef:
Deze film gekocht bij de blokker voor 1 euro..
2 sterren voor de acteurs..

Ik kocht hem op de rommelmarkt (3 films voor 5 €uro, dus geen been aan gebroken), denk er hetzelfde over, maar ik geef maar 1 sterretje;
Inderdaad, onsamenhangend, er is geen drol mee gedaan, ondanks de behoorlijke acteerprestaties. Afknapper van jewelste.

avatar van beaster1256
deze film is zelfs de naam film onwaardig , afschuwelijk slecht en vervelend , heb de dvd in de vuilbak gekieperd !

Zelfs slechte woorden zijn nog te goed voor dit wanproduct...

Er staan nog wel meer bedenkelijke beschrijvingen op de hoes. Zo staat er: 'De meest controversiële film van het nieuwe millennium'. Als ze een film die slechte kritieken krijgt daarom al meteen controversieel gaan beginnen noemen...

avatar van K. V.
'k zal misschien positief beginnen, nl. de cast: Julia Roberts, Blair Underwood, Brad Pitt (wel maar kleine 5 min te zien in de film), David Duchovny (is in deze film ook in z'n puren te zien, maar 'k weet niet of dit positief is ), ... en de regisseur is Steven Soderbergh (Traffic, Ocean's Eleven, Erin Brockovich, ...).
Maar dan het negatieve: omdat er zo'n indrukwekkend cast is, was het budget waarschijnlijk op om nog een goed script te hebben. Het verhaal trekt op niks (niet echt een verhaal), precies een film in een film en die nog eens erg verwarrende is.
Conclusie: Een nietszeggende film. Duidelijk een afrader en te mijden, ook al kost hij maar 1€

avatar van John Lee Hooker
De scènes met Catherine en Nicholas zagen er redelijk uit maar voor de rest was het echt een belabberde beeldkwaliteit. Verschrikkelijk, soms leek het wel op een willekeurig Funniest Home Video-fragment (maar dan zonder humor). Los daarvan hebben we te maken met een uiterst oninteressant scenario en het hele film-in-film gebeuren zat erg knullig in elkaar. Ook worden er hier en daar vervelende voice overs ingeschakeld die geen enkele toevoeging hebben en wat precies de bedoeling was van die strandbal bleef me onduidelijk. Een regelrechte mislukking.

Een "acteurs-film" volgens het film in film concept over de gekke wereld van de filmindustrie. Een productie zonder een echt verhaal, maar met verschillende verhaallijnen en achtergronden, die op een of andere wijze een verbinding met elkaar maakten. Van actie was nauwelijks sprake. De film werd met een handcamera opgenomen en dat kwam de kwaliteit niet ten goede.

Vond het helemaal niet zo slecht.

Weer eens een kleiner filmpje van Soderbergh. Toegegeven, als je voor het plot kijkt dan heb je niet zoveel te zoeken bij deze film. De opzet is eerder open, met een hoop personages die aan elkaar gelinkt zijn en allen één dagje doorbrengen.

Centraal staan typische problemen als relaties, werk ... beetje de typische levensproblematiek. Geen heel spannende materie, maar Soderbergh geeft het wel iets extras mee. Een paar vage scenes (zoals de interviews van Keener) en aparte castings (Roberts) zorgen ervoor dat het nooit echt saai wordt.

Visueel is dit volgens mij één van Soderbergh's eerste DV projecten. Hij experimenteert in ieder geval aardig wat met z'n camera terwijl de beeldkwaliteit niet bepaald denderend is. Klinkt in ieder geval perfect als early DV. Toch is het ook niet lelijk. Soderbergh gebruikt de beeldkwaliteit in z'n voordeel, hoewel het uiteraard nergens écht mooi of spectaculair wordt.

Een fris en levendig filmpje. Het is te lang geleden om echt met zekerheid te zeggen, maar het voelt als een verlengsel van Sex, Lies & Videotapes aan. Punt blijft dat Soderbergh een fijn regisseur is, die eigenlijk zelden een misstap zet, in welke gedaante hij zich ook verandert.